Docieranie silnika po remoncie kapitalnym.

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Docieranie silnika po remoncie kapitalnym.

Post autor: emski »

Witam.

Koledzy krótkie pytanie. Poradzcie jak docierać silnik po kapitalce. Najlepiej na podstawie własnych doświadczeń.
Co pisze Glinka wiadomo. Robione było wszystko, wał, szlif, nowe tłoki, pierścienie itp.
Przebiegi z książki trochę duże jak na moje jeżdżenie. Nie wiem czy przez 3 lata zrobię te 1500 km :)

Jutro pierwsze palenie:) Chcę jeździć na czerwonym oleju z Orlena do 2T i na nim chciałbym docierać silnik. Jeśli ktoś ma jakieś stanowcze argumenty przeciw proszę o info. Może zostać przy Mixolu.
Jak proporcja jest według Was OK dla docierania i jak powinny wyglądać pierwsze km jazdy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Powiem tak- docieram właśnie na czerwonym Orlena i jestem mega zadowolony. Nigdy się nie przegrzewa. Po pierwszym odpaleniu niech pochodzi sobie spokojnie. W ogóle polecam "statyczne" docieranie silnika, mam na myśli próby bez jazdy. Później stopniowe rozkręcanie po obrotach. Warto też po jakimś czasie dokręcić śruby głowicy. No nic więcej nie trzeba pisać, dobry wybór.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

dokładnie na postoju niech sobie popracuje spokojnie mam takie pytanie czy na tym orlenowskim dodatku kopci jak na mixolu czy mniej
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

w ubiegłym roku robiłem kapitalny remont, jeżdżę na 2t z orlena, po odpaleniu chodziła bez obciążenia do zagrzania i tak kilka razy, żeby się nie zagotowała woda (chociaż ja nie miałem problemu z przegrzaniem) lałem troszkę więcej niż 1/30, potem pierwsze 100 km zrobiłem po autostradzie tak sie kulając na niewielkich obrotach, i wraz z przebiegiem coraz szybvciej i szybciej, teraz mam przejechane około 3 tyś km i jeżdżę już normalnie, na trasie do mogilna leciała 100
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

No po dotarciu trzeba cisnąć, żadnej jazdy jak dieslem- lepiej się chłodzi i "samooczyszcza". Dwusuwy trzeba kręcić mocno.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

po dotarciu, ale nie przed! ja mam wszystkie pierscienie chromowane wiec pierwsze 1200 km bylo ciezko i lekko sie grzala ale potem bez problemów - orlen 2T czerwony 1:25. Docierac po zlozeniu statycznie nawet ze 2 h na lekkim ssaniu - kontrolowac temperature. Dociagnąc sruby? hmm to zalezy czy sie dociagalo wedlug glinki czy tak jak nalezy ;)
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Lech pisze:na trasie do mogilna leciała 100
A napisz z jaka predkoscia normalnie jezdzisz na trasie. Bo rozumiem, ze te 100 to byla taka chwilowa proba trwajaca niedlugo - czy tak?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

miało zabrzmieć "normalnie na trasie leciała 100" i z taką prędkością się teraz przemieszczam - kolejna taka możliwość będzie podczas wyjazdu na Bielski Rajd Syren, bo po osiedlu to pyrkam sobie delikatnie :)
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

siesicki pisze:Chcę jeździć na czerwonym oleju z Orlena do 2T i na nim chciałbym docierać silnik
-pierd...cena benzyny jest taka ze juz nie ma co cudować ja tez od marca ujezdzam na nowym silniku,,,, leje miksol bo prawie wszedzie jest ,,,cena tez ok ,,, a to ze kopci ???chu... jak sie rozgrzeje to przestaje,,, mieszanke robie taka 1-28-27 na oko no i rura :P w zakresie do 4,5 tys oczywiscie


ew zatarcie ...kwestia dobrego wykatowania tlokow bo inaczej sie zemsci i 2t nie pomoze

[ Dodano: 2011-04-28, 20:01 ]
Gieroy pisze:ze te 100 to byla taka chwilowa proba trwajaca niedlugo -
- w latach 80 wuja jeachał na hel z poznania 110km/h non-stop z przerwa na tankowanie i tez dala rade
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

a przepraszam to że kopci to jakiś problem?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

MIXOL jest OK ale 12,5zł za litr malinki przemawia do mnie żeby tego oleju używać - o ile się nie mylę Mariusz jeździłeś na 2t
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Lech pisze:po odpaleniu chodziła bez obciążenia do zagrzania i tak kilka razy
Tak się dociera silnik :ok3
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

mi właśnie zależy na tym żeby kopciła bo mi się to podoba i zastanawiam się jak jest na tym 2t
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

zimna na 2t kopci bardziej niż na MIXOLU natomiast jak się zagrzeje to brak zadymy :)
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Koledzy dzisiaj nadejszła wiekopomna chwiła i mój silnik po remoncie wreszcie ożył :) Trochę pochodził na wolnych. W sumie może było tej pracy z godzinę . Ze 3 litry sobie z kanistra przepalił mieszanki w tym czasie, czyli chyba zdrowy, apetyt ma że hej :D
Co dziwne nie łapie temperatury ostro tak jak się spodziewałem. Po około 30 min. temp na zegarze ledwo podchodzi pod 80 st. W chłodnicy można palec zamoczyć bez poparzenia.
Chodzi ładnie, twardo. Zupełnie inaczej niż poprzedni silnik. Ale może być to spowodowane też tym, że założyłem cały nowy układ wydechowy.
Jedyna rzecz, którą zauważyłem to wycieki mieszanki z pod kolektora wydechowego. Chyba był w olej za bogato:) Ale wolałem zrobić nieco tłuściej na pierwszy rozpał. (ok 1:25).
Na koniec dnia silnik musiałem niestety wyjąć :( Powodem było jęczące łożysko oporowe, rzekomo nowe tyle, że pewnie 30 letnie. (kto ma docisk z wartburga niech zajrzy koniecznie do tematu odnośnie wymiany docisku bo zauważyłem, że wcale nie jest to taka przeróbka 1:1 o bez modyfikacji łożyska oporowego to nie ma prawa chodzić tak jak powinno).
Mam nadzieje, że jutro będzie wreszcie jeżdżone :)
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ