Elektroniczny zapłon - jazdy próbne

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

sir pisze:zapłon znajdzie się na stałe w aucie. To mam nadzieję -- nastąpi już niedługo.
Tzn, że niedługo ruszy produkcja..? :piwo :D
Awatar użytkownika
DAN-CTT
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 367
Rejestracja: 2005-07-05, 07:06
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: DAN-CTT »

Też mnie niezmiernie cieszy ta informacja ;)
CHCĘ REMONTOWAĆ WAWĘ...

...ale najpierw remont Syreny

www.klasycznie.pl
Awatar użytkownika
marcink46
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 38
Rejestracja: 2012-01-14, 00:35
Lokalizacja: Lubelskie/LKS

Post autor: marcink46 »

sir pisze:Ma na wolnych obrotach zapłon 8 stopni przed GMP zamiast ponad 20 to musi inaczej pracować, tak ja to sobie tłumaczę.
Raczej nieco przesadzone to wyprzedzenie dla jałowych, rzuć okiem na charakterystykę dla silnika eMzetki ...sprawdza się w wielu silnikach z lat 70/80-tych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Serwis i usprawnienia silników dwusuwowych: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Sir masz okazję przyjechać do nas na 62 rocznicę FSO 9.11.13
rafalr20
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-11-03, 21:32
Lokalizacja: krakow

Post autor: rafalr20 »

Ale tak podsumowujac mozna ten zaplon elektroniczny gdzies kupic, chodzi mi o wersje sprawdzona gotowa do wlozenia.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Moment zapłonu na jałowych w Syrenie dwucylindrowej jest na wysokości 1mm przed GPZ.
Jak pamiętam dla 3 cylindrówki wynosi 4mm przed GPZ oczywiście stały dla całego zakresu obrotów.
Ciekaw jestem ile wynosi punkt punkt zapłonu w [mm] przy wyprzedzeniu 8 stopni przed GPZ tak jak ustawił Sir.

Dla Mikrusa moment zapłonu już przyspieszony wynosi 3,7mm przed GPZ a na jałowych około 1mm wyżej.
Awatar użytkownika
piotrek104
-#Junior
-#Junior
Posty: 193
Rejestracja: 2008-06-05, 21:23
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: piotrek104 »

:piwo: czekamy z niecierpliwoscia!
rampampampam.........

104 72r
125p 89r
rafalr20
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-11-03, 21:32
Lokalizacja: krakow

Post autor: rafalr20 »

A jaki akumlator kupic do syreny jakiej pojemnosci. mam pradnice i bede jezdzil okazjonalnie
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Ok 45 Ah. Ja mam 42, Centra, drugi rok, spisuje się świetnie. Jest lampka informująca, że jest naładowany. Nigdy mi nie zgasła, ale na wszelki wypadek doładowuję co kilka miesięcy, bo mam prądnicę. Teraz, w największe mrozy przyniosłem go do domu.
Syrena 104, Syrena Bosto
rafalr20
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-11-03, 21:32
Lokalizacja: krakow

Post autor: rafalr20 »

ok dzieki
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Tak jak napisał Michalalex 45 Ah w zupełności wystarczy, ja mam też Centry już prawie 4 lata. Dwa razy go ładowałem właściwie prewencyjnie w zimie. Mam prądnicę która świetnie sobie daje radę. Jedna rzecz....naprawdę warto gdzieś sobie domontować amperomierz, lampka mówi nam tylko tyle, że prądnica zaczyna ładować ale jakim prądem nie mamy pojęcia. Z amperomierzem wszystko widać, można doregulować sobie regulator tak aby prądnica nie pakowała też zbyt dużego prądu. W dwucylindrówce mam od nowości i polecam wszystkim.
rafalr20
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-11-03, 21:32
Lokalizacja: krakow

Post autor: rafalr20 »

Panowie a co z aparatem zaplonowym , czy nigdzie nie mozna kupic jakiegos aparatu co by nie mial tych patynek tylko elektroniczne jakies ustrojsrwo.Cewki zostawic a zamiast ciagle zawieszajacych sie przerywaczy dac cos innego.

Silnik mam po remoncie chodzi idealnie a tak jak wczoraj 2 dni stala i juz na jeden nie przepala , trzeba bylo przeczyscic przerywacz.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Znalazłem przypadkowo:
http://www.ebay.de/itm/DDR-wartburg-bar ... 461c73607f

A tak apropo zapłonów do Wartburga, to orientuje się ktoś, jak spisywały się bezstykowe zapłony Ebza w WB ? Rozumiem, że posiadały stały kąt wyprzedzenia zapłonu, tak? Do ilu może kręcić się silnik na takim zapłonie?
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Pyjterson w swojej Syrenie używa takiego. Zaleta to to, że zapłon jest raz na amen ustawiony, energia iskry większa, możliwość ustawienia przerwy na świecach 1mm, nie ma styków u mnie w 103 styki poleciały po ~6 tysiącach. Wada Ebzy brak wyprzedzenia zapłonu ale Wartburgi i Syreny 104,5 i tak nie mają takiej funkcji. Ebza nie ma odcięcia zapłonu w funkcji max dopuszczalnych obrotów.
Zapłon to ważna sprawa.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Dzięki Mikrusiarz za odpowiedź.
Zalety znam, jednak nie miałem informacji jak się sprawuje, czy jest awaryjny i czy ma odcięcie zapłonu, a o to mi w zasadzie chodziło ;)
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
ODPOWIEDZ