POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
SYRENA 104 z 1966r
Autor Wiadomość
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-05-27, 21:26   

Małymi kroczkami do celu.
Od prawej do lewej
1) Projekt według książki Z. Glinka - Naprawa samochodu FSO "Syrena" wyd. z 14 kwi. 1966 str. 137
2) Projekt według książki Z. Glinka - Naprawa samochodu "Syrena" wyd. 1976 str. 143
3) Po blisko trzech godzinach walki z upartym kawałkiem żelastwa efekt końcowy.



Przymiarka




Dziękuję za wszelki porady. Puki co przymierzam się do wypiaskowania ramy a następnie podkład epoksydowy z No...a

Dalsze komentarze, porady, uwagi mile widziane.

[ Dodano: 2014-06-04, 21:34 ]
Dzisiaj małe spawanko.

Regeneracja wąsa. Pierwsze moje spawy. Z MIX-em i na nowym przedłużaczu. Jestem bardzo z nich zadowolony.


Wspawanie wspornika według projektu Z.Glinki


Poprawienie fabryki. Zapomnieli przyspawać i wytrzymało ładnych parę lat.




Ma ktoś może na sprzedaż przednie mocowania zderzaka?

[ Dodano: 2014-06-21, 19:31 ]
Prace trwają pełną parą. Z resztą co tu dużo pisać zobaczcie sami.

Z tego co nie widać rama pomierzona i wszystkie wymiary trzymają się w tolerancji.

Rama, oś, wahacze i tarcze kotwiczne przed załadunkiem w trasę do piaskowania (koruntem a nie piaskiem).


O istnieniu numerów na tylnej osi i przednich wahaczach wiedziałem, ale odkryciem były dla mnie numery na tarczach kotwicznych. 66 to zapewne oznacza rok produkcji czyli 1966 a czy jakoś rozszyfrowuje się pozostałą część numeru "1167"



Rama, oś, wahacze i tarcze kotwiczne po piasku.



Rama z pozostałymi elementami w trakcie i po malowaniu.

_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7038
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-06-21, 22:01   

widze ze praca wre:)
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Tomasz 
inż. A.Talar



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 2288
Skąd: Bełdów
Wysłany: 2014-06-22, 22:45   

SUPER.DAWID w końcu działasz ze 104 :)
_________________
"Lecz we mnie zostało coś z tamtych lat..."

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0

https://www.facebook.com/frontcarsyrena90
 
Norbinuss 
Mam bostonkę :D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Mazury :)
Wysłany: 2014-06-25, 11:08   

Ładnie idzie robota :)
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-08-03, 20:30   

Po kilku mniejszych i większych problemach znowu kilka małych kroczków do skończenia remontu syreny.

Na początek odebrałem (po chyba miesiącu) robione na specjalne zamówienie sinenbloki z poliuretanem w środku. Odpowiadając na pytania sceptyków. Poliuretan jest o symbolu (chyba) G60. W sumie symbol jest nie ważny. Ważne jest, że twardością jest bardzo zbliżony do twardości współczesnej mieszanki gumy stosowanej to tulei metalowo-stalowych.



A tutaj przedsmak efektu końcowego ramy po pociągnięciu konserwacją do podwozi firmy NOVOL. Puki co jestem zadowolony bo po 15 min schnięcia było wciąż gumowate a oderwać od podkładu paznokciem było nie możliwe.

Efekt prac jednej puszki.



Fakturą przypomina baranka.

_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
eLkowicz 
młody syreniarz



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 215
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-08-03, 20:45   

Cena tulei?
_________________
https://www.facebook.com/strona.fsc.zuk
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-08-03, 21:51   

Według mnie opłacalna. Po 45zł/1szt
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
mariusz.w06 
młody syreniarz
Mariusz



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 293
Skąd: Mińsk-Maz.
Wysłany: 2014-08-03, 22:48   

Ale te tuleje przecież można jeszcze spokojnie dostać.
+ Średnice wewn. tulei pasowałeś pod śruby ?
_________________
http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-08-03, 23:12   

Ale jaką Ty masz ładną ramę :-) Prosta, równa, nie popękana i spawana :-P
Jak bym miał 104, to też bym wsadził nowe tuleje, a tak do mojej brzyduli to kupiłem jakieś po 8zł ze starych zapasów :-P hihi
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-08-04, 09:05   

Wbrew pozorom moja rama tez była pęknięcia. Mogłem zgubić cały tył. Ale sąsiad dobrze spawa i przetopił elektrodą jak fabryka.
Tulejki wiem za są dostępne ale nie chciałem gumowych. Ze starych zapasów to nieporozumienie a współczesnych nie szukałem ale szacuje że ze 20zł trzeba by było wyłożyć za sztukę.
Otwór środkowy pasowałem do śrub, po zewnątrz specjalnie wziąłem większe żeby przy montażu dotyczyć pod konkretny otwór.

[ Dodano: 2014-08-06, 21:11 ]
W ramach przestoju pracy przy ramie dłubię przy czym mam ochotę lub przy czym jest potrzeba.

Przedwczoraj rozkręciłem tylni resor i dokładnie go wymyłem:


Dzisiaj natomiast wyczyściłem resor szczotką na szlifierkę. Zeszlifowałem wytarcia piór i tarczą lamelkową wygładziłem pióra.



[ Dodano: 2014-08-10, 19:50 ]
9 sierpnia odebrałem drobnicę po cynkowaniu. Masa produktów 4,9kg koszt cynkowania niecałe 200zł z tego kilka elementów do ponownego cynku lub reklamacji. Z resztą ocencie sami. Zdjęcia zestawione w pary przed i po cynkowaniu.


_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
pietrekder 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 1109
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-08-10, 22:53   

Wow, nieźle, ja będę odbierał ramę z piaskowania jakoś we wtorek-środę :-)
Aczkolwiek nie wiem czy nie lepsze byłoby śrutowanie o_O

No powiem że wygląda to niesamowicie :-) A gdzie dawałeś w ocynk? I wcześniej nie piaskowałeś tej drobnicy?
A swoją drogą, ponoć najlepszą rzeczą między pióra jest siateczka druciana-miedziana, taka chyba powinna być ok?
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-08-11, 07:32   

Na przekładki bardzo dobre są siatki miedziane. Lepszy nawet jest teflon ale jedno i drugie jest zaporowo drogie. Ja zrobię tak jak koledzy na forum czyli koc gaśniczy szklany.
Drobnych nie piaskowałem tylko dokładnie oczyściłem szczotką.
Do cynkowania kolega mi oddawał gdzieś do Wieliczki.

Jeśli chodzi o piaskowanie/śrutowanie to miałem ten sam problem. Jednak po debatach ze znajomymi i na forum doszedłem do wniosku ze piasek/korunt lepszy bo delikatniejszy a efekt ten sam. A gdzie piaskujesz i za ile? Samą ramę czy z osią i wahaczami. Kiedy będziesz i czym malował?
Wiesz że po piaskowaniu stal zaczyna rdzewieć po 12-24 godzinach.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
eLkowicz 
młody syreniarz



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 215
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-08-11, 20:47   

Jest sens pakować stare śruby z wżerami?
_________________
https://www.facebook.com/strona.fsc.zuk
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1604
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-08-11, 21:34   

SUPER.DAWID napisał/a:
koc gaśniczy szklany

Szkło to przecież bardzo ostre ścierniwo. Chyba nie chcesz takiego towaru pakować pomiędzy pióra?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1854
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2014-08-12, 06:27   

W najgorszym stanie są śruby z ostatnich dwóch zdjęć. Poszły do cynku z racji że na łebku jest tłoczenie FSO. Jeszcze do końca nie wiem czy je założę.

Jeśli chodzi o koc gaśniczy to teraz są dostępne tylko: "koc gaśniczy szklany" http://www.polpoz.pl/pol_pl_Koc-gasniczy-113_1.png
i chcę zrobić tak ja część kolegów tu na forum. Azbestowego już nie dostanę poza tym nawet bym nie chciał.
A co w takim razie polecacie na przekładki miedzy pióra resorów? Oprócz teflonu i siatki miedzianej bo są zaporowo drogie.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY