To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Technika Warszawy - Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?

italianboy - 2009-06-15, 15:06
Temat postu: Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?
Witam chciałbym uzyskac od kolegów z forum informacje o wymiarach chłodnicy w warszawie-nysa-zuk, wys, dł szer oraz czy pokrywaja sie otwory w chlodnicy wzgledem otworów w chlodnicy Syrena
z gory dziekuje
Marco

syreniarz1992 - 2009-06-15, 22:26

przypuszczam, że szukasz chłodnicy do swojej hyy-brydy. Podpowiem, że starsze wartki (niżej 1985) miały chłodnice za silnikiem, jak syrenka.
italianboy - 2009-06-15, 23:06

Tak, wiem moja hybryda jak ja nazwałes , a frankenstein jak ja kolega mój nazwał to cos innego...silnik a raczej blok od wartburga, głowica syrena, co z tym sie wiaze...inny stopien sprezania i wieksza moc i duzo wiekrze "grzanie sie" juz wiem ze swiece musze miec tzw zimne M80 ale szukam dalej napewno chłodnica bedzie tu grała duzą role ...i tak mysle ze chcac zachowac "pozorny wyglad" syrenoskiego silnika wąz z głowicy"gruszka" oraz harmonijka...musze znalesc podobna w wygladzie-otwory i w działaniu co syrenkowa z tym ze wieksza-wydajniejsza...mysle tez nad zastosowaniem dodatkowej chłodniczki wody tylko musze przewertowac ksiazki i pomyslec gdzie ja umiescic...dlatego wydaje mi sie ze chlodnica z syreny i wartka przed 85 moga byc za mało wydajne przy tej temperaturze komor spalania-swiece m60, topią sie elektrody dlatego z wiekszych a podobnych chłodnic przyszła mi do glowy zukowo-warszawkowo-nysowa...tylko czy wejdzie i czy otwory sie pokrywaja w miare?
pozdrawiam Marco

Mateusz - 2009-06-15, 23:31

Syrenowska nie jest przypadkiem kompatybilna z fiatowską (125p)?
Albo oddaj oryginał do zakładu zajmującego się "renowacją" chłodnic, później zainstaluj z tyłu chłodnicy wentylator i będzie git :-)

Jack - 2009-06-16, 00:27

a gdzie ty dostaniesz swiece m75 - bo to sa te zimne do syreny to nie wiem, po drugie spytaj sie najpierw kolegi pyjtersona on ma tez glowice od syreny i chlodnice tez


taniej wyjdze zamontowac wiatrak elektryczny za chlodnica do syreny, ktory by to wspomagal w razie podniesienia temp, zamiast wydziwiac z chlodnica !!!!!!!!

maciejowski - 2009-06-16, 01:22

Cytat:
Syrenowska nie jest przypadkiem kompatybilna z fiatowską (125p)?
nie
Jacek B. - 2009-06-16, 07:03

Chłodnica Żuka, Nysy itp. jest wysoka i Ci nie wejdzie... pod maskę :)
italianboy - 2009-06-16, 09:39

Pyjterson ma wlasnie swiece m80 czy jakos tam i chlodnice z syreny i sie grzeje,co do wentylatora z tyłu to nie jest dobry pomysł bo bedzie sie krzyzowalo powietrze ze smigiełka pompy wody chyba ze dam odwrotnie...tak zeby odciagało powietrze...ale nadal nie mam chłodnicy i nie wiem jaka by pasowała z tych podobnych a bardziej wydajnych
pozdrawiam
ps.myslalem zeby zukoska dac na pol lezaco bo jest 2,5cm szersza a 10cm wyzsza.
ps2. ma ktos wyzej wymienione swiece zbedne M75-M80? moge sie wymienic za swiece m60 lub poprostu zaplacic :)

Wojt - 2009-06-16, 11:45

A może po prostu grubą chłodnicę syrenowską...
italianboy - 2009-06-16, 12:24

no moze i by sie nadała ale musiałbym wtedy na 100% dac chłodniczke wody ...na razie szukam szukam i znalesc nie moge chlodnicy do syreny a na allego ...wiadomo jakie ceny :(
do tego swiece zimne tez nie moge znalesc ;/ pomocy :D

ps. mysle coraz intensywniej o chlodnicy duzy fiat/folonez stary typ, skoro chlodziły silniki 1,5 to z litrowym nawet grzejacym sie powinna sobie poradzic, co myslicie?

emski - 2009-06-16, 14:34

Skoro i tak już kombinujesz pod maską i nie robisz oryginała to wywal ten oryginalny wiatraczek z pompy wody, znajdź dużą chłodnice syrenowską (stary typ) jest ona znacznie bardziej wydajna i zainstaluj na niej wentylator dwu biegowy z jakiegoś współczesnego samochodu. Pierwszy bieg niech sobie hula cały czas, a drugi zrób zalączany przełącznikiem z wnętrza kabiny w razie jakby łapała temperature. Przy takiej przerobce zapomnij o termostacie Po prostu wywal z niego bebechy tak, zeby cąly czas był otwarty.
Według mnie to będzie najtańsza i najprostsza przeróbka. Nie musisz zmieniać żadnych węży tylko dołożyc pożądny wentylator.

Pozdrawiam

italianboy - 2009-06-16, 16:19

Hmm dobry pomysł :) ale chce zachowac smigiełko syrenkowe :D
A teraz prosze sie nie smiac ;) nie znam sie na tym :P tylko prosze powiedziec czy takie cos ewentualnie cos by pomogło na grzanie sie czy raczej nie w 2ch wersjach

krzemien323 - 2009-06-16, 16:39

Jak dla mnie pomysł kolegi siesicki byłby najrozsądniejszy.
Jeśli chodzi o rysunki to gdzie umieścić drugą chłodnicę wody (np. mały intercoler)??
I czy syrenowska pompa wody da sobie radę.

italianboy - 2009-06-16, 16:48

tego to nie wiem czy sobie poradzi czy tez nie nie znam parametrow jej siły i wydajnosci pomysł kolegi siesickiego wydaje sie byc rzeczywiscie najlatwiejszy i najtanszy z tym ze smigiełko zostaje od syreny "dla picu" a z tyłu bedzie wiatrak jak pisał 2predkosciowy wysysajacy powietrze na 1 biegu bedzie on stop a na 2gim jak cos sie zacznie z temperatura dziac :) kto ma chłodnice do syrenki? bo ja posiadam tylko od wartburga 2T nowy typ....chyba ze da sie ja wykorzystac to bedzie super :)
pozdrawiam

krzemien323 - 2009-06-16, 17:00

Polecam filmik Super zabezpieczonej Syrenki kolegi Radka. W tym egzemplarzu też jest dodatkowy wentylator :)
http://www.youtube.com/watch?v=Jst0nCflg4Y



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group