Warszawa Garbuska - Pytanie
Warszawa Garbuska - Pytanie
Zwracam się do Was o pomoc, czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ?
Jeżeli takie samochody wyjeżdżały seryjnie to jakie było oznaczenie tego modelu? To samo tyczy się tylnych lamp od Syreny w garbatej Warszawie, montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy?
Proszę o odpowiedzi
Jeżeli takie samochody wyjeżdżały seryjnie to jakie było oznaczenie tego modelu? To samo tyczy się tylnych lamp od Syreny w garbatej Warszawie, montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy?
Proszę o odpowiedzi
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
- Lokalizacja: mielec
Re: Warszawa Garbuska - Pytanie
czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ? Tak
było oznaczenie tego modelu? 201, 202
montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy? Tak
W takiej konfiguracji grilla - grill skrzynkowy i karoseria garbata - posiadał warszawe papiez Jan Pawel II . Natomiast nie było takiego melanżu jak na fotce- gdzie gumowe kły przykręcone są do zderzaków starego typu. Bynajmniej we fabrycznym ukompletowaniu.
było oznaczenie tego modelu? 201, 202
montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy? Tak
W takiej konfiguracji grilla - grill skrzynkowy i karoseria garbata - posiadał warszawe papiez Jan Pawel II . Natomiast nie było takiego melanżu jak na fotce- gdzie gumowe kły przykręcone są do zderzaków starego typu. Bynajmniej we fabrycznym ukompletowaniu.
====Bardzo fajna Warszawina Kiedyś zupełnie nieświadomie zbudowałem jej model w skali 1:43
W tym konkretnym przypadku dopatrywałbym się inwencji twórczej któregoś z właścicieli, przede wszystkim chęci upodobnienia pojazdu do nowszego modelu. Pamiętajmy, że np. w latach 80 Warszawa, nawet ta "zwykła" był to paliwożerny grat i nieodłączny element krajobrazu wsi polskiej. Garbuskę określano wtedy mianem "starego modelu Warszawy" a więc totalna słoma z butów. Między innymi dlatego bardzo często zdarzały się przekładki dużych kierunków od Nyski, kłów zderzaka czy grilla od -2-0-3- który swoją drogą z estetycznego punktu widzenia jest najładniejszym warszawowskim przodem.
Lampy od Syreny występowały ===tzw. "czekoladki" z kratkowanym kloszem i metalowymi ramkami. Nieco inne od tych stopiątkowych.
Pozdrawiam
::::Zgadza się. Chociaż nie wykluczam, że występowały takie kanciaste grille w ramach jakiś "przejściówkowych" eksperymentów ===[jak to w FSO] to ostatnia babuszka zjechała z taśmy z grillem starego typu i tego się może trzymajmy.grobus pisze:Co do tylnich lamp to sie zgodze a co do atrapy to nie Wydaje mi sie ze takiej atrapy fabrycznie nie montowano
W tym konkretnym przypadku dopatrywałbym się inwencji twórczej któregoś z właścicieli, przede wszystkim chęci upodobnienia pojazdu do nowszego modelu. Pamiętajmy, że np. w latach 80 Warszawa, nawet ta "zwykła" był to paliwożerny grat i nieodłączny element krajobrazu wsi polskiej. Garbuskę określano wtedy mianem "starego modelu Warszawy" a więc totalna słoma z butów. Między innymi dlatego bardzo często zdarzały się przekładki dużych kierunków od Nyski, kłów zderzaka czy grilla od -2-0-3- który swoją drogą z estetycznego punktu widzenia jest najładniejszym warszawowskim przodem.
Lampy od Syreny występowały ===tzw. "czekoladki" z kratkowanym kloszem i metalowymi ramkami. Nieco inne od tych stopiątkowych.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Fakt te zdjęcie trochę miesza w mojej teorii dlatego poszukam dowodów na jej potwierdzenie, albo zwyczajnie nie mam racjigrobus pisze:Wg powyzszego zdjecia wychodzi ze nawet ostatnia wawka miała grill z wąsem a nie sedankowy takze dalej obstawiam iz to inwencja twórcza własciciela A lampki tylnie to rzeczywiscie tzw.czekoladki
Mercedes 200 W110 - 1965r.
-
- młody syreniarz
- Posty: 235
- Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
- Lokalizacja: Śląsk/Będzin
nawet gdyby takie wersje wychodziły to garbuska z atrapa sedanki to jest cos nie halo, tak samo nie spotkalem się aby garbuska miała lampy tylne z syreny.
Włascicele garbusek w latach ich powiedzmy juz nie produkcji montowali atrapy z sedanów bo to w tamtych latach "odmładzało" samochod. Było to też robione umyslnie aby Milicja nie zatrzymała do kontroli bo wiadomo garbuski już miały lilka dobrych lat i stany techniczne były o wiele gorsze niż sedanów.
Włascicele garbusek w latach ich powiedzmy juz nie produkcji montowali atrapy z sedanów bo to w tamtych latach "odmładzało" samochod. Było to też robione umyslnie aby Milicja nie zatrzymała do kontroli bo wiadomo garbuski już miały lilka dobrych lat i stany techniczne były o wiele gorsze niż sedanów.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
- młody syreniarz
- Posty: 235
- Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
- Lokalizacja: Śląsk/Będzin
Nie zgodze sie. Warszawa garbus NIGDY nie miala tamtych lamp od 203/Nyski. Male czerwone lampki jak w S 100 byly do czasu wprowadzenia migaczy natomiast ostatnie M20 mialy juz czekoladki jak S 102.Paweł 105L pisze:Pikusie miały inne oświetlenie z tyłu. takie małe lampeczki jak np kierunek z przodu w garbusce ew takie lampy jak sedanka.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Warszawa garbuska z atrapą jak w sedanie - NIGDY fabrycznie. Nawet papieska
("Stare" atrapy (M20 model 57/ 201) z zapasów magazynowych upychano jeszcze do połowy 1965 r do pick-upów(!) )
Model 201 / 202 Z WYGLĄDU różnił się od M20 model 57 TYLKO tylnymi lampami (właśnie te "odwrócone od syreny", skoro tak je już tutaj nazywamy ) i zmienionym napisem ozdobnym "Warszawa" (m57 - tłoczona blaszka na masce, tak, jak starsze M20; model 201/202 - odlewany, jakby ręcznie pisany, na przednim błotniku).
Tylne lampy zespolone "jak w Syrenie" - tak, w Warszawach garbatych od 1960r (model 201).
Mowa o tzw "czekoladkach" - z karbowanym kloszem (bez kółeczek wewnątrz klosza).
Tylne lampy w Warszawach pick-up: najpierw 4 okrągłe (po 2 na stronę), takie, jak przednie kierunkowskazy modelu 57; tak samo jak w Nysie N59 i Żuku A03.
W 1960 - "od syreny" - "czekoladki", montowane pionowo. Te lampy stosowano w pick-upach do końca produkcji.
Warszawa pick-up nigdy fabrycznie nie miała lamp od sedanki.
Pozdrawiam!
("Stare" atrapy (M20 model 57/ 201) z zapasów magazynowych upychano jeszcze do połowy 1965 r do pick-upów(!) )
Model 201 / 202 Z WYGLĄDU różnił się od M20 model 57 TYLKO tylnymi lampami (właśnie te "odwrócone od syreny", skoro tak je już tutaj nazywamy ) i zmienionym napisem ozdobnym "Warszawa" (m57 - tłoczona blaszka na masce, tak, jak starsze M20; model 201/202 - odlewany, jakby ręcznie pisany, na przednim błotniku).
Tylne lampy zespolone "jak w Syrenie" - tak, w Warszawach garbatych od 1960r (model 201).
Mowa o tzw "czekoladkach" - z karbowanym kloszem (bez kółeczek wewnątrz klosza).
Tylne lampy w Warszawach pick-up: najpierw 4 okrągłe (po 2 na stronę), takie, jak przednie kierunkowskazy modelu 57; tak samo jak w Nysie N59 i Żuku A03.
W 1960 - "od syreny" - "czekoladki", montowane pionowo. Te lampy stosowano w pick-upach do końca produkcji.
Warszawa pick-up nigdy fabrycznie nie miała lamp od sedanki.
Pozdrawiam!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
warszawa
mam pytanko, w warszawie 200 z 59 roku tylnie lampy powinny być zdaje się szkalane,,, jeśli ktoś wię do którego roku był rozrusznik nożny w babce,, wyczytałem gdzieś , że do 60tego,, czy to prawda ?
Fenomenalne Samochody Osobowe
Tak. Zmiana wychodzi gdzieś na przełomie lat 1959/1960.
Warszawa nr. podwozia 54819 - ostatnia z nożnym rozrusznikiem.
Warszawa nr. podwozia 54820 - pierwsza z rozrusznikiem "na kluczyk".
Pozdrawiam!
Warszawa nr. podwozia 54819 - ostatnia z nożnym rozrusznikiem.
Warszawa nr. podwozia 54820 - pierwsza z rozrusznikiem "na kluczyk".
Pozdrawiam!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/