To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Relacje z remontów - SYRENA 104 z 1966r

SUPER.DAWID - 2014-05-27, 21:26

Małymi kroczkami do celu.
Od prawej do lewej
1) Projekt według książki Z. Glinka - Naprawa samochodu FSO "Syrena" wyd. z 14 kwi. 1966 str. 137
2) Projekt według książki Z. Glinka - Naprawa samochodu "Syrena" wyd. 1976 str. 143
3) Po blisko trzech godzinach walki z upartym kawałkiem żelastwa efekt końcowy.



Przymiarka




Dziękuję za wszelki porady. Puki co przymierzam się do wypiaskowania ramy a następnie podkład epoksydowy z No...a

Dalsze komentarze, porady, uwagi mile widziane.

[ Dodano: 2014-06-04, 21:34 ]
Dzisiaj małe spawanko.

Regeneracja wąsa. Pierwsze moje spawy. Z MIX-em i na nowym przedłużaczu. Jestem bardzo z nich zadowolony.


Wspawanie wspornika według projektu Z.Glinki


Poprawienie fabryki. Zapomnieli przyspawać i wytrzymało ładnych parę lat.




Ma ktoś może na sprzedaż przednie mocowania zderzaka?

[ Dodano: 2014-06-21, 19:31 ]
Prace trwają pełną parą. Z resztą co tu dużo pisać zobaczcie sami.

Z tego co nie widać rama pomierzona i wszystkie wymiary trzymają się w tolerancji.

Rama, oś, wahacze i tarcze kotwiczne przed załadunkiem w trasę do piaskowania (koruntem a nie piaskiem).


O istnieniu numerów na tylnej osi i przednich wahaczach wiedziałem, ale odkryciem były dla mnie numery na tarczach kotwicznych. 66 to zapewne oznacza rok produkcji czyli 1966 a czy jakoś rozszyfrowuje się pozostałą część numeru "1167"



Rama, oś, wahacze i tarcze kotwiczne po piasku.



Rama z pozostałymi elementami w trakcie i po malowaniu.


motonita - 2014-06-21, 22:01

widze ze praca wre:)
Tomasz - 2014-06-22, 22:45

SUPER.DAWID w końcu działasz ze 104 :)
Norbinuss - 2014-06-25, 11:08

Ładnie idzie robota :)
SUPER.DAWID - 2014-08-03, 20:30

Po kilku mniejszych i większych problemach znowu kilka małych kroczków do skończenia remontu syreny.

Na początek odebrałem (po chyba miesiącu) robione na specjalne zamówienie sinenbloki z poliuretanem w środku. Odpowiadając na pytania sceptyków. Poliuretan jest o symbolu (chyba) G60. W sumie symbol jest nie ważny. Ważne jest, że twardością jest bardzo zbliżony do twardości współczesnej mieszanki gumy stosowanej to tulei metalowo-stalowych.



A tutaj przedsmak efektu końcowego ramy po pociągnięciu konserwacją do podwozi firmy NOVOL. Puki co jestem zadowolony bo po 15 min schnięcia było wciąż gumowate a oderwać od podkładu paznokciem było nie możliwe.

Efekt prac jednej puszki.



Fakturą przypomina baranka.


eLkowicz - 2014-08-03, 20:45

Cena tulei?
SUPER.DAWID - 2014-08-03, 21:51

Według mnie opłacalna. Po 45zł/1szt
mariusz.w06 - 2014-08-03, 22:48

Ale te tuleje przecież można jeszcze spokojnie dostać.
+ Średnice wewn. tulei pasowałeś pod śruby ?

pietrekder - 2014-08-03, 23:12

Ale jaką Ty masz ładną ramę :-) Prosta, równa, nie popękana i spawana :-P
Jak bym miał 104, to też bym wsadził nowe tuleje, a tak do mojej brzyduli to kupiłem jakieś po 8zł ze starych zapasów :-P hihi

SUPER.DAWID - 2014-08-04, 09:05

Wbrew pozorom moja rama tez była pęknięcia. Mogłem zgubić cały tył. Ale sąsiad dobrze spawa i przetopił elektrodą jak fabryka.
Tulejki wiem za są dostępne ale nie chciałem gumowych. Ze starych zapasów to nieporozumienie a współczesnych nie szukałem ale szacuje że ze 20zł trzeba by było wyłożyć za sztukę.
Otwór środkowy pasowałem do śrub, po zewnątrz specjalnie wziąłem większe żeby przy montażu dotyczyć pod konkretny otwór.

[ Dodano: 2014-08-06, 21:11 ]
W ramach przestoju pracy przy ramie dłubię przy czym mam ochotę lub przy czym jest potrzeba.

Przedwczoraj rozkręciłem tylni resor i dokładnie go wymyłem:


Dzisiaj natomiast wyczyściłem resor szczotką na szlifierkę. Zeszlifowałem wytarcia piór i tarczą lamelkową wygładziłem pióra.



[ Dodano: 2014-08-10, 19:50 ]
9 sierpnia odebrałem drobnicę po cynkowaniu. Masa produktów 4,9kg koszt cynkowania niecałe 200zł z tego kilka elementów do ponownego cynku lub reklamacji. Z resztą ocencie sami. Zdjęcia zestawione w pary przed i po cynkowaniu.



pietrekder - 2014-08-10, 22:53

Wow, nieźle, ja będę odbierał ramę z piaskowania jakoś we wtorek-środę :-)
Aczkolwiek nie wiem czy nie lepsze byłoby śrutowanie o_O

No powiem że wygląda to niesamowicie :-) A gdzie dawałeś w ocynk? I wcześniej nie piaskowałeś tej drobnicy?
A swoją drogą, ponoć najlepszą rzeczą między pióra jest siateczka druciana-miedziana, taka chyba powinna być ok?

SUPER.DAWID - 2014-08-11, 07:32

Na przekładki bardzo dobre są siatki miedziane. Lepszy nawet jest teflon ale jedno i drugie jest zaporowo drogie. Ja zrobię tak jak koledzy na forum czyli koc gaśniczy szklany.
Drobnych nie piaskowałem tylko dokładnie oczyściłem szczotką.
Do cynkowania kolega mi oddawał gdzieś do Wieliczki.

Jeśli chodzi o piaskowanie/śrutowanie to miałem ten sam problem. Jednak po debatach ze znajomymi i na forum doszedłem do wniosku ze piasek/korunt lepszy bo delikatniejszy a efekt ten sam. A gdzie piaskujesz i za ile? Samą ramę czy z osią i wahaczami. Kiedy będziesz i czym malował?
Wiesz że po piaskowaniu stal zaczyna rdzewieć po 12-24 godzinach.

eLkowicz - 2014-08-11, 20:47

Jest sens pakować stare śruby z wżerami?
Gieroy - 2014-08-11, 21:34

SUPER.DAWID napisał/a:
koc gaśniczy szklany

Szkło to przecież bardzo ostre ścierniwo. Chyba nie chcesz takiego towaru pakować pomiędzy pióra?

SUPER.DAWID - 2014-08-12, 06:27

W najgorszym stanie są śruby z ostatnich dwóch zdjęć. Poszły do cynku z racji że na łebku jest tłoczenie FSO. Jeszcze do końca nie wiem czy je założę.

Jeśli chodzi o koc gaśniczy to teraz są dostępne tylko: "koc gaśniczy szklany" http://www.polpoz.pl/pol_pl_Koc-gasniczy-113_1.png
i chcę zrobić tak ja część kolegów tu na forum. Azbestowego już nie dostanę poza tym nawet bym nie chciał.
A co w takim razie polecacie na przekładki miedzy pióra resorów? Oprócz teflonu i siatki miedzianej bo są zaporowo drogie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group