To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Technika Syreny - dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło

drabik - 2019-06-08, 08:59
Temat postu: dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło
Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.
2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...

No to tyle, mam nadzieję, że coś zrozumiecie z moich bredni. Przyznam szczerze, że wolałbym przygody ze sprzęgłem uniknąć już za pierwszym włożeniem drugiego motoru. Tak, że ten...

Z góry dziękuję za pomysły.
Krzysiek

PYJTERSON - 2019-06-08, 11:52
Temat postu: Re: dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło
drabik napisał/a:
Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.


odn1
-Miękka podkładka z miedzi lub aluminium

ewentualnie po mojemu
- ja stosuję o ring , podkładkę i śrubę nierdzewną , otwór pod śrubę frezuję lekko wiertłem by się oring zmieścił



drabik napisał/a:

2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...



odn 2

czy przypadkiem przy wciśniętym sprzęgle nie bije ci gitara (tłumik ) o dźwignie?

czeresss - 2019-06-08, 15:26

Do uszczelniania śruby proponuję podkładko-uszczelkę.
SUPER.DAWID - 2019-06-08, 15:48

W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych. Ewentualnie dobrze też robią podkładki fibrowe. Dostępne w większości marketów budowlanych jako uszczelki do wody.
drabik - 2019-06-08, 19:32
Temat postu: Re: dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło
PYJTERSON napisał/a:
drabik napisał/a:
Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.


odn1
-Miękka podkładka z miedzi lub aluminium

ewentualnie po mojemu
- ja stosuję o ring , podkładkę i śrubę nierdzewną , otwór pod śrubę frezuję lekko wiertłem by się oring zmieścił

Spróbuję może zacząć od tej miedzianej...


drabik napisał/a:

2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...



odn 2

czy przypadkiem przy wciśniętym sprzęgle nie bije ci gitara (tłumik ) o dźwignie?


A na to nie wpadłem... być może...

[ Dodano: 2019-06-08, 20:34 ]
SUPER.DAWID napisał/a:
W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych. Ewentualnie dobrze też robią podkładki fibrowe. Dostępne w większości marketów budowlanych jako uszczelki do wody.


Dobra. Zacznę jutro od marketu, jakby co - to i sklep z hydrauliką siłową muszę odwiedzić za zbrojonym wężem do tego króćca ("normalny" się załamuje).

[ Dodano: 2019-06-08, 20:36 ]
I dziękuję wszystkim za podpowiedzi:) Muszę się przyjrzeć tej łapie w sąsiedztwie gitary.
Krzysiek

SUPER.DAWID - 2019-06-09, 05:37

W temacie załamywania węży. Są dostępne sprężyny, które kupujesz na metry. Mają różną średnicę. Wkłada się je do środka węża wtedy ta sprężyna pełni rolę rusztowania i zapobiega załamywaniu się węży.

Jeśli kupisz węża zbrojonego sznurkiem to też się załamie. Z kolei zbrojony stalą taki jak w hydraulice siłowej to będziesz miał problem go ścisnąć na króćcach. Więc zastosujesz mocniejsze opaski. Z kolei to będzie niosło za sobą ryzyko zniszczenia elementów na które będą nałożone te węże.

czeresss - 2019-06-09, 06:53

SUPER.DAWID napisał/a:
W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych.


Dokładnie o tym wspomniałem.
Tak jak Dawid napisał - świetnie uszczelniają i nie trzeba na siłę dociągać śruby. W tym miejscu śruba tylko nierdzewna!

SUPER.DAWID - 2019-06-09, 15:20

Ja poza tym, że dałem nierdzewną śrubę to dodatkowo skręciłem ją na smarze miedzianym. Dla pewności żeby w razie potrzeby można było bez problemu odkręcić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group