Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

taeda, też właśnie tak myślę że to sprawa prądowa, ale trochę dziwi mnie to że miałem założony akumulator jak od stara i nie paliła, rozrusznik chodził jak turbina i nic. Założyłem lampy na przód H4 więc pojechałem na stację diagnostyczną ustawić i jak już zgasiłem to nie zapaliłem, padł akumulator podłączyli urządzenie rozruchowe i nic nawet w gaźnik walił mi koleś gaz z butli i też nic martwa. W piątek wyjeżdżamy na zlot do tej pory wyciągnę platynki i założę inne cewki i zobaczę różnicę.
Awatar użytkownika
palmcam
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 346
Rejestracja: 2006-05-30, 22:23
Lokalizacja: Płużnica

Post autor: palmcam »

u mnie sa te same objawy a do tego cos rozladowalo akumulator do zera...
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Tylko raz jeden miałem taki przypadek nie do rozpoznania (objawy identyczne) ale to był silnik Wartburga. Powodem były popękane dławice wału !!!!!!!!!!!!!!
No ale to był wartburg ...................
Kilwater
Posty: 1
Rejestracja: 2013-07-23, 19:44
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Kilwater »

Witam Wszystkich
zabraliśmy się, z kolegą, do przywrócenia do żywych Syrenki Bosto.
Silnik odpala bez zająknięcia, większość płynów ustrojowych wymienionia, wszystko wygląda szczelnie.
Problem mam następujący:
Czy jest to normalne, że w tych silnikach, kiedy jest zimny, po "puszczeniu" sprzęgła silnik powoli (w ciągu 3-5 sekund) traci obroty i gaśnie?
Gdy trzymam sprzęgło, silnik chodzi jak marzenie. Można autem bez problemu ruszyć.
Na tą chwilę nie mogę Syrenką wyjechać i sprawdzić czy tak też się dzieje po rozgrzaniu.
Zamierzam się jutro za to zabrać, na co zwrócić uwagę? :
dysza wolnych obrotów ?
przerwy na przerywaczach ?

Dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Kilwater, jak mozesz autem ruszyć jak po puszczeniu sprzęgła gaśnie ? mozę skrzynia blokuje go czy coś ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Kilwater pisze: Czy jest to normalne, że w tych silnikach, kiedy jest zimny, po "puszczeniu" sprzęgła silnik powoli (w ciągu 3-5 sekund) traci obroty i gaśnie?
Jest to jak najbardziej normalne.
Kilwater pisze: Gdy trzymam sprzęgło, silnik chodzi jak marzenie

na co zwrócić uwagę? :
dysza wolnych obrotów ?
przerwy na przerywaczach ?
Myślę, że to zapieczone styki w żarówce prawego tylnego migacza.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

PONY---weź ty się uspokój :piwo:

wcale to nie jest głupie co pisze człowiek........ Tylko że nie pisze CZY TO SIĘ DZIEJE NA SSANIU. Bo jeśli bez ssania--to silnik po prostu jest niestabilny i zwykle gaśnie.
Natomiast na ssaniu to jakiś czas powinien mieć spore obroty---a po pewnym czasie....zgaśnie !!!!!!!!!(zalewa go).
Bo trzeba dodawać gazu . Nogom !!! Syrena na zimno--w zależności od "modela" robi różne siupy. Pewnie--jeśli puszczamy sprzegło a olej w skrzyni ma 30 lat......to jest opór duży na skrzyni i ona-Syrena- będzie gasła (zwłaszcza że silnik ma już spory przebieg i jest zimny).
Należy sprawdzić czy dysza ssania nie jest zawalona szuwaksami--na samym dole gaźnika.
Potem przepchać dyszę wolnych obrotów drucikiem.
Potem podkręcić deko śrubę regulacji wolnych obrotów na dole gaźnika--dać jej 2 obroty od stanu pełnego wkręcenia (wykrecić na 2 obroty).
Potem podrapać sie w łeb i pomyśłeć czy paliwo nie ma czasem za dużo oleju w sobie !! Przecież zbiornik nie był pewnie myty !!!!!!!!!!!!
Sprawdzić czy poziom paliwa w gaźniku jest dobry a pompa podaje (może być za mało stąd brak mocy).
No a jakieś awarie skrzyni biegów-----------------niby logiczne ale to rzadko bywa.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

taeda, do Twojej informacji, pamiętasz naszą rozmowę telefoniczną w kwietniu problemy z silnikiem itd. Otóż problemem były dwie cewki, trzecia zaczęła się rozlewać i była spuchnięta a pierwsza tylko spuchnięta. Po wymianie zapier....la aż miło :ok3
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Pamiętam.
Czyli sprawa była "iskrowa" i powiększenie przerwy na przerywaczach mogło doraźnie zmienić warunki na plus. Stąd też była jakaś tam poprawa. Ale człowiek "intelygentny"--KUŹWA----jak już na Syrenkę i ona tak nawala..........to mierzy opór na cewkach omomierzem. Wskazówki są u Glinki !!!!!!
Nie zawsze ten pomiar jest pewny, bo cewki potrafią nabrać zwarcia po nagrzaniu a na zimno nie. Jedna taka moja cewka dostawała zwarcia po trasie ponad 40 km a wcześniej nigdy !!
Zmiana kształtu cewek w zasadzie nic nie oznacza. Zwłaszcza cewki fabryczne mają już po 100 lat i są pozgniatane oraz dawno już bez oleju=---a działają świetnie. Natomiast prywaciarskie--gdy ciekną albo zmienią wygląd--zwykle są do dupy.
Tak u ludzi, przeciętnie, wszystkie cewki mają zwarcia i żadna już chyba nie trzyma parametrów. Ale dopóki to sie dzieje w małym stopniu, to człowiek jeździ i tylko czasem mu nawala np. trzeci cylinder chwilowo. I to jest cewka, ale olewamy to,zmieniamy swiecę i jedzie się dalej.
Problem jest gdy opór spada ponad 20% poza normę i większość zwojów już nie pracuje.
No i wtedy człek ma obowiązek zmierzyć te omy, a nie wymieniać silnik--KUŹWA--czy ja nie mam racji ??????????
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

taeda działamy po europejski.. syrena łapie kapcia to wymieniamy cały samochód..
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
zygmuntsyrena
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 93
Rejestracja: 2009-10-17, 19:06
Lokalizacja: Goczałkowice

Post autor: zygmuntsyrena »

mam problem z silnikiem w syrenie 104 jak go odpalę to chodzi przy pełnym wciśniętym gazie jak gaz puszczę to gaśnie
przy odpalonym silniku wszystko schlapane w okolicach paska razem z błotnikami
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

No to trzeba wymienić membranę pompy paliwa--powinno przestać pryskać oraz obroty się ustabilizują.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Powiedzcie mi co się dzieje, kilka dni temu zaczeły mi się zdarzac strzały z silnika podczas jazdy Syreną, a dziś strzały się bardzo nasiliły, Syrena nie rozwijała mocy, dławiła się, strzelała bardzo wiele razy, kilka w ogóle zgasła, potem były momenty poprawy i znowu słabosć i strzały, ledwie dojechałem do garażu.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

zapłon sprawdz :)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Ortopeda
Posty: 3
Rejestracja: 2023-01-23, 22:27

Re: Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat

Post autor: Ortopeda »

Witam wszystkich jako nowy.
Najpierw napiszę, że mam problem z ustawieniem obrotów. Silnik pracuje tylko na wysuniętym ssaniu. Widzę, że to powszechne u nowicjuszy i chyba główna przyczyna do szukania wsparcia w śród kolegów doświadczonych.

- Delikatne luzy na ośce przepustnicy,
- Zawór iglicowy się przycina czasem. Nie wiem czy w tym leży wina.
- Biorę to pod uwagę uszczelkę pod głowicą.
- Zapłon i świece sprawdzone. Jak odpali, silnik pracuje szybciej ale wydaje się że równo.

Szukam dalej, pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ