kontrola polosi przegubow czopow lozysk

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
ODPOWIEDZ
Robert22
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 34
Rejestracja: 2014-01-28, 16:18
Lokalizacja: Dębe Wielkie

kontrola polosi przegubow czopow lozysk

Post autor: Robert22 »

W celu sprawdzenia pracy zespołu polosi przegubow czopow i łożysk kół przednich należy przeprowadzić jazdę kontrolna na odcinku o dobrej nawierzchni. W czasie jazdy po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i następnie w momencie przyspieszenia nie powinno być słychać charakterystycznych uderzeń świadczących o nadmiernych luzach przegu,jak również nie może być silnego bicia na kole kierowniczym. Na całym odcinku drogi nie powinno być słychać pisków i wycia łożyska przedniego koła. Jeżeli słyszymy stukanie w przednim zawieszeniu podczas ruszenia i hamowania oraz piski podczas jazdy ,wtedy należy * sprawdzić luz piasty na stozku czopa, należy piaste docisnac nakretka czopa i sprawdzić czy dolega do piasty *sprawdzić luzy na sworzniach przegubow gdyż najczęściej wymienia się je na skutek pęknięcia. Należy unieść podnosnikiem auto i zdjąć koło następnie zluzowac taśmę zacisku i zsunac gumowa osłonę przegubu z kołnierza zwrotnicy. Skręcić koła maksymalnie po czym obracając bębnem doprowadzimy do takiego położenia polosi przy którym jej część splaszczona będzie znajdowała się poziomie z przegubow. W wycięcie przegubu włożyć ostry wkretak i podważyć nim koniec polosi przesuwając ją w kierunku napędu rozdzielajac z przegubu.* jeżeli samochód po gwałtownym stukaniu w przednim zawieszeniu przestał się poruszać mimo pracy silnika i wlaczonego biegu to jedną z polosi przestala się obracać to wtedy mamy pekniety przegub rownobiezny. * piski w przednim zawieszeniu podczas jazdy mogą świadczyć o uszkodzonej gumie osłony przegubu która najczęściej występuje z powodu zatarcia polowek tulejki osłony przegubu osadzonych na polosi. Należy wymienić osłonę przegubu i tulejki oraz uzupełnic smar. *stuk w przednim zawieszeniu oraz ocieranie bebna hamulcowego o tarczę hamulcowa podczas jazdy na zakrętach są spowodowane uszkodzeniem łożyska kultowego czopa. Aby wymienić czop należy zdemontować przegub rownobiezny, następnie wyjąć zawleczke i odkręcić nakretka. Na śruby założyć sciagacz piasty, zdejmujac ją. Gdy mamy zdjeta piaste zdejmujemy kolejna zawleczke i odkrecamy następną nakretka,wtedy mamy dostęp by wypchnąć czop że zwrotnicy i zsunac łożysko
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Święta Genowefo---co to jest ---------nie radzę czytać takich rzeczy, toż to brzmi jak teoretyczna instrukcja obsługi kibla !
Czy autor robił kiedyś to wszystko, czy jest to przepisane z jakiejś książki ?
Dział TUTORIALE w zasadzie ma zawierać opis jakiejś czynności , ale z praktyki oraz z tekstami uzupełniającymi innych userów.
Tekst zaś powyższy jest pobieżnym opisem z jakiejś książki chyba i nic nie daje.
Nie wolno pisać jeśli sie samemu tego nie robiło kilka razy w życiu.
Ten fragment o zatartych tulejkach (półtulejkach) jest żywcem przerżnięty skądś. Tego nie ma ! One się scierają już po kilku kilometrach i mają luzy na pół palca więc się nie zacierają.
Piski natomiast są wynikiem wysychania smaru w przegubach i trzeba dać w osłone gumową zastrzyk z Mixolu==ok. 20 ml. Można i więcej.
Dalej szkoda pisać, po prostu nie warto się odnosić do tekstu.
ODPOWIEDZ