To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Moje auto, moja historia - Syrena story (105), spisana przez Widelca

Widelec - 2015-11-29, 13:05

Pewnie też tak zrobię.
Tylko jeden obwód, czy dwa? Czy jeśli powinien być układ jednoobwodowy, to czy według Was przeróbka na podwójny byłaby dużym odstępstwem i profanacją? Mam na myśli tutaj zwiększenie bezpieczeństwa.

michalalex - 2015-11-29, 13:34

Jeżeli rocznik 1974 to zdaje się od kwietnia są montowane układy dwuobwodowe, więc bym powiedział, że układ dwuobwodowy to nie profanacja. Z tym, że nie wiem czy jest to jakaś specjalna poprawa bezpieczeństwa, bo różne są opinie na forum, a roboty by trochę było, bo mocowanie na ramie trzeba przerabiać i zamontować zbiorniczki na ścianie grodziowej. Najtaniej byłoby zdobyć chyba inną ramę oraz fragment budy, bo robota z grubej blachy mocowania na ramie to jest dość poważna praca jak na warunki domowe.

Te pompy hamulcowe produkuje firma Kowa z Warszawy, ale nie wiem czy można kupić bezpośrednio od nich w detalu.

[ Dodano: 2015-11-30, 19:58 ]
http://allegro.pl/syrena-...5829193160.html

Tu jest dwuobwodowa za 95 złotych.

syreniarz1992 - 2015-12-07, 08:28

duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.

[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
Marek.K. napisał/a:
ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa :D


nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.

motonita - 2015-12-11, 00:21

a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?
PYJTERSON - 2015-12-11, 01:11

Widelec napisał/a:
Pewnie też tak zrobię.
Tylko jeden obwód, czy dwa? Czy jeśli powinien być układ jednoobwodowy, to czy według Was przeróbka na podwójny byłaby dużym odstępstwem i profanacją? Mam na myśli tutaj zwiększenie bezpieczeństwa.


Hamulce to najważniejszy układ nr1 w pojeździe mechanicznym.

Dla swojego bezpieczeństwa rób dwuobwodowy.

Po pewnym czasie auto będzie wyremontowane, zacznie się jeździć, i się zapomni, że się ma układ jedno obwodowy. A niestety w syrenie często się zdarza, że jak nie użytkujesz na co dzień samochodu , to występują usterki w układzie hamulców , zapieczenie, to wycieki itp.

W dwuobwodowym masz zbiorniczki płynu pod kontrolą na wierzchu, widzisz co się dzieje, możesz szybko uzupełnić,
natomiast jednoobwodowa pompa jest pod podłogą i jest do niej dostęp utrudniony.

Dwu obwodowy jest bezpieczniejszy bez dwóch zdań, i nie jest to profanacja.

Możesz też troszkę przerobić układ hamulcowy, na żukowski, patrz temat kolegi Mikrusiarz lub jak dobrze pamiętam kolega michalalex.

I ważne zalewaj współczesnym płynem dot4 , a nie tymi syfami z epoki da1.

Płynowi DA1 mówimy stanowcze NIE.

drobson - 2015-12-11, 01:35

syreniarz1992 napisał/a:
duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.

[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
Marek.K. napisał/a:
ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa :D


nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.



Ja parę lat temu kupiłem nową z epoki była zalana płynem hamulcowym i wszystko było ok, praktycznie zero wycieków. Ja na jednootworowym jeszcze nie jeździłem, ale będę, zmienić nie mogę, bo ma być wszystko oryg.

[ Dodano: 2015-12-11, 01:44 ]
A co do modyfikacji układu hamulcowego, to był temat o zaadoptowaniu od lublinka z samoregulatorem, nie trzeba regulować na mimośrodach.

Widelec - 2015-12-11, 06:41

OK tak zrobię, może sprawię jej jakiś prezent pod choinkę.
syreniarz1992 - 2015-12-11, 19:51

motonita napisał/a:
a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?


dokładnie taka sama, daje radę

http://www.narzedziak.pl/...m-an020001.html

SUPER.DAWID - 2015-12-11, 21:55

Mam podobna tylko z trzema elementami trącymi. Teoretycznie była do zacisków hamulcowych. Bardzo dobry sprzęt i do tego tani.
motonita - 2015-12-12, 15:44

hmm... a jak to działa ? cena nie przekonuje do zakupu :)
SUPER.DAWID - 2015-12-12, 17:24

Urządzenie zakładasz do wiertarki/wkrętarki. Łapki (te czarne elementy) ściskasz i wkładasz w otwór pompy/tłoczka/cylinderka z racji że jest to na połączeniu sprężynowym zawsze ułoży się osiowo do otworu. Sprężyna zadba o prawidłowy docisk do ścianek. Obrót wiertarki zapewni ruch honownicy. A przesuwanie w osi otworu trzeba zapewnić ręką.
Do zacisków hamulcowych rewelacja. Pompę hamulcową dopiero będę robił.

drobson - 2015-12-12, 22:15

Dobre dobre:) odnotowane, odchaczone do listy zakupów. :piwo:
Anonymous - 2015-12-12, 22:43

A ja bym układ hamulcowy zostawił po staremu jednoobwodowy. Ja tak mam (1973) i skuteczność hamowania jest duża, nic nie cieknie. A przy dwuobwodowym może dojść do nieszczelności na połączeniu zbiorniczek - wężyk i po zawodach... Dlatego być może nawet jednoobwodowy jest bezpieczniejszy (mniej połączeń). Pompa jest mocna i wystarcza, ma taką np. UAZ. Ja z nim problemów nie miałem. I sporo ludzi też go chwali. Hamulce na przód z samoregulacją - bardzo dobra rzecz, też chcę tak zrobić. Płyn mam DOT3 i jest ok.
Ogólnie - ja tam polecam jednoobwodowy :ok3

Widelec - 2015-12-13, 13:11

abc dziękuję również za Twoją opinię.
Pytanie do użytkowników przedstawionych honownic. Rozumiem, że średnica otworu, który mamy zamiar uzyskać jest w jakiś sposób regulowana na tej honownicy?

SUPER.DAWID - 2015-12-13, 14:44

Tak jest regulowana naciagiem sprężyny. Jednak jest dostępne kilka zakresów rozmiarów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group