Problemy z grzaniem się silnika

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Karol

Problemy z grzaniem się silnika

Post autor: Karol »

No właśnie... uruchomiłem silnik, wlałem wodę do układu i... po przejechaniu kmilometra syrena sięgotuje :( Myślę, że jest to wina termostatu, bo jak załączyłem ogrzewanie jest lepiej. Hm, musze jeszcze zobaczyć, bo rura od pompy wody do kadłuba jest nieco załamana i może są problemy z dostarczaniem wody...
Może jest to spowodowane kamieniem kotłowym.... jak go ewentualnie usunąć?
Może ma ktoś termostat sprawny na zbyciu?????
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

puszke termostatu można rozebrać w środku znajduje się taki sam termostat jak w żuku. Jest tylko kłopot ze złozeniem tego ale jak masz dużo taśmy izolacujnej lub poxipolu to będzie dobrze :)
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

albo go sprawdź, weź go wykręć, zagotuj wode, miej rękawiczki, i w dziure wlej wode gotowaną, woda powinna przelecieć, następnie zrób to samo, ale z zimną wodą (woda nie powinna przelecieć).
syreniarz 1992

Post autor: syreniarz 1992 »

Panowie ten Franki to burak i wyglada jak *****-czlowiek lodu ktory nie wie co to maszynka do golenia !!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Karol

Post autor: Karol »

A ten "Syreniarz 1992" to dzieciak, który również nie wie co to maszynka do golenia... do zoabczenia na trasie.... za kilka lat.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

nie podszywaj sie podemnie s...synu
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

tez mialem ten problem najpierw zdechl termostat a po tygodni pompa
tylko ze ja nie mialem orginalnego termostatu.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
taeda

Post autor: taeda »

termostat--jak napisali .
Moze tez być coś źle z pompą: zobacz czy sika dobrze z tego cienkiego gumowego przewodu idącego od góry pompy do chłodnicy (tzw. odpowietrzający).
Pasek naciągnięty ?????
Węze od pompy wody do 1)chłodnicy 2) bloku silnika --nie sa czasem zamienione miejscami ??????
Kamień kotłowy nie daje w syrenach takich objawów--ona sie dobrze chłodzi zawsze.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Przyczyn może być jak zwykle kilka. Możesz sprawdzić ustawienie zapłonu, chyba że jesteś co do tego już pewien że jest dobrze. Ja z własnego doświadczenia wiem, że w cieplejszy dzień, choćby troche za późny zapłon może skutecznie usunąć płyn z chłodnicy. W sumie przewody chłodnica-pompa pompa-blok, też są ważne w dobrej kolejności, jednak przez jakiś czas miałem na pompie zamienione i poprzełożeniu prawidłowo nie widziałem różnicy... Jeśli zaś chodzi o kamień... płukałem układ najpierw dolewałem do wody octu i wypuszczałem, ale co jakiś czas zapychał mi się kranik i trzeba było przepychać drutem, żeby zaczęło lecieć i zawsze zlatywał syf z postaci... nawet nie wiem czego... mniejsza o to, jak byłem na wsi na działce, to podłączyłem pod kranik wąż, odkręciłem korek chłodnicy i na uruchomionym silniku pozwoliłem żeby ciśnienie z kranu wypłukało układ. Wyniki... poza tym, że wypłukałem to co zawsze ztykało kranik, to nie zauważyłem różnicy... Ale teraz do rzeczy co mi przyszło do głowy... Ile płynu/ wody wlałeś do chłodnicy? Pan Glinka pisze w książce, że ukłąd chłodzenia mieści 8 litrów płynu, ale ta informacja jest słuszna odnośnie Syreny 104, być może 105, ale nie 105L a różnica polega na tym że w Syrenie 104 chłodnica jest prawie dwa razy grubsza niż w 105L, wiem bo sam widziałem (no chyba że w mojej jakiś poprzednik zamienił) ale w każdym razie u mnie wchodzi jakieś 6-6,5 litra wody do układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą. Ale o czym chcę napisać, mianowicie wlej wodę do pustego układ i sprawdź ile wchodzi, bo być może układ gdzieś się zapowietrza i przez to nie ma dobrego chłodzenia, mnie osobiście się to nie zdarzyło i widziałem "goły" blok silnika Syreny, a po tym widoku sądząc byłbym zdziwiony dowiadując się, że to może się zapowietrzyć, no ale nic nigdy nie wiadomo. Sam muszę przyznać, że też mam z tym mały dylemat, bo w upalne dni silnik osiąga wyższą temperaturę, więc będę musiał coś na to zaradzić, bo nie chciałbym mieć niespodzianki jak się wybiorę dalej i co kilka km będę musiał się zatrzymywać i chłodzić silnik :P
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Franki pisze:Przyczyn może być jak zwykle kilka. Możesz sprawdzić ustawienie zapłonu, chyba że jesteś co do tego już pewien że jest dobrze. Ja z własnego doświadczenia wiem, że w cieplejszy dzień, choćby troche za późny zapłon może skutecznie usunąć płyn z chłodnicy. W sumie przewody chłodnica-pompa pompa-blok, też są ważne w dobrej kolejności, jednak przez jakiś czas miałem na pompie zamienione i poprzełożeniu prawidłowo nie widziałem różnicy... Jeśli zaś chodzi o kamień... płukałem układ najpierw dolewałem do wody octu i wypuszczałem, ale co jakiś czas zapychał mi się kranik i trzeba było przepychać drutem, żeby zaczęło lecieć i zawsze zlatywał syf z postaci... nawet nie wiem czego... mniejsza o to, jak byłem na wsi na działce, to podłączyłem pod kranik wąż, odkręciłem korek chłodnicy i na uruchomionym silniku pozwoliłem żeby ciśnienie z kranu wypłukało układ. Wyniki... poza tym, że wypłukałem to co zawsze ztykało kranik, to nie zauważyłem różnicy... Ale teraz do rzeczy co mi przyszło do głowy... Ile płynu/ wody wlałeś do chłodnicy? Pan Glinka pisze w książce, że ukłąd chłodzenia mieści 8 litrów płynu, ale ta informacja jest słuszna odnośnie Syreny 104, być może 105, ale nie 105L a różnica polega na tym że w Syrenie 104 chłodnica jest prawie dwa razy grubsza niż w 105L, wiem bo sam widziałem (no chyba że w mojej jakiś poprzednik zamienił) ale w każdym razie u mnie wchodzi jakieś 6-6,5 litra wody do układu chłodzenia, łącznie z nagrzewnicą. Ale o czym chcę napisać, mianowicie wlej wodę do pustego układ i sprawdź ile wchodzi, bo być może układ gdzieś się zapowietrza i przez to nie ma dobrego chłodzenia, mnie osobiście się to nie zdarzyło i widziałem "goły" blok silnika Syreny, a po tym widoku sądząc byłbym zdziwiony dowiadując się, że to może się zapowietrzyć, no ale nic nigdy nie wiadomo. Sam muszę przyznać, że też mam z tym mały dylemat, bo w upalne dni silnik osiąga wyższą temperaturę, więc będę musiał coś na to zaradzić, bo nie chciałbym mieć niespodzianki jak się wybiorę dalej i co kilka km będę musiał się zatrzymywać i chłodzić silnik :P
Radykalnym sposobem na upalne dni jest ściągnięcie kratki ozdobnej z przedniego pasa. Tylko trzeba uważać żeby nie rozjechać jakiejś kury i nie jeździć po polach bo wtedy syrena działa jak kosiarka - sprawdzone :D
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
taeda

Post autor: taeda »

Oczywiście tekturowa wstawka nawiewowa koło chłodnicy jest założona ????? No !
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!
taeda

Post autor: taeda »

Oczywiście tekturowa wstawka nawiewowa koło chłodnicy jest założona ????? No !
Zapłon za późny--owszem--przegrzewa silnik.
Ilosć wody w chłodnicy....dla 105 standard=8,5 litra (Syrena 104 podobnie ,z tym że chłodnica ma pseudo -większa pojemność =inna konstrukcja).
105 Lux- faktycznie około 6,5 litra.(inna budowa chłodnicy).
Jak mówiłem-sprawdzić czy w czasie pracy silnika woda wali zdrowo z cienkiej rurki idacej z góry pompy do górnego zbiornika chłodnicy).
Jest to dowód na sprawnosć łopatek pompy--to ma sikać zdrowo !
Niestety--robic pompę wody to jest 3 dni roboty i nie zawsze wychodzi !!
Panowie----Syreny chłodzą się bardzo dobrze i w lipcu przy 30 st. C--nie ma problemu i nie trzeba wyjmować kratki z przodu (ale jest to metoda dobra gdy cos nawala).
Radzę tez otworzyc( rozebrać) i oczyścic zawór nagrzewnicy--gdy jest zamknięty to i tak musi działać uskuteczniając powrót wody . Ma być sprawny i już.
O żadnym zapowietrzeniu mowy nie ma --to jest Syrena !
Wlot powietrza do filtra---ma być skierowany do przodu a nie na głowicę (ma pobierac zimne powietrze--no chyba że jest 20 st. mrozu )
Sam filtr ma być czysty !!! Wyjmij go i próbuj bez filtra .(albo daj nowy).
Olej proponuję LUX 10 a nie Mixol (zwłaszcza na nowym silniku przy dotarciu). I ma go być prawie 0,20 litra na 5 litrów benzyny.
To tyle.
W rurę !!!!!
ODPOWIEDZ