brak świateł stopu :( - POMOCY

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

brak świateł stopu :( - POMOCY

Post autor: Lech »

co może być przyczyną braku świateł stopu? żarówki OK bezpieczniki OK gdzie szukać??? -
P O M O C Y - jutro mam wyjechać
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

pewnie włacznik pod pedałem hamulca?


Jak nie to na krotko zrobic
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

ale gdzie on jest ten włącznik?
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

do czujnika stopu idom 2 kable ze złączem mufowym czujnik jest pod chłodnica obok dyfuzora weź te dwa kable złącz ze sobą jakimś drutem wkładając do środka jakiś kawałek druty jak zasiwieć się stop to znaczy że elektryka jest wpożatku i wina lerzy w zepsutym czyujniku lub czujnik jest zapowietrzony , bo wszyrenie stop jest chydrauliczny i działa jak taki mały cylinderek jak jest układ zapowietrzony lub niema płynu to niedziała
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

miałem zapowietrzone hamulce, dzisiaj wymieniłem cylinderki i odpowietrzałem, może źle odpowietrzone jeszcze i dla tego chyba , że ten czujnik ma swoje odpowietrzenie? ale to już zostawiam na jutro - dzięki za podpowiedź
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

sprawć najpierw poprzez zawarcie tych kabli czy elektrycznie to działa a puzniej ten czujnik , ja w nysie tak miałem ze jak sie zapowietrzył to0 trzeba było go wymienici bo coś sie tam zawiesiło w nim a co do odpowietrznika to bynajmniej w 104 niewidziałem takiego przy tym czujniku jak cos to go wypręć i obejżyj lub poluzuj tak zeby powietsze psikneło tak jak przy odpowietrzaniu cylinderków , zycze powodzenia i napisz jak bendzie działało ;)))
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Zara, ale 105 L ma czujnik mechaniczny w pobliżu pedału pod spodem. Kładziemy się. łeb pod samochód i patrzymy na pedał hamulca. Jeśłi jest czujnik--to problemy na poziomie 3 klasy szk. podstawowej.
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

czujnik jest hydrauliczny,
został znaleziony przeze mnie oczyszczone łączenia kablowe, i...... :majk sukces - działa świeci i jest OK :majk
jedna wada to taka, że niedość żę poszedłem spać około 1 to zracji tego że moja miłość mnie potrzebowała już o 5 z nią byłem by przed wyjściem do pracy ją uzdrowić - ale jest sukces

dzieki syrena 104 bili za wskazanie miejsca zamontowania czujnika :piwo:

Taeda - lubię czytać Twoje rady i faktycznie naprawa zajęła kilka chwil, ale jak pewnie wiesz, żeby coś naprawić najpierw trzeba znaleść punkt zaczepienia, a syrenka 105L ma czujnik hydrauliczny zlokalizowany pod chłodnicą, a ja go szukałem kręcąć łbem we wszystkie strony w okolicy pedała :majk
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Umiejscowienie czujnika w 105L prawdopodobnie zależy od daty produkcji.
W mojej 105L był on też hudrauliczny. Ale w znajomej 105L późniejszej o 1 rok był to czujnik mechaniczny typu fiatowskiego przy pedale od spodu.
Oczywiście te mechaniczne to zbsurd i częste awarie od błota i śniegu itp. Tak więc u różnych userów może być to inaczej, zwłaszcza że czasem właściciele przerabiali hydrauliczny na mechaniczny (fiatowski) bo co prawda gorszy ale w sklepach zawsze jest za pare złotych.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

niema za co;) ciesze się że mogłem pomuc :D
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Moja 105L z 1976r. ma włącznik hydrauliczny.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

U mnie 105L 80' też hydrauliczny aczkolwiek widziałem u gościa L-kę w remoncie z czujnikiem fiatoskim.
Uważam to za pomysłkę, bo wystarczy że jeden cylinderek zapowietrza układ i juz stopu nie ma w ogóle albo daje się wyhamować bez włączania stopu, trochę czasu tak jeździłem, miałem 3-ci stop na półce tak że w lusterku widziałem jego odbicie w tylnej szybie i hamowałem tak że pierwsze depnięcię żeby się na chwilę zapalił, ale to było już za ostre hamowanie, więc popuszczałem i hamowałem dalej bez stopu :P Potem w końcu całożyłem jakiś stycznik mechaniczny i przekaźnik i już był spokój, tylko samo sterowanie stycznikiem dość na prędce wykonane dlatego teraz przy remoncie też temat odświerzam i rozwiążę to porządnie, choć to sporo czasu dawało radę :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
ODPOWIEDZ