kranik ogrzewania "dolniaka" w Wawce

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

kranik ogrzewania "dolniaka" w Wawce

Post autor: arturromarr »

Reanimuję właśnie silnik w Warszawie i przy okazji naprawiam drobne "bibeloty" wokoło.
Pojawił się problem z kranikiem ogrzewania na głowicy bo część gwintu została w głowicy.
Z wydłubaniem go już sobie poradziłem, ale teraz muszę odtworzyć go na kraniku.
Jest kilka zwojów i trochę "mięsa" żeby dorobić brakujące.
Podtoczę na tokarce, ale muszę mieć nażynkę bo nie wytoczę gwintu resztą nie mam odpowiedniego noża.
Jaki to jest gwint dokładnie bo nie mogę ustalić, nic mi się w to nie wkręca?
Prawdopodobnie stożkowy bo to co zostało na kraniku się nie wkręca , ale to już bym sobie darował.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Mam podobny problem,

btw- świece wstawiasz wąskie?

Jestem w Łodzi- czy mógłbym kiedyś podpatrzeć?
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Pewnie, że tak, ale jak będzie co podpatrywać może. :)
Wawka jest póki co w stanie agonalnym i pozostała jej tylko moja ambicja żeby ją wskrzesić.
Teraz mam zamiar jedynie uruchomić motor tak żeby swobodnie wjeżdżać do garażu (jest pod górkę lekko).
Świece były już wąskie z czego akurat się cieszę, głowica taka sobie, ale po wyczyszczeniu i planowaniu jako tako. Poprzedni właściciel trochę ją unowocześniał bo jest alternator polonezowski i normalny filtr oleju od Żuka.
Chciałem czymś nagwintować ten kranik tylko czym dokładnie, czy w głowicy też jest stożkowy gwint czy prosty, metryczny czy calowy?
marek02
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1071
Rejestracja: 2010-01-03, 14:55
Lokalizacja: Sicienko

Post autor: marek02 »

jedynie ratuje cię grzebień do sprawdzania skoku gwintu
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tam jest gwint stożkowy.
Przy wkręcaniu to się samouszczelniało.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

No tak tylko jaki, bo nic mi się w to nie wkręca?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Misisz sprawdzić rozmiar w głowicy na dole i u góry.
Tylko tak dojdziesz do rozmiaru i.
motomania na luzie
ODPOWIEDZ