cewki - co wybrać

schematy
ODPOWIEDZ
slowikLU
Posty: 4
Rejestracja: 2009-09-04, 10:15
Lokalizacja: Lublin

cewki - co wybrać

Post autor: slowikLU »

Witam. Na razie jestem świeżakiem jeśli chodzi o różne temat co do Syreny, więc wybaczcie jeżeli zapytam o coś oczywistego. 2 lata temu kupiłem Bosto '78. Zaczynam myśleć o zrobieniu jej na tip top, a teraz jestem na etapie gromadzenia części.
Obecnie mam sytuację jak na zdjęciu- w załącznik.

Domniemam, że poprzedni właściciel dołożył dużą cewkę, bo trzecia, której nie widać, po prostu padła.
I teraz pytanie: czy iść w kierunku zakupu małych cewek, czy praktyczniej wymienić je na 3 duże?

Czytałem forum, ale nie znalazłem wypowiedzi dotyczących która z opcji jest lepsza.

Z góry dziękuję za poświęcony czas i uwagę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bosto z 78
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Jeśli masz zadbany cały układ zapłonowy, czyli pożądne kable WN, sprawne świece, dobrze ustawiony zapłon, przerwy na przerywaczach itd, to małe oryginalne cewki są bardzo przyzwoitym wyborem.
Można też pokusić sie o małą modyfikację stosując moduły zapłonowe np GL 200 i cewki zapłonowe, tzw elektroniki (nisko oporowe) od poloneza. Układ pracuje bez kondensatorów, więc jedna rzecz mniej do zepsucia sie :grinser Powiększając dodatkowo przerwę na świecach, Syrena zaczyna mieć mniejszą tendencję do zalewania się, i równiej pracuje na wolnych obrotach. Ja osobiście, w swoich syrenach stosuję oba rozwiązania i nie narzekam na żadne z nich.
Najważniejsze, jak wspomniałem, to sprawny,nie zaniedbany, na bieżąco serwisowany układ. Wtedy obojętne które rozwiązanie, można powiedzieć że jest w miarę bez awaryjne. :grinser
Powodzenia
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Nie wystarczy wiedzieć tylko to, że cewka jest duża. Jak zdecydujesz sie na cewki duże a całą reszte zapłonu zostawisz fabryczną to musisz mieć cewki o podobnej oporności jak małe cewki fabryczne. Duże cewki oznaczone 4226 mają mały opór (ok. 0.8Ω) i są przeznaczone do zapłonu elektronicznego więc do syreny nie bedą dobre. Fabryczna mała cewka ma coś ok 3Ω oporu. Musisz wziąc duże cewki 4220 bo mają podobny opór.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

wstaw orginalne i po problemie...

a tak po za tym poprosze o numer ramy na PW
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
MIMBRO
-#Junior
-#Junior
Posty: 188
Rejestracja: 2011-02-23, 17:24
Lokalizacja: Lubartów

MIMBRO

Post autor: MIMBRO »

Witam kolegę z moich stron !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

to znaczy-----na zdjęciu mało widać, ale wygląda na to, że są 2 cewki małe i 1 duża podłączona do ostatniego cylindra. I bardzo dobrze---ostatni =3 cylinder zwykle najgorzej pali więc otrzymał większą cewkę. Można i tak.......
Ogólnie, wystarczają cewki małe.
Ale jeśłi damy duże (wersja dla zapłonu tradycyjnego = Żuk-Nysa z przerywaczem mechanicznym) to będzie lepiej paliła i zmniejszy się zużycie paliwa prawie o litr.
NO ale wygląd nie będzie oryginalny===Syrena ma mieć cewki małe --tak jest w oryginale.
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Z małymi cewkami zawsze miałem jakieś małe problemy wrzuciłem wszystkie duże i jestem mega zadowolony, nie zarzuca świec, zapominiałem co to czyszczenie świec, auto ładniej i szybciej odpala, co do spalania nie wiem pali DUŻO przy mojej jeździe :D. Duże mam już od 6 lat i do dnia dzisiejszego nic z nimi nie robiłem :D
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Ja mam normalne Syrenowskie i nie narzekam w ogóle ;)
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

przerabiałem i małe i duże cewki
małe -duzy problem
duże -mały problem
potwierdzam słowa przedówców
duze cewki ,dostępności prawie na każdym złomie idzie wyrwać z jakiegoś wraka
małe chyba tylko do dostania w sklepie motocyklowym

a co najważniejsze TO CENA CEWEK W SKLEPIE
moje zdanie jest takie jak mam wywalić kasę za nówki cewki ,około [plus -minus ] trzysta złotych to wolę te ze złomu ,a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na ważniejsze czesci

[ale zaznaczam TO TYLKO MOJE ZDANIE

POZDRAWIAM ZAKRĘCONYCH
kombi
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

doświadczenia mam co prawda z wartburgiem...

na duzych miałem zdecydowamie mniej klopotów i raczej mimo ze mało orginalne skłąniam sie ku temu rozwiazaniu jesli auto ma niezawodnie pokonywać dłuższe trasy

małe nowe ze sklepu z motorkami czy to wegry czy bułgaria pomijając cene MASAKRA
po 15 km grzeja sie przerywaja G nie jazda
slowikLU
Posty: 4
Rejestracja: 2009-09-04, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: slowikLU »

Dziękuję bardzo za cenne uwagi.
Bosto z 78
ODPOWIEDZ