Problem z odpalaniem

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
hubertsp11
Posty: 5
Rejestracja: 2013-05-30, 23:50
Lokalizacja: Kalisz

Problem z odpalaniem

Post autor: hubertsp11 »

Witam
Mam problem z odpalaniem gorącego silnika ( S-21 gaźnik weber)
Żeby odpalić muszę dość długo kręcić rozrusznikiem, kiedy silnik ostygnie odpala zdecydowanie łatwiej.

Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ostatnio miałem ten sam problem w Syrenie. Zimna paliła, jak się rozgrzała to kompletnie martwa o_O jak ostygła zapaliła. Pozwiększałem przerwy na przerywaczach z 0.4mm na 0.8mm i tak samo na świecach i wróciło do normy.
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

W S-21 jest problem tego typu, że po zatrzymaniu gorącego silnika, gaźnik umieszczony nad kolektorem wydechowym nagrzewa się do tego stopnia, że paliwo w komorze pływakowej odparowuje i pary te trafiają do silnika "zalewając" go.
Można zastosować ekran pomiędzy kolektorem a gaźnikiem uniemożliwiając jego nagrzewanie.
Spróbuj podczas rozruchu pomału depnąć gaz do dechy i trzymając wduszony zapalić. powinno trochę pomóc
Ja w Nysce miałem podobny problem, ale po zamontowaniu modułu zapłonowego i cewki elektronika od golfa, do tego powiększone przerwy na świecach i problem zniknął

Powodzenia
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
hubertsp11
Posty: 5
Rejestracja: 2013-05-30, 23:50
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hubertsp11 »

Dzięki za pomoc spróbuje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Opary też ale ja sugerował bym sprawdzić kondensator , aparat i świece.
Zrobiłem tymi silnikami wiele wiele kilomwtrów.
I zazwyczaj przy takich objawach problem był w ukł. zapłonowym.
I jeszcze pytanie na jaki luz masz ustawioną regulację zaworów.
Jak bedą za ciasne też bedzie problem odpaleniem ciepłego silnika.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Zgadza się Czesiu jak zalany silnik to musi być mocniejsza iskra żeby zagadał. Jak nie zaleje to nie będzie problemu z odpaleniem jak będzie słabsza iskra.

Dlatego też polecam przeróbkę albo na oryginalny zapłon elektronik z modułem i aparatem z halotronem z nowszych żuków, lub chociaż założenie np.modułu zapł. dedykowanego do aparatów z przerywaczem (np. GL 200 ) i cewki tzw. elektronik z oporem około 0,8 ohma np. polonez (taki z modułem zapł. ) do tego dobre świece NGK i zwiększony odstęp elektrod do 1mm
U mnie działa to rewelacyjnie i problemy znikły.
Napewno pomoże trochę jak poczyścisz wszelkie połączenia elektr. dotyczące zapłonu.
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne ;)
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Hmmm
Tam może być przerwa na przerywaczu, mini pęknięcie kopółki i inne takie .
Iść w stronę modułu itd. to dla mnie ciut .. hmmm
Zbyt radykalne.
Walor tej kostrukcji jest w tym ze jest prosta jak teoria cepa i musi działać i tyle.
motomania na luzie
hubertsp11
Posty: 5
Rejestracja: 2013-05-30, 23:50
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: hubertsp11 »

Istotnie problem tkwił w ukł. zapłonowym a konkretnie w przewodach, założyłem nowe powiększyłem przerwy na świecach i po problemie :)
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

I tak trzymać :ok3
motomania na luzie
ODPOWIEDZ