Hamulce
Jak wiesz jak wygląda cylinderek do Syreny to taki sam od Żuka pasuje - w Żukach były 3 rodzaje cylinderków (jak w Syrenie, typowy Żuk i Lublin). Tylny z Żuka to przód Syreny.
Pompa dwuobwodowa jest taka sama nie licząc pomp które były w ostatnich Żukach przy podwieszanych pedałach. Jednoobwodowa też taka sama.
Pompa dwuobwodowa jest taka sama nie licząc pomp które były w ostatnich Żukach przy podwieszanych pedałach. Jednoobwodowa też taka sama.
--o00o----'(_)'----o00o--
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Czy tylny cylinderek w Żuku to samo co Warszawa tył ? Bo pamietam że warszawoski cylinderek jest odrobinę mniejszy od przedniego syrenowskiego.Jacek B. pisze:Jak wiesz jak wygląda cylinderek do Syreny to taki sam od Żuka pasuje - w Żukach były 3 rodzaje cylinderków (jak w Syrenie, typowy Żuk i Lublin). Tylny z Żuka to przód Syreny.
Pompa dwuobwodowa jest taka sama nie licząc pomp które były w ostatnich Żukach przy podwieszanych pedałach. Jednoobwodowa też taka sama.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
====Zależy jeszcze w JAKIM Żuku ::::::::bo one nie są wszystkie takie same!!!!!!!!Maciekb pisze:Czy tylny cylinderek w Żuku to samo co Warszawa tył ? Bo pamietam że warszawoski cylinderek jest odrobinę mniejszy od przedniego syrenowskiego.
---jak koledzy wcześniej pisali rozróżniamy trzy główne generacje Żuka, w każdej oczywiście były w międzyczasie jakieś mniejsze lub większe zmiany konstrukcyjne.
Czyli tak:
====Żuk STARY ==="smutek" ==do 72 roku włącznie;
====Żuk NOWY ==="zwykły" w wersjach M i B
====Żuk z epoki Lublina tj. lata 90 ==z podwieszanymi pedałami.
Cylinderki nowego typu zapewne różnią się nieco od warszawowskich ale to trzeba wziąć do ręki i porównać.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Cylinderki starego typu - od smutka mogły być takie same - tył Żuk=tył warszawa=przód syrena.
Tylko ja spotkałem dwa rozwiązania i średnice tylnych cylinderków - miałem dwa różne założone w Warszawie i nie mogłem dojść do ładu z hamulcami dopóki ich nie zdjąłem i obejrzałem.
Czy były przewidziane mniejsze do Warszawy? Może w pierwszych, jak z przodu był jeden. Trzeba by w katalogach części i książkach poszukać.
Tylko ja spotkałem dwa rozwiązania i średnice tylnych cylinderków - miałem dwa różne założone w Warszawie i nie mogłem dojść do ładu z hamulcami dopóki ich nie zdjąłem i obejrzałem.
Czy były przewidziane mniejsze do Warszawy? Może w pierwszych, jak z przodu był jeden. Trzeba by w katalogach części i książkach poszukać.
--o00o----'(_)'----o00o--
Podłączę się do tematu hamulców ponieważ mam pytanie czy dobrze zrozumiałem literaturę i prawidłowo zamontowałem przednie szczęki hamulcowe.
Na zdjęciu przedstawiam prawą przednią stronę czyli szczęka z dłuższą okładziną ma być po prawej stronie, a z krótszą po lewej.
W przypadku lewej przedniej strony szczęka z dłuższą okładziną będzie po lewej stronie a z krótszą po stronie prawej. Oczywiście taki układ mam przy spojrzeniu na szczęki stojąc przed nimi. Jeżeli mam źle to proszę mnie poprawić.
A i jeszcze jedno pytanie odnoście cylinderków hamulcowych przednich, a dokładnie chodzi mi o sprężynę która jest wewnątrz między tłoczkami. Czy ona ma być jakoś specjalnie zamontowana tam czy luźno lata przy rozsuniętych tłoczkach.
Na zdjęciu przedstawiam prawą przednią stronę czyli szczęka z dłuższą okładziną ma być po prawej stronie, a z krótszą po lewej.
W przypadku lewej przedniej strony szczęka z dłuższą okładziną będzie po lewej stronie a z krótszą po stronie prawej. Oczywiście taki układ mam przy spojrzeniu na szczęki stojąc przed nimi. Jeżeli mam źle to proszę mnie poprawić.
A i jeszcze jedno pytanie odnoście cylinderków hamulcowych przednich, a dokładnie chodzi mi o sprężynę która jest wewnątrz między tłoczkami. Czy ona ma być jakoś specjalnie zamontowana tam czy luźno lata przy rozsuniętych tłoczkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Jak widzę to zdjęcie to masz dobrze. Od strony przodu samochodu ma być dłuższa okładzina, od strony tyłu krótsza. Określenie lewo, prawo w zależności jak się stoi i patrzy na zdjęcie może być mylące... Przynajmniej ja mam tak zamontowane od nowości.
W cylinderkach po prostu jest ta sprężyna, nic jej specjalnie nie trzyma.
W cylinderkach po prostu jest ta sprężyna, nic jej specjalnie nie trzyma.
Syrena 104, Syrena Bosto