luz na kole
luz na kole
panowie.. jak rozpoznac w ktorym elemencie wystepuje luz na kole..? tzn jak pokiwam kołem to jest luz na boki..
poczytalem glinke ale tam zawsze tylko jest napisane ze.. jak jest luz i piszczy kolo.. to zrob to.. i przy kazdej usterce tosamo. nic z tego niewiem..
znalzlem tez ten temat.. http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 23a26ced03
ale jest on zakniety temu pytam w nowym..
mam luz na koleprzednim prawym(koleboce mi sie na boki) i niemoge go zlokalizowac..
poczytalem glinke ale tam zawsze tylko jest napisane ze.. jak jest luz i piszczy kolo.. to zrob to.. i przy kazdej usterce tosamo. nic z tego niewiem..
znalzlem tez ten temat.. http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 23a26ced03
ale jest on zakniety temu pytam w nowym..
mam luz na koleprzednim prawym(koleboce mi sie na boki) i niemoge go zlokalizowac..
tzn jakby to okreslic.. - jak pchne gorna czesc kola w strone silnika to dolna idzie w przeciwna.. no tak sie koleboce.. niewiem jak to opisac.. jak w polonezie cos takiego mialem to dociagalem na ppiascie.. - tu tez sie zato wziolem i racji ze nieszlo poczytalem glinke i forum..(ten link co podalem) - ale juz zglupiale teraz... jak to zdjagnozowac..
1. Podnieś auto na podnśniku ze strony z której będziesz sprawdzał.
2. poproś drugą osobe żeby złapała za koło według wskazówek na zegarku godz. 6.00
3. Połóż się od przodu syreny i świeć lampą na przednie zawieszenie.
4. Trzymający za koło energicznie rusza kołem od siebie / do siebie na godz. 6.00
Jeżeli się kolebie to na pewno zobaczysz w jakich miejscach jest luz w tej pozycji kiwania może to być
a- górny swożeń
b- dolny swożeń
c- obydwa swożnie
d- połączenie swożnia z resorem
e- wszystkie te przypadki plus luz na łożysku.
Następnie ruszający kołem zmienia uchwyt na za piętnaście trzecia i to samo od sia / do sia i obserwujesz gałkę kierowniczą.
Jak masz wszędzie luzy to naprawiasz jeden i a piat od nowa aż do wyeliminowania wszystkich.
Powodzenia.
2. poproś drugą osobe żeby złapała za koło według wskazówek na zegarku godz. 6.00
3. Połóż się od przodu syreny i świeć lampą na przednie zawieszenie.
4. Trzymający za koło energicznie rusza kołem od siebie / do siebie na godz. 6.00
Jeżeli się kolebie to na pewno zobaczysz w jakich miejscach jest luz w tej pozycji kiwania może to być
a- górny swożeń
b- dolny swożeń
c- obydwa swożnie
d- połączenie swożnia z resorem
e- wszystkie te przypadki plus luz na łożysku.
Następnie ruszający kołem zmienia uchwyt na za piętnaście trzecia i to samo od sia / do sia i obserwujesz gałkę kierowniczą.
Jak masz wszędzie luzy to naprawiasz jeden i a piat od nowa aż do wyeliminowania wszystkich.
Powodzenia.
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
Tez zamknięty temat o którym piszesz to mój, też mi doradzano wymienić łożyska, końcówki i co tam jeszcze..... aż w końcu wpadł do mnie Palmcam i rozebraliśmy wszystko dokładnie, okazało się że luz miałem na piaście, wymiana piasty i problem znikł.
Musisz dokładnie zlokalizować czy to końcówki, czy na łożyskach czy właśnie może na piaście.
Musisz dokładnie zlokalizować czy to końcówki, czy na łożyskach czy właśnie może na piaście.
U mnie było tak samo z tym luzem okazało się uszkodzone łożysko a właściwie praktycznie już wcale go nie było, rozleciało się w mak.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762