Kultowe Auta PRL

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
rafal dajbor
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1429
Rejestracja: 2010-03-03, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafal dajbor »

W jakiej skali jest ta Nyska?
motofan500
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 276
Rejestracja: 2012-07-18, 09:40
Lokalizacja: Kraków

Post autor: motofan500 »

rafal dajbor pisze:W jakiej skali jest ta Nyska?
Welly mówi że jest w 1:34-1:39.
Na prawdę jest w 1:43. Mam taką ale "cywila"
Pozdrawiam :-)

Motofan
Awatar użytkownika
2502jarek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 83
Rejestracja: 2012-10-27, 21:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2502jarek »

motofan500 pisze:
rafal dajbor pisze:W jakiej skali jest ta Nyska?
Welly mówi że jest w 1:34-1:39.
Na prawdę jest w 1:43. Mam taką ale "cywila"
Naprawdę jest to skala 1:43?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
IKARUS-olog
QLIG
Posty: 20
Rejestracja: 2014-01-18, 09:42
Lokalizacja: SZO

Post autor: QLIG »

Niestety NIE JEST to skala 1:43.

Z lewej 1:43 z Kultowych, z prawej Welly:

Obrazek
Obrazek

( zdjęcia z motoshowminiatura )
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

uznaj ze ta druga to "wysoka" hehehe :]
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
rafal dajbor
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1429
Rejestracja: 2010-03-03, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafal dajbor »

Nawet bardzo wysoka. :grinser :P Tak mi się coś wydawało, że jednak modele Welly nie są w skali, która mogłaby mnie zainteresować.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

U mnie jak to ostatnio bywa pojawił się przed wydaniem kioskowym kolejny model. Tym razem to Citroen 2CV. Model fajny i chodź metalowy to wydaje się taki trochę jakby plastykowy i delikatny.
Oceńcie to sami i dajcie znać.
rafal dajbor
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1429
Rejestracja: 2010-03-03, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafal dajbor »

Po tym, jak w lipcu po obydwa modele musiałem przyjść w czwartki, bo na środy dystrybutor do kiosku nie dostarczył, w sierpniu sytuacja wróciła do normy i już dziś mam żółciutkiego jak kanarek Citroena 2CV. Podobnie jak Kolega Lesiu, mam poczucie, że model jest bardzo delikatny, co uważam za walor, ponieważ w ogóle Citroen 2CV zawsze sprawiał na mnie wrażenie auta, które może się od mocniejszego dotknięcia rozlecieć, więc ta delikatność modelu dobrze moim zdaniem oddaje charakter tego auta, a mam akurat porównanie "na świeżo", jako że 4 dni temu widziałem 2CV na chodzie na warszawskiej ulicy, na francuskich tablicach zresztą. Mam do tego auta swoisty sentyment pochodzący właśnie jeszcze z czasów PRL-u, ponieważ sąsiedzi mojej babci mieli właśnie takie auto. W ogóle w dzieciństwie na ulicach Polski Ludowej widywałem ten model Citroena, nie mam więc poczucia, żeby był jakiś specyficznie rzadki. I ogólnie dałbym temu wydaniu KAP niemal same plusy, gdyby nie przednie kierunkowskazy - zamiast prawdziwych migaczy model otrzymał jakieś naklejone pomarańczowe jaja. :klnie Zgroza psująca sporą część dobrego wrażenia, niestety... :/ :/ :/
1313
Posty: 13
Rejestracja: 2010-06-13, 21:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 »

Z tą Nysą Welly jest dziwnie. O dziwo wg mnie pod kilkoma względami lepiej oddaje oryginał, niż Kapu. Welly jakby nieco za wysoka w stosunku do reszty wymiarów - KAP za niska. Jak postawimy Welly koło rolniczej Nysy z KAP i do tego kupimy nie białą/kremową, a jak ja czerwoną (jakoś ten ciemniejszy kolor sprawia, że wydaje się mniejsza :P) to mimo stania obok Rolniczki wydają się identyczne skalowo. Do tego krój kół Welly jest nieporównywalnie lepszy niż w Kap, także kupiłem, nie żałuję (całe 12 zł) i stoi w gablocie bez wstydu ;)
Awatar użytkownika
2502jarek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 83
Rejestracja: 2012-10-27, 21:34
Lokalizacja: Warszawa

Ile czasu można czekać na numer specjalny?

Post autor: 2502jarek »

Ile czasu można czekać na numer specjalny?
Ostatni był w kwietniu.
T_T
IKARUS-olog
tomatek93
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1136
Rejestracja: 2010-01-24, 15:09
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: tomatek93 »

2502jarek, na to reguły nie ma. Może być równie dobrze w tym miesiącu jak i za rok. Podobno Maluch nauka jazdy ma być już we wrześniu. Trzeba czekać cierpliwie.
Chciałem się wypowiedzieć o 2cv. Nic dodać nic ująć. Model piękny, zresztą tak samo jak te którymi można pojeździć. Cieszę się, że mimo iż jest to francuz z krwi i kości trafił do KAP gdyż jest to moje ulubione autko w światowej historii motoryzacji. Zresztą z natury mam słabość do Citroenów :lol: Oby jakościowo było tak dalej ale mimo wszystko bardziej na wschód od żelaznej kurtyny bym prosił dobierając tematykę :ok3
DAEWOO-FSO LANOS '98

Zapraszam na mój blog: http://duzymodelarz.blogspot.com/
rafal dajbor
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1429
Rejestracja: 2010-03-03, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafal dajbor »

Przecieki od Sroczki7, który na innym forum podaje sprawdzone informacje wprost od wydawnictwa są jasne - najbliższe wydanie specjalne we wrześniu i będzie to Fiat 126p Nauka Jazdy.
tomatek93, nie jestem tego pewien na 100%, ale wydaje mi się, że Citroen 2CV był montowany czy też wręcz produkowany na socjalistycznej Kubie, więc spośród zachodnich "zapchajdziur" w KAP akurat on pasowałby do kolekcji znacznie bardziej niż inne Citroeny, Peugeoty, Volva i Ople. :helm
Ja też z przyjemnością powitałbym jednak sytuację, w której kolekcja KAP powróciłaby do korzeni, czyli do aut socjalistycznych. Tym bardziej, że z rosyjskiej i rumuńskiej kolekcji DeA można czerpać garściami gotowe modele ciekawych aut. Póki co niecierpliwie czekam na czeski dublet, czyli Tatrę i Skodę! :ok3
tomatek93
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1136
Rejestracja: 2010-01-24, 15:09
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: tomatek93 »

Ciocia Wikipedia podaje miejsca produkcji Francja i Portugalia. Kuba jednak jest największym ruchomym skansenem motoryzacyjnym więc nie zdziwiłbym się gdyby tam również był produkowany ten maluszek :)
DAEWOO-FSO LANOS '98

Zapraszam na mój blog: http://duzymodelarz.blogspot.com/
Awatar użytkownika
2502jarek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 83
Rejestracja: 2012-10-27, 21:34
Lokalizacja: Warszawa

Nauka Jazdy

Post autor: 2502jarek »

Ciekawe jaka wersja Malara będzie na "eLce"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
IKARUS-olog
rafal dajbor
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1429
Rejestracja: 2010-03-03, 23:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafal dajbor »

Ja się cieszę z Malucha Nauki Jazdy, bo to faktycznie "Kultowe Auto PRL-u". Samochód, który pamiętam z dzieciństwa jako jedyny pojazd, na którym ludzie uczyli się jeździć. Fiat 126p z "Elką" to rzeczywiście stały element ulic z tamtych czasów. Tyle tylko, że znów mam pewne wątpliwości jeśli chodzi o sposób w jaki DeA go nam oferuje. Bo podobnie jak w przypadku Warszawy Taxi czy Fiata 125p Taxi będzie to model niemal nie różniący się od zwykłego Malucha, tylko przemalowany, ozdobiony kogutem na dachu i... droższy o 8 zł. :/
ODPOWIEDZ