piotker - i znowu napisałeś coś niezbyt precyzyjnie i znowu będą kontrowersje. Drut może być tylko prosty a jasny to jest gwint.piotker pisze:było by jasne jak drut.
Ustawienie zapłonu - to nic trudnego.
Dlaczego gwint ma być jasny? Czy przypadkiem to nie piorun?
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
- piotker
- młody syreniarz
- Posty: 237
- Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
- Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
- Kontakt:
Miało być "proste jak słońce" :)heheheGieroy pisze:piotker - i znowu napisałeś coś niezbyt precyzyjnie i znowu będą kontrowersje. Drut może być tylko prosty a jasny to jest gwint.piotker pisze:było by jasne jak drut.
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).
Ostatnio miałem okazję wymieniać w takowej wał, bo łożysko igiełkowe na wale się stopiło i stanęła (nalali czerwonego oleju stihlowego pewnie w proporcji 1:50 i dawali w rure... a że była złożona z nowych cześci - wszystko po szlifie - nawet nie dotarli jej..).
Po złożeniu i odpaleniu niby jest wszystko ok (pali dosłownie od kopa ale co z tego...) ale strzela w wydech i gaźnik ( to samo co przed awarią, bo rozmawiałem z kolegą strażakiem i mówił, że przed tym jak się zatarła strzelała we wszystkie strony i nie szło wody zassać - a ja w zapłon nie ingerowałem).
Dodam, że gdy ją odpowiednio rozgrzałem, dałem w gaz i załączyłem dźwignię ssania wody (rozłączony wtedy został pierwszy cylinder) motopompa w moment schodziła z obrotów i nie dała rady zassać no i by zgasła w rezultacie..
Nieraz gdy ją gasiłem za pomocą tych zaworków przy głowicy - potrafiła pod koniec zaje..ście strzelić..
Co robić??? Pewnie to wina nieodpowiedniego ustawienia zapłonu....
Sorry za odkop...
Ostatnio miałem okazję wymieniać w takowej wał, bo łożysko igiełkowe na wale się stopiło i stanęła (nalali czerwonego oleju stihlowego pewnie w proporcji 1:50 i dawali w rure... a że była złożona z nowych cześci - wszystko po szlifie - nawet nie dotarli jej..).
Po złożeniu i odpaleniu niby jest wszystko ok (pali dosłownie od kopa ale co z tego...) ale strzela w wydech i gaźnik ( to samo co przed awarią, bo rozmawiałem z kolegą strażakiem i mówił, że przed tym jak się zatarła strzelała we wszystkie strony i nie szło wody zassać - a ja w zapłon nie ingerowałem).
Dodam, że gdy ją odpowiednio rozgrzałem, dałem w gaz i załączyłem dźwignię ssania wody (rozłączony wtedy został pierwszy cylinder) motopompa w moment schodziła z obrotów i nie dała rady zassać no i by zgasła w rezultacie..
Nieraz gdy ją gasiłem za pomocą tych zaworków przy głowicy - potrafiła pod koniec zaje..ście strzelić..
Co robić??? Pewnie to wina nieodpowiedniego ustawienia zapłonu....
Sorry za odkop...
Po złożeniu i odpaleniu niby jest wszystko ok (pali dosłownie od kopa ale co z tego...) ale strzela w wydech i gaźnik ( to samo co przed awarią, bo rozmawiałem z kolegą strażakiem i mówił, że przed tym jak się zatarła strzelała we wszystkie strony i nie szło wody zassać - a ja w zapłon nie ingerowałem).
Miałem identyczny problem i wina leżała po stronie gaźnika tzn za duży luz na przepustnicy.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
???Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).
rozumiem, że tj. w syrenie 4 mm przed GMP...?
Mam mały problem w mojej 105 pewnie ze zapłonem.
Zapala naprawdę b.ładnie i wkręca się na obroty... Jednak gdy (na b.rozgrzanym silniku) dam jej na maxa w gaz to strzela w gaźnik i w wydech i odnoszę wrażenie, że jakby coś nie pozwalało tym samym wkręcić silnika na maxymalne obroty.Coś jakby go hamowało...
Zapłon ostatnio ustawiałem jakieś dobre 3 lata temu. Mam moduły GL 100, więc platyny nie powinny zbyt mocno się wypalić i tym samym zmienić wyprzedzenia poprzez zmianę przerwy.
Świece są brązowe (środkowa najbardziej-powiedziałbym najbardziej prawidłowo brązowa.
Pierwsza i trzecia też brązowa ale nieco mniej..).
Nie wiem.. Może zapłon jest ok a wina jest po stronie starych przewodów i fajek...?
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
wygląda na to że zbyt uboga mieszanka, wina w zasilaniu paliwem.Tomasz pisze:???Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).
rozumiem, że tj. w syrenie 4 mm przed GMP...?
Mam mały problem w mojej 105 pewnie ze zapłonem.
Zapala naprawdę b.ładnie i wkręca się na obroty... Jednak gdy (na b.rozgrzanym silniku) dam jej na maxa w gaz to strzela w gaźnik i w wydech i odnoszę wrażenie, że jakby coś nie pozwalało tym samym wkręcić silnika na maxymalne obroty.Coś jakby go hamowało...
Zapłon ostatnio ustawiałem jakieś dobre 3 lata temu. Mam moduły GL 100, więc platyny nie powinny zbyt mocno się wypalić i tym samym zmienić wyprzedzenia poprzez zmianę przerwy.
Świece są brązowe (środkowa najbardziej-powiedziałbym najbardziej prawidłowo brązowa.
Pierwsza i trzecia też brązowa ale nieco mniej..).
Nie wiem.. Może zapłon jest ok a wina jest po stronie starych przewodów i fajek...?
analiza
1.zapłon, czyli świece, ładny kolor ... nie okopcone
2 zapłon, odpala bez problemu
3 zapłon, jeśli była by to wina zapłonu, trudno było by odpalić na zimnym, a świece były by okopcone, lub przynajmniej jedna z cylindrów.
4zapłon, można by sugerować w klasycznym zapłonie, na jeden z kondensatorów ( ale w tym przypadku to jest wykluczone)
5 zapłon, chyba że........... > uległ awarii jeden z modułów zapłonu gl 100 ( co w mojej analizie jednak wykluczam)
zwalając usterkę na zasilanie, argumentuje to tak,
1 paliwo obecnie to syf z komponentami bio i wody itd.
2 syra nie eksploatowana na co dzień, wytrąca w gaźniku syfy z tego paliwa
3starość zbiornika paliwa plus brak siatki na smoku w baku, plus brak dodatkowego filterka zamula układ paliwowy. ( może być że sam filterek jak jest zapchany... po czasie i zaczyna stawiać blokadę przepływu.
4pompa paliwa też nie jest wieczna, i jej sprawność maleje z czasem w dostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa.
5 no i wreszcie gaźnik, a tam dysza główna lekko przy pchana, przy małych obrotach daje rade... ale już na maxa nie zapodaje wartości zgodnie z potrzebami i .... zamula, w efekcie na wysokich obrotach mieszanka bardzo uboga przegrzewa silnik, i tworzy reakcje wybuchu nie kontrolowanego...
innymi słowy, mieszanka zbyt uboga!!!
uwaga
zrób doświadczenie, i na chwile wyciągaj ssanie by wzbogacić mieszankę ( ssanie ma dyszę na dole komory pływakowej, dlatego nawet jak jest mały poziom paliwa to syra odpala na ssaniu)... jeżeli silnik dostanie mocy,( próbę najlepiej przeprowadzić w czasie jazdy) to znaczy że trzeba szukać usterki w gaźniku, ew w zasilaniu
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Nooo.. właśnie PYJTERSONPYJTERSON pisze:3starość zbiornika paliwa plus brak siatki na smoku w baku, plus brak dodatkowego filterka zamula układ paliwowy. ( może być że sam filterek jak jest zapchany... po czasie i zaczyna stawiać blokadę przepływu.
4pompa paliwa też nie jest wieczna, i jej sprawność maleje z czasem w dostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa.
5 no i wreszcie gaźnik, a tam dysza główna lekko przy pchana, przy małych obrotach daje rade... ale już na maxa nie zapodaje wartości zgodnie z potrzebami i .... zamula, w efekcie na wysokich obrotach mieszanka bardzo uboga przegrzewa silnik, i tworzy reakcje wybuchu nie kontrolowanego...
innymi słowy, mieszanka zbyt uboga!!!
Masz rację.. Syrena pięknie zapala i pracuje a gaźnika nie ruszałem już ponad 4 lata
Siateczka w smoku jest, bo smok udało mi się zdobyć nowy i staram się by zawsze coś paliwa było w zbiorniku a poza tym mam założony filterek paliwa przed pompką, który raz do roku zasadniczo wymieniam.
No to pora na rozebranie gaźnika i zrobienie z niego zupy gaźnikowo/wodno-octowej po czym go złożę i wyreguluję
No na ssaniu dostaje kopa...PYJTERSON pisze:zrób doświadczenie, i na chwile wyciągaj ssanie by wzbogacić mieszankę
na razie weź wykręć dyszę główną (klucz 14) ta co jest po lewej stronie komory pływakowej i ją przedmuchaj. I sprawdź jak jedzie po takim zabiegu.Tomasz pisze:
No to pora na rozebranie gaźnika i zrobienie z niego zupy gaźnikowo/wodno-octowej po czym go złożę i wyreguluję
możesz uniknąć sobie roboty
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg