To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Technika Warszawy - Warszawa 223 korba rozruchowa

kalis25 - 2017-04-03, 12:02
Temat postu: Warszawa 223 korba rozruchowa
Witam wszystkich, mam pytanko na temat korby rozruchowej do warszawki 223 jaka długość powinna być i czy od żuka jest taka sama, jak ktoś posiada taką chętnie kupię.
Jeżeli temat w złym miejscu z góry przepraszam jestem nowy, nie znam się.
dziękuje i pozdrawiam.

SyrHarMer - 2017-04-03, 13:11
Temat postu: korba
Temat do przeniesienia; - dział giełda, - kupię !
Miałem kiedyś Żuka i korba mi pozostała po nim !
W razie co Prywatna Wiadomość lub roman.bloszyk@gmail.com :ok3

kalis25 - 2017-04-03, 17:33

Temat nie aktualny już kupiłem, z informacji które uzyskałem może się komuś przyda korba od żuka ma długość całkowitą 69cm a od warszawy 85cm.
SyrHarMer - 2017-04-03, 17:49

Długość całkowita nie 69, a 79 z rękojeścią !
condorpapa - 2017-04-03, 19:41

żeby jeszcze temat korby uzupełnić - wydaje sie że to przeżytek , ale korba do dzisiaj jest normalnym towarem dostępnym w handlu - do traktora C330 których kilkanaście tysięcy pracuje do dzisiaj . A niegdyś korba była we wołdze, ładzie, warszawie, tarpanie, nysie, żuku, starze, ... - Im większe auto - tym większa korba -mała korba w ładzie, większa w wołdze i warszawie, jeszcze większa w traktorze, a w starze 20 to korba była ogromna, wisiała pod przednim zderzakiem - miała ponad metr długości. W dawnej motoryzacji nie było auta , żeby korby nie miało, a ponadto korba służyła nie tylko do obsługi silnika, ale była tez wieloczynnościowym niezbędnikiem - jak przyszło się bronic, albo atakować , to taka korba była też podręcznym uzbrojeniem pełniącym rolę dzidy lub maczugi . I jeszcze taka ciekawostka - w filmie NIE LUBIE PONIED|ZIAŁKU są kapitalne sceny z korbą -
CZESIO1958 - 2017-04-03, 19:51

Z korbą i szynami tramwajowymi :smiech
SUPER.DAWID - 2017-04-04, 05:26

"condorpapa" trochę Cie poniosła fantazja.

I nie do końca się z tobą zgodzę. Piszesz, że we wszystkich starych. A w syrenie nie było. Lecąc dalej w VW Garbusie też sobie nie przypominam. Nawet w odmianie kubelwagen i schwimwagen (typowo wojskowych) też nie kojarzę.

KIEROWCA - 2017-04-04, 11:44

Korba to b. przydatny gadżet pozwalający nie tylko na odpalenie awaryjne bez konieczności pchania ale także przy ustawianiu zaworów i zapłonu.
Wielka szkoda, że tego patentu nie zastosowano obok Łady także we Fiacie i w Polonezie.
No ale wiadomo, teraz elektronika padnie akumulator to tylko leć do serwisu po nowy. Nie powinno się pchać/holować bo rozrząd puszczony przez milion wariatorów i popychaczy może przeskoczyć :fire Nie zalecane jest także, ażeby silnik pracował na zupełnie wyładowanym bądź odpiętym akumulatorze ===podtrzymywanie funkcji komputera. Wszystko to jest celowa komplikacja konstrukcji żeby człowiek jak najmniej rzeczy był w stanie zrobić sam.

Można stwierdzić, że w sumie wymarło to trochę naturalną śmiercią ponieważ mniej więcej od przełomu lat 70 i 80 w większości samochodów osobowych silnik jest montowany poprzecznie a to wymuszałoby wprowadzanie korby chyba przez nadkole :devil3

Yanosik - 2017-04-04, 13:18

Też uważam, że dali silniki w poprzek, by nie można było zastosować korby rozruchowej :)
SUPER.DAWID - 2017-04-04, 19:58

W polonezie i dużym fiacie myślę, że przy odrobinie chęci można by było łatwo przerobić tak, żeby można było zastosować korbę.
OLO - 2017-04-04, 21:13

Można podnieść jedną stronę, nawinąć pas na koło i odpalić "z szarpanki"
KIEROWCA - 2017-04-04, 21:34

Przy dzisiejszym zidioceniu zwanym uE korba zostałaby zbanowana z miejsca bo kiedyś tam komuś wyłamała kciuka :smiech
Żeby to przeszło to...
===nadruki na rękojeści informujące o sposobie układania dłoni, niebezpieczeństwie (Achtung, Danger), certyfikat CE, konieczności obsługi przez wykwalifikowanego pracownika obsługi technicznej, bezwzględny nakaz usunięcia korby po odpaleniu silnika, zakaz odpalania na włączonym biegu, spożycia, używania w innym celu niż do awaryjnego uruchamiania silnika, konieczności utylizacji w wyznaczonym punkcie na terenie Europy.
===czujnik z sygnałem dźwiękowym i blokadą przed zakręceniem na biegu :>

condorpapa - 2017-04-04, 22:09

Może nie wszyscy wiedzą - ale sa silniki uruchamine korbą o mocy 1000 KM - taki silnik jest w samolocie AN2 i zastosowany tam rozruch na korbę polega na tym, ze korbą rozkręcane jest koło zamachowe za posrednictwem przekładni , do osiagnięcia prędkości obrotowej rzedu kilku tysięcy obrotów na min. Trwa to rozkręcanie co najmniej minutę, i kiedy to koło nabierze energii , załacza się sprzęgło przekazujące obroty tego koła zamachowego na wał korbowy silnika. Ciekawy jest odgłos tej całej operacji - zgrzyt przekładni , narastające wycie koła zamachowego, chrobot sprzęgania z wałem korbowym silnika, a na końcu finalne klapnięcie jednego i kolejnych cylindrów , chwila nieregularnej pracy silnika i późniejsze wejscie na obroty. A ja nie wejdzie silnik na obroty - tylko zgaśnie- powtarzamy całą operację i cała symfonia dzwieków zaczyna się ponownie ...od korby.
CZESIO1958 - 2017-04-05, 08:54

Czołgi np. Tygrys I i II też miały ten system :devil3
suchy - 2017-04-05, 19:55

Kierowca nie wymiękaj, ja naszego Syfika 2002 zapalałem na popych. A ostanio Audi 80 diesel. Tak, że w sumie rozruch na popych to to samo co rozrusznik dla silnika, tyle, że siła z innej strony pochodzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group