Jazda na światłach mijania gorący przewód, ten typ tak ma?
Jazda na światłach mijania gorący przewód, ten typ tak ma?
Mam pytanie odnośnie przewodu elektrycznego od włącznika oświetlenia pojazdu,
ostatnio, całkiem przypadkiem, macając pod deską w czasie jazdy, w poszukiwaniu wpadających w wibrację elementów "bogatego" wyposażenia Sarny, zauważyłem że jeden z przewodów włącznika świateł dość mocno się nagrzewa.
Moje pytanie, czy to jest normalny objaw podczas jazdy na światłach?
Żarówki w reflektorach o standardowej mocy, typ R2, aku się nie rozładowuje, bezpieczniki w skrzynce nie wytapiają. We wszystkich otworach prowadzących przewody elektryczne przez fartuch są gumowe przelotki, reflektory i lampy tył nowe, połączenia i kostki bez utlenień.
Za dawnych czasów w 125p miałem w reflektorach żarówki 4x100/110W, tam wytapiały się bezpieczniki i pękały przegrzane klosze reflektorów ze zrozumiałych względów.
ostatnio, całkiem przypadkiem, macając pod deską w czasie jazdy, w poszukiwaniu wpadających w wibrację elementów "bogatego" wyposażenia Sarny, zauważyłem że jeden z przewodów włącznika świateł dość mocno się nagrzewa.
Moje pytanie, czy to jest normalny objaw podczas jazdy na światłach?
Żarówki w reflektorach o standardowej mocy, typ R2, aku się nie rozładowuje, bezpieczniki w skrzynce nie wytapiają. We wszystkich otworach prowadzących przewody elektryczne przez fartuch są gumowe przelotki, reflektory i lampy tył nowe, połączenia i kostki bez utlenień.
Za dawnych czasów w 125p miałem w reflektorach żarówki 4x100/110W, tam wytapiały się bezpieczniki i pękały przegrzane klosze reflektorów ze zrozumiałych względów.
nagrzewac sie nie powinien... poszukaj czy nie masz gdzies zwarcia,
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Zależy o jakim przekroju masz przewód, dwie żarówki przód i pozycja, kontrolka/podświetlenie to minimum jakieś 110 W czyli 9,2 A przewód standardowy 1,5mm2 liczy się PRĄD MAX (zależy od chłodzenia) ~ 1mm2 -> 7A czyli przy 1,5 mm2 ~10,5 A więc może być przewód lekko ciepły, pytanie jaki masz przekrój?
W Fiacie miałeś przekaźniki i same włączniki nie przenosiły dużych prądów w Syrenie wszystko przepływa przez wyłącznik.
Stare normy podawały na 1mm2 miedzi max 6A.
Przy najbliższej okazji pomacam u siebie kable, mam instalację nową, polutowaną.
W Fiacie miałeś przekaźniki i same włączniki nie przenosiły dużych prądów w Syrenie wszystko przepływa przez wyłącznik.
Stare normy podawały na 1mm2 miedzi max 6A.
Przy najbliższej okazji pomacam u siebie kable, mam instalację nową, polutowaną.
Mikrusiarz,
nie wiem jaka to średnica, instalacja oryginalna w niej siedzi. Zastanawiam się czy przyczyna może tkwić w samym włączniku świateł. Regulator (włącznik) wycieraczek musiałem rozebrać i oczyścić, storo było w nim śniedzi.
Powiem Ci że macanie (przewodów też) daje dużo frajdy , czasem nawet popieści, szczególnie przy cewkach
nie wiem jaka to średnica, instalacja oryginalna w niej siedzi. Zastanawiam się czy przyczyna może tkwić w samym włączniku świateł. Regulator (włącznik) wycieraczek musiałem rozebrać i oczyścić, storo było w nim śniedzi.
Powiem Ci że macanie (przewodów też) daje dużo frajdy , czasem nawet popieści, szczególnie przy cewkach
odpal sarne i pomacaj te przy swiecach
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Popryskaj wodą kable cewek i dotknij.... wrażenia odlotowe.
Grzejące styki przełącznika/wyłącznika nic nie mają do temperatury kabli, dwie odrębne sprawy.
Jak masz voltomierz to sprawdź napięcie na żarówkach i porównaj z napięciem na akumulatorze na niepracującym silniku. Dowiesz się jaki jest spadek na kablach i stykach. Ten spadek napięcia idzie na straty czyli ciepło. Można wyliczyć jaka moc jest wytracana.
Grzejące styki przełącznika/wyłącznika nic nie mają do temperatury kabli, dwie odrębne sprawy.
Jak masz voltomierz to sprawdź napięcie na żarówkach i porównaj z napięciem na akumulatorze na niepracującym silniku. Dowiesz się jaki jest spadek na kablach i stykach. Ten spadek napięcia idzie na straty czyli ciepło. Można wyliczyć jaka moc jest wytracana.
Najprawdopodobniej masz gdzieś słabe przejście na przewodzie tzn zaśniedziała końcówka lub zaśniedziały włącznik świateł no gdzieś coś dobrze nie styka dlatego powoduje to nagrzewanie przewodu pod obciążeniem.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Czasami wystarczy wyciągnąć przełącznik świateł, rozebrać go wyczyścić styki, przesmarować delikatnie, rozciągnąć lekko sprężynkę od styków i cieszyć się starym sprawnym włącznikiem świateł
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Właśnie taką metodę zastosowałem przy włączniku wycieraczek, który nie dawał oznak życia. Mam nadzieję że także w przypadku włącznika świateł to jest przyczyną grzania się przewodu.Magister pisze:Czasami wystarczy wyciągnąć przełącznik świateł, rozebrać go wyczyścić styki, przesmarować delikatnie, rozciągnąć lekko sprężynkę od styków i cieszyć się starym sprawnym włącznikiem świateł