Problemy z grzaniem się silnika
Problemy z grzaniem się silnika
No właśnie... uruchomiłem silnik, wlałem wodę do układu i... po przejechaniu kmilometra syrena sięgotuje Myślę, że jest to wina termostatu, bo jak załączyłem ogrzewanie jest lepiej. Hm, musze jeszcze zobaczyć, bo rura od pompy wody do kadłuba jest nieco załamana i może są problemy z dostarczaniem wody...
Może jest to spowodowane kamieniem kotłowym.... jak go ewentualnie usunąć?
Może ma ktoś termostat sprawny na zbyciu?????
Może jest to spowodowane kamieniem kotłowym.... jak go ewentualnie usunąć?
Może ma ktoś termostat sprawny na zbyciu?????
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
tez mialem ten problem najpierw zdechl termostat a po tygodni pompa
tylko ze ja nie mialem orginalnego termostatu.
tylko ze ja nie mialem orginalnego termostatu.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
termostat--jak napisali .
Moze tez być coś źle z pompą: zobacz czy sika dobrze z tego cienkiego gumowego przewodu idącego od góry pompy do chłodnicy (tzw. odpowietrzający).
Pasek naciągnięty ?????
Węze od pompy wody do 1)chłodnicy 2) bloku silnika --nie sa czasem zamienione miejscami ??????
Kamień kotłowy nie daje w syrenach takich objawów--ona sie dobrze chłodzi zawsze.
Moze tez być coś źle z pompą: zobacz czy sika dobrze z tego cienkiego gumowego przewodu idącego od góry pompy do chłodnicy (tzw. odpowietrzający).
Pasek naciągnięty ?????
Węze od pompy wody do 1)chłodnicy 2) bloku silnika --nie sa czasem zamienione miejscami ??????
Kamień kotłowy nie daje w syrenach takich objawów--ona sie dobrze chłodzi zawsze.
Przyczyn może być jak zwykle kilka. Możesz sprawdzić ustawienie zapłonu, chyba że jesteś co do tego już pewien że jest dobrze. Ja z własnego doświadczenia wiem, że w cieplejszy dzień, choćby troche za późny zapłon może skutecznie usunąć płyn z chłodnicy. W sumie przewody chłodnica-pompa pompa-blok, też są ważne w dobrej kolejności, jednak przez jakiś czas miałem na pompie zamienione i poprzełożeniu prawidłowo nie widziałem różnicy... Jeśli zaś chodzi o kamień... płukałem układ najpierw dolewałem do wody octu i wypuszczałem, ale co jakiś czas zapychał mi się kranik i trzeba było przepychać drutem, żeby zaczęło lecieć i zawsze zlatywał syf z postaci... nawet nie wiem czego... mniejsza o to, jak byłem na wsi na działce, to podłączyłem pod kranik wąż, odkręciłem korek chłodnicy i na uruchomionym silniku pozwoliłem żeby ciśnienie z kranu wypłukało układ. Wyniki... poza tym, że wypłukałem to co zawsze ztykało kranik, to nie zauważyłem różnicy... Ale teraz do rzeczy co mi przyszło do głowy... Ile płynu/ wody wlałeś do chłodnicy? Pan Glinka pisze w książce, że ukłąd chłodzenia mieści 8 litrów płynu, ale ta informacja jest słuszna odnośnie Syreny 104, być może 105, ale nie 105L a różnica polega na tym że w Syrenie 104 chłodnica jest prawie dwa razy grubsza niż w 105L, wiem bo sam widziałem (no chyba że w mojej jakiś poprzednik zamienił) ale w każdym razie u mnie wchodzi jakieś 6-6,5 litra wody do układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą. Ale o czym chcę napisać, mianowicie wlej wodę do pustego układ i sprawdź ile wchodzi, bo być może układ gdzieś się zapowietrza i przez to nie ma dobrego chłodzenia, mnie osobiście się to nie zdarzyło i widziałem "goły" blok silnika Syreny, a po tym widoku sądząc byłbym zdziwiony dowiadując się, że to może się zapowietrzyć, no ale nic nigdy nie wiadomo. Sam muszę przyznać, że też mam z tym mały dylemat, bo w upalne dni silnik osiąga wyższą temperaturę, więc będę musiał coś na to zaradzić, bo nie chciałbym mieć niespodzianki jak się wybiorę dalej i co kilka km będę musiał się zatrzymywać i chłodzić silnik
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Radykalnym sposobem na upalne dni jest ściągnięcie kratki ozdobnej z przedniego pasa. Tylko trzeba uważać żeby nie rozjechać jakiejś kury i nie jeździć po polach bo wtedy syrena działa jak kosiarka - sprawdzoneFranki pisze:Przyczyn może być jak zwykle kilka. Możesz sprawdzić ustawienie zapłonu, chyba że jesteś co do tego już pewien że jest dobrze. Ja z własnego doświadczenia wiem, że w cieplejszy dzień, choćby troche za późny zapłon może skutecznie usunąć płyn z chłodnicy. W sumie przewody chłodnica-pompa pompa-blok, też są ważne w dobrej kolejności, jednak przez jakiś czas miałem na pompie zamienione i poprzełożeniu prawidłowo nie widziałem różnicy... Jeśli zaś chodzi o kamień... płukałem układ najpierw dolewałem do wody octu i wypuszczałem, ale co jakiś czas zapychał mi się kranik i trzeba było przepychać drutem, żeby zaczęło lecieć i zawsze zlatywał syf z postaci... nawet nie wiem czego... mniejsza o to, jak byłem na wsi na działce, to podłączyłem pod kranik wąż, odkręciłem korek chłodnicy i na uruchomionym silniku pozwoliłem żeby ciśnienie z kranu wypłukało układ. Wyniki... poza tym, że wypłukałem to co zawsze ztykało kranik, to nie zauważyłem różnicy... Ale teraz do rzeczy co mi przyszło do głowy... Ile płynu/ wody wlałeś do chłodnicy? Pan Glinka pisze w książce, że ukłąd chłodzenia mieści 8 litrów płynu, ale ta informacja jest słuszna odnośnie Syreny 104, być może 105, ale nie 105L a różnica polega na tym że w Syrenie 104 chłodnica jest prawie dwa razy grubsza niż w 105L, wiem bo sam widziałem (no chyba że w mojej jakiś poprzednik zamienił) ale w każdym razie u mnie wchodzi jakieś 6-6,5 litra wody do układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą. Ale o czym chcę napisać, mianowicie wlej wodę do pustego układ i sprawdź ile wchodzi, bo być może układ gdzieś się zapowietrza i przez to nie ma dobrego chłodzenia, mnie osobiście się to nie zdarzyło i widziałem "goły" blok silnika Syreny, a po tym widoku sądząc byłbym zdziwiony dowiadując się, że to może się zapowietrzyć, no ale nic nigdy nie wiadomo. Sam muszę przyznać, że też mam z tym mały dylemat, bo w upalne dni silnik osiąga wyższą temperaturę, więc będę musiał coś na to zaradzić, bo nie chciałbym mieć niespodzianki jak się wybiorę dalej i co kilka km będę musiał się zatrzymywać i chłodzić silnik
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Oczywiście tekturowa wstawka nawiewowa koło chłodnicy jest założona ????? No !
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!
Oczywiście tekturowa wstawka nawiewowa koło chłodnicy jest założona ????? No !
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!