Syrena Sport replika
To Władysław Skoczyński
Silnik to zmodyfikowane S-17, nomenklatura pozostała, ale według chronologii powinien nazywać się s-18, był to już zupełnie inny twór...
Silnik znajduje się w Muzeum w Otrębusach prowadzonym przez Państwa Mikiciuków...
A propos...
Przypomnę jeszcze raz i podkreślę.
Silnik S-16, zamontowany w Syrenie Sport nie miał nic wspólnego z silnikiem Panharda!
Pozdr. Marcin
Silnik to zmodyfikowane S-17, nomenklatura pozostała, ale według chronologii powinien nazywać się s-18, był to już zupełnie inny twór...
Silnik znajduje się w Muzeum w Otrębusach prowadzonym przez Państwa Mikiciuków...
A propos...
Przypomnę jeszcze raz i podkreślę.
Silnik S-16, zamontowany w Syrenie Sport nie miał nic wspólnego z silnikiem Panharda!
Pozdr. Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
A Panie Kolego Mirku ja bede musiał kiedys sie pojawic zobczyc tego sporta:) wciaz mam wizytówke:) jak uruchomie cos godnego przyjade zobacze:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- elektryk85
- -#Youngtimer
- Posty: 569
- Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
- Lokalizacja: Katowice
Kontynuując temat silnika Syreny Sport:
Oto nasza wersje tego jak wyglądał. Silnik jest już zrekonstruowany. Jest to oczywiście wersja czysto wirtualna i subiektywna.
Pozdr. Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
Oto nasza wersje tego jak wyglądał. Silnik jest już zrekonstruowany. Jest to oczywiście wersja czysto wirtualna i subiektywna.
Pozdr. Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
Witam wszystkich
wejdzcie sobie na tą stronke http://2cvclub.frix.pl/temat/119091/panhard mówie wam Mirek daje czadu naprawde szacun i czapy z głów
wejdzcie sobie na tą stronke http://2cvclub.frix.pl/temat/119091/panhard mówie wam Mirek daje czadu naprawde szacun i czapy z głów
Mateo
Kontynuując temat silnika Syreny Sport:
>
>Oto nasza wersje tego jak wyglądał. Silnik jest już zrekonstruowany.
Miło jest przeczytać, ze silnik Syreny Sport nie ma nic (albo niewiele) wspólnego z Panhardem, inaczej niż przyjmowano do tej pory. To oznacza, że w jeszcze większym stopniu, jest to własna, polska myśl techniczna. Tym większa zasługa Skoczyńskiego. Jednak pod kątem odbudowy, jest to dodatkowe utrudnienie. Łatwiej byłoby odbudować taki silnik, gdyby chociaż blok można było wykorzystać z Panharda.
Ale gdyby taki silnik kiedyś powstał... Tak mi się marzy, jak fajnie byłoby go usłyszeć w klasycznej Syrenie, np 101. Przeciez takie były własnie założenia - ten silnik nie powstawał po to, by napędzać Sporta, ale inne, "normalne" Syreny. Błyszcząca lakierem i chromem Syrena 101/102 gnająca po szosie wśród gangu dwóch cylindrów z Junaka - to by było coś! I to całkowicie w zgodzie z zamiarami konstruktora.
Jeszcze w moim ulubionym temacie znaczka, pytanie: czy ktoś z twórców lub osób które widziały Syrenę Sport, potwierdził ten właśnie kolor tła tarczy (błękitno-niebieski)?. Spojrzałem sobie na grafikę, i... mam następująca detektywistyczna teorię: ten kolor, na tle czerwono-koralowego lakieru nadwozia, niesamowicie rzuca się w oczy. Więc ktoś kto widział auto, prawie na pewno by to zapamiętał, tego nie sposób zapomnieć. Natomiast jeśli dziś nikt nie pamięta koloru tarczy, może to znaczyć, że kolor był inny, bardziej neutralny. Na przykład srebrny, czy jasnoszary. Ale oczywiście jeśli ktoś to potwierdził, to nie ma tematu.
>
>Oto nasza wersje tego jak wyglądał. Silnik jest już zrekonstruowany.
Miło jest przeczytać, ze silnik Syreny Sport nie ma nic (albo niewiele) wspólnego z Panhardem, inaczej niż przyjmowano do tej pory. To oznacza, że w jeszcze większym stopniu, jest to własna, polska myśl techniczna. Tym większa zasługa Skoczyńskiego. Jednak pod kątem odbudowy, jest to dodatkowe utrudnienie. Łatwiej byłoby odbudować taki silnik, gdyby chociaż blok można było wykorzystać z Panharda.
Ale gdyby taki silnik kiedyś powstał... Tak mi się marzy, jak fajnie byłoby go usłyszeć w klasycznej Syrenie, np 101. Przeciez takie były własnie założenia - ten silnik nie powstawał po to, by napędzać Sporta, ale inne, "normalne" Syreny. Błyszcząca lakierem i chromem Syrena 101/102 gnająca po szosie wśród gangu dwóch cylindrów z Junaka - to by było coś! I to całkowicie w zgodzie z zamiarami konstruktora.
Jeszcze w moim ulubionym temacie znaczka, pytanie: czy ktoś z twórców lub osób które widziały Syrenę Sport, potwierdził ten właśnie kolor tła tarczy (błękitno-niebieski)?. Spojrzałem sobie na grafikę, i... mam następująca detektywistyczna teorię: ten kolor, na tle czerwono-koralowego lakieru nadwozia, niesamowicie rzuca się w oczy. Więc ktoś kto widział auto, prawie na pewno by to zapamiętał, tego nie sposób zapomnieć. Natomiast jeśli dziś nikt nie pamięta koloru tarczy, może to znaczyć, że kolor był inny, bardziej neutralny. Na przykład srebrny, czy jasnoszary. Ale oczywiście jeśli ktoś to potwierdził, to nie ma tematu.
aelfric
Hm.. kolor to moja tylko i wyłącznie wersja. Na razie nie udało się go potwierdzić. Z resztą gdybym wiedział na pewno to zmienił bym je na inne. Do póki nie będę miał innych informacji nie będę zmieniał.
Wiem, że ulubione kolory prof. Nawrota to biały, żółty. szary, potem czerwienie. Z resztą gust mu się zmieniał z czasem, a Syrenę S projektował jako bardzo młody człowiek.
Natomiast historia tego logo jest bardziej skomplikowana. Ale kogo to obchodzi...
Będę coś wiedział na pewno, to dam znać.
Pozdr. Marcin
Hm.. kolor to moja tylko i wyłącznie wersja. Na razie nie udało się go potwierdzić. Z resztą gdybym wiedział na pewno to zmienił bym je na inne. Do póki nie będę miał innych informacji nie będę zmieniał.
Wiem, że ulubione kolory prof. Nawrota to biały, żółty. szary, potem czerwienie. Z resztą gust mu się zmieniał z czasem, a Syrenę S projektował jako bardzo młody człowiek.
Natomiast historia tego logo jest bardziej skomplikowana. Ale kogo to obchodzi...
Będę coś wiedział na pewno, to dam znać.
Pozdr. Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
ja niechce nikgo urazic.. ale.. chwalicie sie jakimis rysunkami czy to modelu czy silnika. podniecacie sie tym jak niewiem... ale... co komu z tego.... ja jestem pelen podziwu tej osobie co zrobila juz ( niepamietam nazwiska) cos co jest fizyczni namacalne... sory.. ale niebede si epodniecal obrazkami... a widze ze wszyscy tu marszcza fredy na jpgi...
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
A mnie emocjonuje to ze mimo wszystko coś sie dzieje w temacie tego samochodu
I wcale mnie postawa innych nie dziwi bo nie każdy ma mozliwosć budowy takiego samochodu. A rozmowa na forum w tym temacie dla wielu jest czymś liczacym się i tyle.
Wielu dopiero z forum dowiedziało się ze taki prototyp wogóle istniał.
I wcale mnie postawa innych nie dziwi bo nie każdy ma mozliwosć budowy takiego samochodu. A rozmowa na forum w tym temacie dla wielu jest czymś liczacym się i tyle.
Wielu dopiero z forum dowiedziało się ze taki prototyp wogóle istniał.
motomania na luzie
W załączeniu wywiad w Radiu Lublin z inż. Mirosławem Mazurem.
Emisja odbyła się 27.IX.2011 r.
Temat Syreny i nie tylko. Polecam.
Radio Lublin. Reportaż inżynier do spraw trudnych.
Emisja odbyła się 27.IX.2011 r.
Temat Syreny i nie tylko. Polecam.
Radio Lublin. Reportaż inżynier do spraw trudnych.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2011-01-02, 16:38
- Lokalizacja: Lublin
Witam Kolegów!
Prace przy SS postępują zgodnie z planem, dopasowujemy ostatnie akcesoria. Trwają prace przygotowawcze do malowania. Zostały spasowane reflektory i tylne lampy oraz komplet szyb. Pozostał do zrobienia w najbliższym czasie układ wydechowy oraz tylny zderzak, a następnie SS trafi do lakierowania.
Z poważaniem,
M.Mazur
8 września 2011 r.
16 września 2011 r.
Prace przy SS postępują zgodnie z planem, dopasowujemy ostatnie akcesoria. Trwają prace przygotowawcze do malowania. Zostały spasowane reflektory i tylne lampy oraz komplet szyb. Pozostał do zrobienia w najbliższym czasie układ wydechowy oraz tylny zderzak, a następnie SS trafi do lakierowania.
Z poważaniem,
M.Mazur
8 września 2011 r.
16 września 2011 r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.