To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Relacje z remontów - SYRENA 104 z 1966r

SUPER.DAWID - 2014-05-18, 18:34

A dlaczego uważasz że piaskowanie jest lepsze od śrutowania?
Kozak90 - 2014-05-18, 18:55

A dlatego,że śrut robi mikro wgłębienia i według wielu specjalistów niszczy powierzchnie stali. Piasek jest bardziej delikatny.
necki - 2014-05-18, 18:57

Kozak90, zgadzam sie z Tobą to prawda piasek nie niszczy metalu
Kozak90 - 2014-05-18, 19:00

Przerabiałem to u siebie. Po śrutowaniu rama motoru po nałożeniu lakieru wygląda fatalnie. Trzeba ją pare razy podkładować. Bez sensu. A dwa,ze śrutowanie naprzykład drzwi lub dachu to wogóle masakra. Masz wtedy FALE DUNAJU. I drzwi praktycznie do śmieci. Gruby piasek też zniszczy drzwi lub dach ale delikatny piasek pod odpowiednim kątem czyni cuda i nie niszczy nic. Ale rame daj do piasku kolego. Słuchaj ludzi którzy juz to przerabiali i nie kombinuj. Pozdro
necki - 2014-05-18, 19:40

ja piaskowałem i jestem zadowolony
CZESIO1958 - 2014-05-18, 19:53

Kozak90 napisał/a:
A dlatego,że śrut robi mikro wgłębienia i według wielu specjalistów niszczy powierzchnie stali. Piasek jest bardziej delikatny.

Potwierdzam :ok3

rolek - 2014-05-18, 21:37

SUPER.DAWID napisał/a:
Wczoraj ramę położyłem na wózku ręcznym i zaciągnąłem ją na pobliską myjnię. Tam przy pomocy środka K2 do mycia silników karchera i temperatury blisko 90*C odtłuściłem ramę. Zdjęć nie załączam gdyż jej stan nie wiele się zmienił.

Jednak po myciu pojawił się pierwszy dylemat. To że rama idzie do "piasku" to już zadecydowałem, jednak zastanawiam się czy lepiej do piaskowania czy śrutowania? Proszę o wasze opinie i argumenty za/przeciw piaskowaniu/śrutowaniu. Po procesie ścierania chcę położyć podkład Epoksydowy najprawdopodobniej NOVOLa.

Zamiast epoksydowego daj reaktywny i podkład akrylowy. Jeśli gdzieś zostanie ognisko korozji to ją zatrzyma.

MaSa - 2014-05-18, 22:10

rolek, srają muchy idzie wiosna.reaktywny+akrylowy to taka sama bariera antykorozyjna jak epoxyd. Tylko na epoxyd możesz kłaść szpachlówkę, a na 2 pozostałe już niezbyt (zależy od zaleceń producenta)
Maciej HYsa - 2014-05-19, 08:41

Ja zrobiłem to tak ...
przed
w trakcie to akurat rama z R20
po proszkowym malowaniu

rolek - 2014-05-19, 12:26

MaSa napisał/a:
rolek, srają muchy idzie wiosna.reaktywny+akrylowy to taka sama bariera antykorozyjna jak epoxyd. Tylko na epoxyd możesz kłaść szpachlówkę, a na 2 pozostałe już niezbyt (zależy od zaleceń producenta)

Ok. czyli na szkoleniach z dupont’a i novola gadają głupoty

necki - 2014-05-19, 13:10

ja jeszcze w jakimś programie słyszałem że po piaskowaniu należy przetrzeć papierem bo na powierzchni robią się mikroskopijne zadziorki i potem odtłuścić nie wiem czy to szliowanie naprawde coś daje ale u siebie zawsze tak robie
Magister - 2014-05-19, 19:49

Ja po piaskowaniu erki przelecialem papierem wszystko co było możliwe.
Kozak90 - 2014-05-19, 23:29

Ja też całość papierem ale już maszyną.
MaSa - 2014-05-20, 06:36

rolek, napisałem przecież że zależy od zaleceń producenta- akurat w novolu jest to możliwe
eLkowicz - 2014-05-25, 19:22

Walnij w proszek, szybko, łatwo i przyjemnie, jeśli dodatkowo zrobisz to na podkładzie cynkowym to przeżyje to budę 10 razy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group