Hamulce

(rama, zawieszenia, koła)
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Jak wiesz jak wygląda cylinderek do Syreny to taki sam od Żuka pasuje - w Żukach były 3 rodzaje cylinderków (jak w Syrenie, typowy Żuk i Lublin). Tylny z Żuka to przód Syreny.
Pompa dwuobwodowa jest taka sama nie licząc pomp które były w ostatnich Żukach przy podwieszanych pedałach. Jednoobwodowa też taka sama.
--o00o----'(_)'----o00o--
Sokrates
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-21, 15:24
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sokrates »

Dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

CHłopoki czy można zastosować coś takiego w syrenie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

anabol co ty kombinujesz i od czego toto je ,zeby wiedziec jaka wydajnoscitej pompy moze byc
bo jak od cieżarówki to bedą hankle jak w T-34 :ok3
kombi
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

to to je od żykiety, zastanawia mnie tylko co to za urządzenie z tyłu tej pumpy? :helm
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

REDUKTOR SIŁY HAMOWANIA JAK MNIE PAMIĘCI NIE MYLI
ALE W ZASADZIE TAKI REDKTOR TO BYŁ W ŻUKIECIE Z TYŁU NA RAMIE ,NA WYS. MOSTU
ALBO TO BEDZIE WYMYSŁ POPRZEDNIEGO MECHANIORA

sor :klnie ry to nie
kombi
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

hm a jak to jest z tymi pompami pompa od zukiety podejdzie do syreny? czy różnią się one jakoś zaworkami wewnątrz? czy to nie ma różnicy>
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4297
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Tak podejdzie. Była identyczna jak te Polonezowsko fiatowskie.
A ten korektor wystepował pod koniec produkcji.
Starsze n Żuki i Nysy tego nie miały :devil3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Do tego korektora jeszcze powinno być podłączenie do żarówki sygnalizującej zbyt duże różnice w ciśnieniach jednego i drugiego obwodu (awaria).
--o00o----'(_)'----o00o--
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Jacek B. pisze:Jak wiesz jak wygląda cylinderek do Syreny to taki sam od Żuka pasuje - w Żukach były 3 rodzaje cylinderków (jak w Syrenie, typowy Żuk i Lublin). Tylny z Żuka to przód Syreny.
Pompa dwuobwodowa jest taka sama nie licząc pomp które były w ostatnich Żukach przy podwieszanych pedałach. Jednoobwodowa też taka sama.
Czy tylny cylinderek w Żuku to samo co Warszawa tył ? Bo pamietam że warszawoski cylinderek jest odrobinę mniejszy od przedniego syrenowskiego.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Maciekb pisze:Czy tylny cylinderek w Żuku to samo co Warszawa tył ? Bo pamietam że warszawoski cylinderek jest odrobinę mniejszy od przedniego syrenowskiego.
====Zależy jeszcze w JAKIM Żuku ::::::::bo one nie są wszystkie takie same!!!!!!!!

---jak koledzy wcześniej pisali rozróżniamy trzy główne generacje Żuka, w każdej oczywiście były w międzyczasie jakieś mniejsze lub większe zmiany konstrukcyjne.

Czyli tak:

====Żuk STARY ==="smutek" ==do 72 roku włącznie;

====Żuk NOWY ==="zwykły" w wersjach M i B

====Żuk z epoki Lublina tj. lata 90 ==z podwieszanymi pedałami.

Cylinderki nowego typu zapewne różnią się nieco od warszawowskich ale to trzeba wziąć do ręki i porównać.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Cylinderki starego typu - od smutka mogły być takie same - tył Żuk=tył warszawa=przód syrena.
Tylko ja spotkałem dwa rozwiązania i średnice tylnych cylinderków - miałem dwa różne założone w Warszawie i nie mogłem dojść do ładu z hamulcami dopóki ich nie zdjąłem i obejrzałem.
Czy były przewidziane mniejsze do Warszawy? Może w pierwszych, jak z przodu był jeden. Trzeba by w katalogach części i książkach poszukać.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Podłączę się do tematu hamulców ponieważ mam pytanie czy dobrze zrozumiałem literaturę i prawidłowo zamontowałem przednie szczęki hamulcowe.
Na zdjęciu przedstawiam prawą przednią stronę czyli szczęka z dłuższą okładziną ma być po prawej stronie, a z krótszą po lewej.
W przypadku lewej przedniej strony szczęka z dłuższą okładziną będzie po lewej stronie a z krótszą po stronie prawej. Oczywiście taki układ mam przy spojrzeniu na szczęki stojąc przed nimi. Jeżeli mam źle to proszę mnie poprawić.

A i jeszcze jedno pytanie odnoście cylinderków hamulcowych przednich, a dokładnie chodzi mi o sprężynę która jest wewnątrz między tłoczkami. Czy ona ma być jakoś specjalnie zamontowana tam czy luźno lata przy rozsuniętych tłoczkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jak widzę to zdjęcie to masz dobrze. Od strony przodu samochodu ma być dłuższa okładzina, od strony tyłu krótsza. Określenie lewo, prawo w zależności jak się stoi i patrzy na zdjęcie może być mylące... Przynajmniej ja mam tak zamontowane od nowości.
W cylinderkach po prostu jest ta sprężyna, nic jej specjalnie nie trzyma.
Syrena 104, Syrena Bosto
ODPOWIEDZ