Remont silnika czas zacząć

(silnik, skrzynia)
MIMBRO
-#Junior
-#Junior
Posty: 188
Rejestracja: 2011-02-23, 17:24
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIMBRO »

ok kolego to dał byś dał znać na pw
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Walka z pompką zakończona sukcesem.
Odziwo przestało zalewać gaźnik. Czyżby szcelne zaworki trzymały trochę nawet w kierunku przepływu?

PS:
Pierwszy raz od dawna mam zamontowaną oryginalną puchę na filtr i okazało się że tzw. "nowy" wkład jest za niski. Musiałem dorobić grubą uszczelkę z filcu.
Czy wkład jest nieoryginalny , czy tam jednak powinna być jakaś dodatkowa uszczelka ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

kupcie sobie pompe szklankową. ja do swojej znalazlem membrane z epoki juz 1500 km daje rade. Jak paliwa mi braknie to nawet gaznika nie trzeba zalewac sama zaciagnie. (ale nowe membrany tez mozna dostac, trzeba je przerobic jak fiatowskie powyzej, bo dla zuka nysy mają popychacz)
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Mam Pytanie czy jest jakieś miejsce gdzie fabrycznie była naklejka na obudowie filtra, czy jest pewna dowolność?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

W oryginale:
Obrazek
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
miklo
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-08, 16:19
Lokalizacja: ...

Post autor: miklo »

Witam, powiedzcie mi prosze czy warto bawić się w renowację wału w takim stanie? Jest nowy ale jak widac poleżał trochę w wilgoci:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

pewnie że tak
tez mam taki
rozmawiałem ze specem mówił że może się okazać że będzie lepszy niż "nowy"
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

dac do renowacji - jesli jest na klinach złozony
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
miklo
Posty: 2
Rejestracja: 2010-09-08, 16:19
Lokalizacja: ...

Post autor: miklo »

Dzięki za podpowiedzi. Jako że mnie się on nie przyda, raczej pójdzie na aukcje.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Mimo remontu silniczek pracował coraz słabiej. Znowu rozpaczliwe szukanie przyczyny, czyszczenie świec, gaźnika itd.
Dochodząc do podpunktu "pompka paliwa" zauważyłem, że pomimo ogólnej sprawności słabo pompuje. Okazało się, że zassanie paliwa prawie niemożliwe, filtr zatkany, w baku pełno syfu.
Odpalona z butelki "zagadała" wyśmienicie, od razu kilka koni więcej.
Zastanawiam, się jak dobrze wyczyścić zbiornik z rdzy i skąd się wzięła na dnie gdzie zawsze było trochę paliwa z olejem?
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Jest znana metoda czyszczenia zbiornika od środka. Wrzucawsz do środka łopatę żwiru/grysu kamiennego i zaślepiasz otwory. Wkładasz zbiornik do betoniarki, mocujesz sznurkiem żeby sie nie telepał i heja niech sie tak z godzinke pokreci.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

arturromarr pisze: Zastanawiam, się jak dobrze wyczyścić zbiornik z rdzy i skąd się wzięła na dnie gdzie zawsze było trochę paliwa z olejem?
Wlej wodę do paliwa (o ile Ci nie szkoda) i zobacz gdzie powędruje:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Pytanie czy po takiej terapi nie będzie jeszcze bardziej skłonny do korozji.
Awatar użytkownika
doomelek-22
-#Junior
-#Junior
Posty: 140
Rejestracja: 2011-06-08, 20:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: doomelek-22 »

Witam.Jestem szczęśliwym posiadaczem syrenki 105 z 1976 roku .Postanowiłem dać jej drugą szansę i ją wyremontować.Na samym początku - lipa ,syreny nie da się przetoczyć na włączonym biegu ,po zdjęciu głowicy okazało się że trzeci tłok zardzewiał i za skarby nie chce ruszyć .Odkręciłem pokrywę dolną i tam też trochę korozji w trzeciej komorze ,ale łożyska nie zardzewiały na sztywno.Mam pytanie - jak ruszyć ten tłok ?Czymś go zalać ?A może gra nie warta świeczki (z tym silnikiem) ?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Moja Syrena przed remontem też miała zardzewiały cylinder. Zalej go naftą zaślepiając wydech i kolektor ssący, ruszyć możesz drewnianym kołkiem i młotem lub wyjąć silnik i obrócić kołem zamachowym. Później wymiana uszczelki pod głowicą...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
ODPOWIEDZ