luz na kole

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

luz na kole

Post autor: Żuczek »

panowie.. jak rozpoznac w ktorym elemencie wystepuje luz na kole..? tzn jak pokiwam kołem to jest luz na boki..

poczytalem glinke ale tam zawsze tylko jest napisane ze.. jak jest luz i piszczy kolo.. to zrob to.. i przy kazdej usterce tosamo. nic z tego niewiem..

znalzlem tez ten temat.. http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 23a26ced03

ale jest on zakniety temu pytam w nowym..

mam luz na koleprzednim prawym(koleboce mi sie na boki) i niemoge go zlokalizowac..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Podejrzewam że jak jest luz na boki (ruszając kołem prawo-lewo) to luz będziesz miał na którejś końcówce drążka bądź na samej przekładni. Jeżeli będzie luz pionowy (ruszając góra-dół) to możesz mieć luz na łożysku bądź jakiejś tulei zawieszenia.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

tzn jakby to okreslic.. - jak pchne gorna czesc kola w strone silnika to dolna idzie w przeciwna.. no tak sie koleboce.. :helm niewiem jak to opisac.. jak w polonezie cos takiego mialem to dociagalem na ppiascie.. - tu tez sie zato wziolem i racji ze nieszlo poczytalem glinke i forum..(ten link co podalem) - ale juz zglupiale teraz... jak to zdjagnozowac..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Czyli kolego nie na boki tylko luz jest kiedy ruszasz góra-dół kołem. Sprawdź kolego mocowanie na sworzniach i tulejki. Poproś kogoś niech patrzy gdzie występuje luz w momencie jak ty ruszasz kołem.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

w ten sposob sie rusza jak strzałki

Obrazek
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
ToMuŚ
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 475
Rejestracja: 2009-04-14, 19:02
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów

Post autor: ToMuŚ »

ech nie dogadacie sie :D
Żuku, łopatologicznie, jak stoisz twarzą w twarz z kołem (z boku sarny, NIE od frontu), to luz masz, ciągnąc za górną część koła, czy za lewy, lub prawy brzeg )zgodnie z kierunkiem skrętu kół)?
...coś trzeba w życiu robić...
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

za gorną.. :grinser
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
SZTYC
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 330
Rejestracja: 2006-09-24, 19:48
Lokalizacja: Ruda Śl.

Post autor: SZTYC »

1. Podnieś auto na podnśniku ze strony z której będziesz sprawdzał.
2. poproś drugą osobe żeby złapała za koło według wskazówek na zegarku godz. 6.00
3. Połóż się od przodu syreny i świeć lampą na przednie zawieszenie.
4. Trzymający za koło energicznie rusza kołem od siebie / do siebie na godz. 6.00
Jeżeli się kolebie to na pewno zobaczysz w jakich miejscach jest luz w tej pozycji kiwania może to być
a- górny swożeń
b- dolny swożeń
c- obydwa swożnie
d- połączenie swożnia z resorem
e- wszystkie te przypadki plus luz na łożysku.

Następnie ruszający kołem zmienia uchwyt na za piętnaście trzecia i to samo od sia / do sia i obserwujesz gałkę kierowniczą.
Jak masz wszędzie luzy to naprawiasz jeden i a piat od nowa aż do wyeliminowania wszystkich.
Powodzenia.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Żuczku daj pozniej znać co to było :)
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

żuku do wymiany łożyska w kołach i wszystko w temacie. Nie żadne sworznie czy coś. Czy tam końcówki drążka. Zdejmij koło i ruszaj samym bębnem najlatwiej to dostrzec.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
mkopis
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-01-06, 22:38
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: mkopis »

Tez zamknięty temat o którym piszesz to mój, też mi doradzano wymienić łożyska, końcówki i co tam jeszcze..... aż w końcu wpadł do mnie Palmcam i rozebraliśmy wszystko dokładnie, okazało się że luz miałem na piaście, wymiana piasty i problem znikł.
Musisz dokładnie zlokalizować czy to końcówki, czy na łożyskach czy właśnie może na piaście.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

U mnie było tak samo z tym luzem okazało się uszkodzone łożysko a właściwie praktycznie już wcale go nie było, rozleciało się w mak.
ODPOWIEDZ