Tzn, że niedługo ruszy produkcja..?sir pisze:zapłon znajdzie się na stałe w aucie. To mam nadzieję -- nastąpi już niedługo.
Elektroniczny zapłon - jazdy próbne
Raczej nieco przesadzone to wyprzedzenie dla jałowych, rzuć okiem na charakterystykę dla silnika eMzetki ...sprawdza się w wielu silnikach z lat 70/80-tych.sir pisze:Ma na wolnych obrotach zapłon 8 stopni przed GMP zamiast ponad 20 to musi inaczej pracować, tak ja to sobie tłumaczę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Serwis i usprawnienia silników dwusuwowych: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
Sir masz okazję przyjechać do nas na 62 rocznicę FSO 9.11.13
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Moment zapłonu na jałowych w Syrenie dwucylindrowej jest na wysokości 1mm przed GPZ.
Jak pamiętam dla 3 cylindrówki wynosi 4mm przed GPZ oczywiście stały dla całego zakresu obrotów.
Ciekaw jestem ile wynosi punkt punkt zapłonu w [mm] przy wyprzedzeniu 8 stopni przed GPZ tak jak ustawił Sir.
Dla Mikrusa moment zapłonu już przyspieszony wynosi 3,7mm przed GPZ a na jałowych około 1mm wyżej.
Jak pamiętam dla 3 cylindrówki wynosi 4mm przed GPZ oczywiście stały dla całego zakresu obrotów.
Ciekaw jestem ile wynosi punkt punkt zapłonu w [mm] przy wyprzedzeniu 8 stopni przed GPZ tak jak ustawił Sir.
Dla Mikrusa moment zapłonu już przyspieszony wynosi 3,7mm przed GPZ a na jałowych około 1mm wyżej.
- piotrek104
- -#Junior
- Posty: 193
- Rejestracja: 2008-06-05, 21:23
- Lokalizacja: Wadowice
- Kontakt:
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Tak jak napisał Michalalex 45 Ah w zupełności wystarczy, ja mam też Centry już prawie 4 lata. Dwa razy go ładowałem właściwie prewencyjnie w zimie. Mam prądnicę która świetnie sobie daje radę. Jedna rzecz....naprawdę warto gdzieś sobie domontować amperomierz, lampka mówi nam tylko tyle, że prądnica zaczyna ładować ale jakim prądem nie mamy pojęcia. Z amperomierzem wszystko widać, można doregulować sobie regulator tak aby prądnica nie pakowała też zbyt dużego prądu. W dwucylindrówce mam od nowości i polecam wszystkim.
Panowie a co z aparatem zaplonowym , czy nigdzie nie mozna kupic jakiegos aparatu co by nie mial tych patynek tylko elektroniczne jakies ustrojsrwo.Cewki zostawic a zamiast ciagle zawieszajacych sie przerywaczy dac cos innego.
Silnik mam po remoncie chodzi idealnie a tak jak wczoraj 2 dni stala i juz na jeden nie przepala , trzeba bylo przeczyscic przerywacz.
Silnik mam po remoncie chodzi idealnie a tak jak wczoraj 2 dni stala i juz na jeden nie przepala , trzeba bylo przeczyscic przerywacz.
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Znalazłem przypadkowo:
http://www.ebay.de/itm/DDR-wartburg-bar ... 461c73607f
A tak apropo zapłonów do Wartburga, to orientuje się ktoś, jak spisywały się bezstykowe zapłony Ebza w WB ? Rozumiem, że posiadały stały kąt wyprzedzenia zapłonu, tak? Do ilu może kręcić się silnik na takim zapłonie?
http://www.ebay.de/itm/DDR-wartburg-bar ... 461c73607f
A tak apropo zapłonów do Wartburga, to orientuje się ktoś, jak spisywały się bezstykowe zapłony Ebza w WB ? Rozumiem, że posiadały stały kąt wyprzedzenia zapłonu, tak? Do ilu może kręcić się silnik na takim zapłonie?
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Pyjterson w swojej Syrenie używa takiego. Zaleta to to, że zapłon jest raz na amen ustawiony, energia iskry większa, możliwość ustawienia przerwy na świecach 1mm, nie ma styków u mnie w 103 styki poleciały po ~6 tysiącach. Wada Ebzy brak wyprzedzenia zapłonu ale Wartburgi i Syreny 104,5 i tak nie mają takiej funkcji. Ebza nie ma odcięcia zapłonu w funkcji max dopuszczalnych obrotów.
Zapłon to ważna sprawa.
Zapłon to ważna sprawa.
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków