Docisk Wartburga do syreny?
tego komina sie nie zdejmuje !!!!,, sa dwa typy dociskow do warba ten z kominem stary i ten bez nowszy ,,,,,nie ma komina bo jest po prostu grubszy o wysokość tego komina ,,,, u mnie po zamianie silnika na wart.. i docisku o niego sprzegło chodzi masakrycznie do dupy ciezko i szarpie za miesiac sie tym zajme bo na razie sesja jeszcze i sie okaze moze zmienie docisk
U mnie też szarpało jak założyłem, ale zmieniłem zamocowanie linki przy pedale na drugi otwór i teraz jest bardziej precyzyjnie, nie szarpie, a wyłącza bardzo dobrze, nie brakuje skoku.
Co do wentylatora to jest on od poloneza wraz z pająkiem, do którego jest zamocowany silnik. Pająk ów posiada oryginalnie trzy mocowania. Jedno z krótszych trzeba usunąć, drugie przeciąć, wygiąć i zrobić otwór. Przy długim wsporniku trzeba odciąć mocowanie śruby i w płaszczyźnie równoległej do osi wiatraka wywiercić dziurę M8. Przykręca się za pomocą śrub mocujących chłodnicę. Trzeba je wymienić na dłuższe i z jednej strony zrobić tulejkę dystansową. Ale to tylko przykład. W chłodnicę wlutowałem gwint pod włącznik termiczny.
Co do wentylatora to jest on od poloneza wraz z pająkiem, do którego jest zamocowany silnik. Pająk ów posiada oryginalnie trzy mocowania. Jedno z krótszych trzeba usunąć, drugie przeciąć, wygiąć i zrobić otwór. Przy długim wsporniku trzeba odciąć mocowanie śruby i w płaszczyźnie równoległej do osi wiatraka wywiercić dziurę M8. Przykręca się za pomocą śrub mocujących chłodnicę. Trzeba je wymienić na dłuższe i z jednej strony zrobić tulejkę dystansową. Ale to tylko przykład. W chłodnicę wlutowałem gwint pod włącznik termiczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2010-06-20, 20:18 przez homer, łącznie zmieniany 2 razy.
robcie jak tam chcecie ,,, nie wszyscy wiedza ze sa 2 typy docisku i nikt nie pisze jaki konkretnie zakładał ,,, ja mam ten i ten i wysokość tego nowszego jest taka sama jak starego ale z tym kominkiem ,,,,, zreszta najleepiej przyłoż docisk od syreny i zrób tak zeby odłegłosc była taka sama lub prawie (tzn odleglosc miedzy plaszczyzna przylegania do koła zamach.. a kominkiem a w docisku syreny łapkami ) bo inaczej lozysko wyciskowe bedzie za mocno wychodzić
[ Dodano: 2010-06-20, 21:25 ]
ja mam ten docisk co prezentuje kolega speedman na str 3!!
[ Dodano: 2010-06-20, 21:25 ]
ja mam ten docisk co prezentuje kolega speedman na str 3!!
Miałem docisk z wartka, nie mam pojęcia czy miał kominek czy nie, po prostu pasował bez niczego, tyle tylko że razu pewnego po przygazówce na parkingu rozsypał się w drobny mak O_o a co największą zagadką, to niemal wszystkie części aznalazły się pod samochodem mimo że żadnej dziury w skrzyni to nie zrobiło, a wyleciało. Wcześniej sprawował się świetnie, lepiej niż syrenowski - odpada regulacja łapek, która jest dość kłopotliwa. Teraz przy remoncie całości zastanawiam się czy znów gdzieś nie poszukać od wartka, tylko tym razem nie ze szrotu (choć wybrałem wtedy najlepsze co mi się udało wyczaić) tylko może gdzieś od jakiegoś dziadka da radę nówkę załatwić i powinno lata śmigać...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
koledzy ostatnio dorwalem sie do tych dociskow i pomierzyłem ,,,,,, jak zakładacie docisk od warba to kominek trzeba zdjac i wtedy sloneczko jest mniej wiecej na wysokosci łapek w docisku syreny tzn 2mm jest roznicy ,,,, nowy docisk ma wyskosc starego z kominkiem i tego nie ma jak przystosowac ,,, ja go mam i sprzeglo mi ciezko chodzi ,,,, bede zmienial pewnie w tym tygodniu
[ Dodano: 2010-06-29, 15:39 ]
takze sory za wprowadzanie w blad ,,,, aczkolwiek tak jezdzilem na silniku syreny i warba i dało rade
[ Dodano: 2010-06-29, 15:39 ]
takze sory za wprowadzanie w blad ,,,, aczkolwiek tak jezdzilem na silniku syreny i warba i dało rade
A czy mierzyles te dociski zamontowane do zamachu? Bo sloneczko sie ugina i ma inna wysokosc jak jest swobodne i inna jak scisniete.
I gdzie tu jest prawda?
A kol. dzido zamontowal ten nowy i chwali sobie (foto na str. 5).Jack pisze:nowy docisk ma wyskosc starego z kominkiem i tego nie ma jak przystosowac
I gdzie tu jest prawda?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
w syrenie mi to tez chodziło dobrze ale z chwila jak wlozyłem silnik warba to działa ale bardzo ciezko ,,, wiec dociski miezrzyłem w stanie swobodnym ,,,, zamontowane ciezko porównać bo to zalezy od grubosci tarczy i ustawienia tych łapek na srubach w docisku sarny ,,,,,,, koło zamch od warba jest chyba głębsze wiec jak wyjme silinik to pomysle ,,, generalnie zakładam ten stary typ bez tego kominka
Koledzy ja trzeci sezon mam zestaw docisk wartb bez komina + tarcza i łożysko oporowe oraz łapa sryta i linka (zawsze o tym wspominam) dorobiona na zamówienie w auto linka zrobiłem ją już nie pamiętam z 2 lub 3 centymetry krótszą lub dłuższą od std. bo mi regulacji brakowało i co najważniejsze w/g nowych metod produkcji
Sprzęgło działa rewelacyjnie od 3 lat i każdemu POLECAM !!!!!
Sprzęgło działa rewelacyjnie od 3 lat i każdemu POLECAM !!!!!
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
Hej!!
No to ja tu dla rozwiania wątpliwości stanowczo stwierdzę, iż KOMINEK TRZEBA ZDJĄĆ!!!!!
Dzisiaj właśnie założyłem docisk wartburga, którego fotki są w moim poście na 7 str.
Po przykręceniu silnika z tym dociskiem WRAZ z kominkiem auto było na sprzęgle, bo kominek był no i przez niego słoneczko było dociśnięte (sam się nawet wkurzałem, bo silnik nie chciał łatwo wskoczyć w skrzynię).
No i z tego oto powodu musiałem silnik ponownie wyjąć i USUNĄĆ KOMINEK.
Po usunięciu silnik wskoczył bez większych problemów, tylko że sprzęgło wymagało regulacji. Regulacji pod spodem zabrakło więc musiałem przy łapie sprzęgła a lince wszczepić 2 nakrętki na 13klucz aby linka była bardziej naciągnięta i była jakaś możliwość regulacji. Po wpięciu tych dwóch nakrętek i ściśnięciu kombinerkami(aby nie wyleciały) wyregulowałem sprzęgło i chodzi super!! Czuć jak sprzęgło pracuje i dobrze załącza skrzynię z silnikiem - o wiele lepiej niż było, bez porównania. Także, POLECAM!! Naprawdę świetny zamiennik. Aha.. docisk trochę nie pasował, bo były w tym docisku takie wcięcia i progi, które musiałem z 1mm zeszlifować aby weszło. Tak to ok
Mało tego... Ledwo złożyłem sprzęgło to wsiadłem aby się przejechać - dodaje gazu, puszczam sprzęgło..a tu tak rozsprzęgliło, że przegub zerwałem i musiałem wymieniać
Luknijcie na zdjęcia
No to ja tu dla rozwiania wątpliwości stanowczo stwierdzę, iż KOMINEK TRZEBA ZDJĄĆ!!!!!
Dzisiaj właśnie założyłem docisk wartburga, którego fotki są w moim poście na 7 str.
Po przykręceniu silnika z tym dociskiem WRAZ z kominkiem auto było na sprzęgle, bo kominek był no i przez niego słoneczko było dociśnięte (sam się nawet wkurzałem, bo silnik nie chciał łatwo wskoczyć w skrzynię).
No i z tego oto powodu musiałem silnik ponownie wyjąć i USUNĄĆ KOMINEK.
Po usunięciu silnik wskoczył bez większych problemów, tylko że sprzęgło wymagało regulacji. Regulacji pod spodem zabrakło więc musiałem przy łapie sprzęgła a lince wszczepić 2 nakrętki na 13klucz aby linka była bardziej naciągnięta i była jakaś możliwość regulacji. Po wpięciu tych dwóch nakrętek i ściśnięciu kombinerkami(aby nie wyleciały) wyregulowałem sprzęgło i chodzi super!! Czuć jak sprzęgło pracuje i dobrze załącza skrzynię z silnikiem - o wiele lepiej niż było, bez porównania. Także, POLECAM!! Naprawdę świetny zamiennik. Aha.. docisk trochę nie pasował, bo były w tym docisku takie wcięcia i progi, które musiałem z 1mm zeszlifować aby weszło. Tak to ok
Mało tego... Ledwo złożyłem sprzęgło to wsiadłem aby się przejechać - dodaje gazu, puszczam sprzęgło..a tu tak rozsprzęgliło, że przegub zerwałem i musiałem wymieniać
Luknijcie na zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.