Brak wstecznego - a wszystkie inne biegi są

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Karol

Brak wstecznego - a wszystkie inne biegi są

Post autor: Karol »

Mam 105 - biegi przy kierownicy. Podczas remontu wymontowałęm wszystko - w tym zew. układ zmuiany biegów. Przed tem wszystko było ok, wszystkie biegi wchodziły, nie było problemów. Teraz też wchodzą, ale nie ma wstecznego - tzn. dzwignia idzie max. w położenie "2" i się zatrzymuje :(
Może jest to kwestia regulacji, a może to żę w tej obejmie przy kierownicy ( razem z włącznikiem kierunkowskazów) wkręciłem za bardzo lub za mało ten bolec, w który wchodzi lewarek zmiany biegów? Albo regulacja linki..
Pomóżcie....
Wojt

Post autor: Wojt »

Myślę, że to tylko kwestia regulcji długości linki. Powodzenia
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

A przy zakładaniu dekla z wodzikami (są 3 wodziki - półkola zamocowane na poziomych wałkach, przesuwające tryby w skrzyni) dobrze trafiłeś ten najwyższy od wstecznego biegu? Z doświadczenia wiem że wymaga to pewnej wprawy, mi za pierwszym razem się to nie udało (nie zwróciłem na to uwagi przy zakładaniu). Z nietrafionym tym wodzikiem wstecznego nie bedzie. No ale może to faktycznie kwestia regulacji linki - ale na tym się nie znam bo mam wersję Lux :) W razie czego ten dekiel można założyć od nowa bez wyciągania silnika czy skrzyni z samochodu.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Karol

Post autor: Karol »

Juz wszystko gra :) Okazało się to być tylko regulacją linki. Ale nawet nie zdawałęm sobie sprawy z tego jak precyzyjnie trzeba to uczynić... ale tak samo jak z wymianąprzegubów Glinka trochę zbyt "technicznie" to napisał a w rzeczywistości jest dużo łątwiej :D Nic, dzieki za rady, a osobom, które mają z tym problem chętnie służę pomocą :)
Dzieki
Gość

Post autor: Gość »

no dobrA. ja dzis kupilem syrenke 105L i wogole nie moge zadngo biegu znalezc .. :shock:
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Anonymous pisze:no dobrA. ja dzis kupilem syrenke 105L i wogole nie moge zadngo biegu znalezc .. :shock:
105L są wrażliwe na położenie ramienia przy deklu z wodzikami. W książce jest podane w stopniach jego położenie, ale kątomierz ciężko tam przystawić i trzeba regulować na oko (jak to mówią "na oko babka zmarła") i patrzeć czy po regulacji wchodzi wsteczny i trójka :) Może ktoś się tym u Ciebie bawił i zostawił rozregulowane. Skrzynie raczej się nie sypią , tzn. ja nie widziałem nigdy rozsypanej skrzyni (jedną, ale sam ją rozebrałem i nie dałem rady a w zasadzie brakło cierpliwości żeby ją złożyć). Ale nawet jak masz sprawne wszystkie drążki i brak luzów itp, to do bieghów i tak trzeba mieć pewne wyczucie, nie oszukujmy się: to nie japończyk żeby biegi wchodziły same.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
ODPOWIEDZ