POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: anabol
2010-11-09, 20:33
warszawa vs pobeda
Autor Wiadomość
nyno 

Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 13
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-12-04, 22:07   warszawa vs pobeda

Czy mozcie mi powiedziec czym sie rozni warszawa od pobiedy ? wygladaja podobnie tylko napisy inne.Wszyscy chcieliby miec warszawe garbuski a czemu nie pabiedy przeciez sa tansze. co o tym sadzicie ????
 
Mateusz 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 2371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-06, 11:12   

Jeździ trochę pobied po Polsce ze znaczkami od Warszaw. Sprecyzuj pytanie, bo jest takie, jak ktoś by się zapytał czym różni się trabant p50 od 601.
_________________
Syrena to nie samochód.
 
syrena-101 
doct. of int. comb.



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Będzin
Wysłany: 2008-12-06, 12:37   

Wszystko rozchodzi się o unikalność.
Warszaw pierwszej serii (51-56) wyprodukowano razem we wszystkich latach tyle, co ruscy Pobiedy w rok (a może oni nawet więcej). Tak więc Pobied jest od groma, a Warszawy są unikatem.
 
Jumper 

Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-23, 20:51   

Witam.
Taki krótki rys historyczny:

Całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie.

W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów.
W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nową, górnozaworową jednostką o większej mocy, gwarantującą lepsze osiągi.



Do chwili zakończenia produkcji w 1973 roku (wraz z sedanem) wprowadzono przeszło 4000 zmian.

[ Dodano: 2010-10-24, 20:11 ]
syrena-101 napisał/a:
Wszystko rozchodzi się o unikalność.
Warszaw pierwszej serii (51-56) wyprodukowano razem we wszystkich latach tyle, co ruscy Pobiedy w rok (a może oni nawet więcej). Tak więc Pobied jest od groma, a Warszawy są unikatem.



Rodzynkiem jest Pobieda z silnikiem 6-cio cylindrowym. Tych wyprodukowano tylko kilkaset sztuk.
 
jacoslav 

Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 24
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-10-28, 22:28   

W sumie Warszaw i Pobied wyprodukowano tyle samo czyli ok 250.000.
Także nie pisz bzdur że Warszawa jest bardziej unikatowa... Wg niektórych kolekcjonerów jest odwrotnie. Mało jest Pobied zachowanych w oryginale i w dobrym stanie.
 
rafi fsm 
rafi fsm


Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 95
Skąd: skierniewice
Wysłany: 2010-11-06, 20:43   

Jacoslav - takiej bzdury to od lat nie słyszałem. Tyle samo. BUUACHAAACHA. :lol:
Tyle w temacie. Poczytaj trochę, tylko nie w śmietniku necie.
Bez urazy i pozdrawiam serdecznie. :grinser
 
jacoslav 

Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 24
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-08, 18:57   

rafi fsm to ty poczytaj trochę:
Pobieda: http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-M20_Pobieda - 235 997 egzemplarzy w ciągu 12,5 roku produkcji
a 235 999 wg najbardzie miarodajnego źródła tworzonego przez społeczność właścicieli Pobied http://gaz20.spb.ru/history_1955-1958.htm
Warszawa: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa - Łącznie wyprodukowano 254 471 Warszaw w wersji osobowej.
PODSUMOWUJĄC WSZYSTKICH MODELI POBIED WYPRODUKOWANO MNIEJ NIŻ WSZYSTKICH MODELI WARSZAW... wynika to z prostego faktu... warszawę produkowano 22 lata, Pobiedę niespełna 13...
i co tłumoku "rafi fsm"?

ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???
 
QWARUK 
Łukasz


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 429
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 2010-11-08, 20:10   

jacoslav napisał/a:
i co tłumoku "rafi fsm"?

ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???


Kolego jacoslav to nie piaskownica, tłumoków tu niema. To twoj drugi post a takie odzywki? Trochę kultury.
 
kombi 
CIAPEK 330


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1239
Skąd: Szczecin Dabie :]
Wysłany: 2010-11-08, 20:43   

miałem nie pisac ale q-wica wzieła górę

jest nas tu wielu i jakos sobie nie ubliżamy ,oczywiscie co niektórzy chandryczą się między sobą ,ale nie tak jak kol, JACOSLAV jest z nami mniej niz ferje wakacyjne lAtemw szkole a już wali z grubej RURY oj wstyd mi kolego za CIEBIE

a tak na zakończenie kol JACOSLAVIE przytemperuj swoje zapedy co do wyzwisk

A DO MODERATORA PROŚBA MOŻE TAK ZIELONY LISTEK NA DOBRY POCZĄTEK

POZDRAWIAM :piwo:
_________________
kombi
 
Damian 


Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Szadek (łódzkie)
Wysłany: 2010-11-10, 14:53   

Oryginalna Warszawa M20 z lat 1951-1956 jest na pewno unikatem. Łącznie wyprodukowano ich 15008 sztuk. W późniejszych latach produkcja kolejnych modeli ( model 57-200, 201, 202, 203/223 i 204/224) wahała się w granicach 14-16tyś sztuk rocznie. Autorowi postu pewnie chodziło o ten pierwszy model. Warszawy z pierwszych lat produkcji były składane z podzespołów radzieckich, nawet silniki do roku 1953 roku bazowały na częściach radzieckich.
Także w bardzo prosty sposób można przerobić Pobiede na Warszawe, tak jak wspomniał kolega bardzo wiele jeździ w Polsce Pobied przerobionych na Warszawy. Wystarczy zmienić kilka detali. Większość to zmiana nazwy z GAZ Pobieda na FSO Warszawa> Bumerang, napisy boczne na przedniej masce, klakson przy kierownicy, dekle i oczywiście Atrapa chłodnicy ośmioschodkowa. Jedynym wyznacznikiem może być oryginalny dowód rejestracyjny, w którym będzie napisane, że jest to FSO Warszawa M20 a nie GAZ M20 Zwycięstwo
 
jacoslav 

Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 24
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-10, 22:09   

przeciez to delikatne określenie...
wszystkich modeli warszaw wyprodukowano tyle co pobied
... i tyle w temacie
wszystkie warszawy są unikatem nawet sedanów nie ma za wiele... także w kontekście tej samej ilosci wyprosukownych sztuk nie piszcie że pobied jest od groma bo to nie ma sensu...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY