Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?
Jak macie zrobione hamulce w waszych Warszawach?
Tak jak w temacie. Proszę o informację czy coś przerabialiście czy nie? Zależy mi na tym aby hamulce dobrze działały. Myślałem o pompie dwustopniowej i tarczach z dwoma cylinderkami jak w żuku. Za wszystkie rady dziękuję:)
U mnie tak jak książka podaje, wszystko ok, ale jeszcze walczę z przegrzewaniem się bębnów w dwóch kołach, bo szczęki do bani zakupiłem, jakieś od Uaza, lekko za grube., do tego musiałem nity poprawiać ( trzeba było samemu zanitować a nie iść na łatwiznę i gotowe kupować)
Ogólnie za krótko jeżdżę aby się wypowiadać, ale na razie jestem zadowolony.
Cały układ nowy łącznie rurkami.
Ogólnie za krótko jeżdżę aby się wypowiadać, ale na razie jestem zadowolony.
Cały układ nowy łącznie rurkami.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4295
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4295
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4295
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
1951 -1960 - z przodu i z tyłu po jednym cylinderku na koło.
W 1960 - Warszawa model 201 - modyfikacja m.in. układu hamulcowego - z przodu system duplex (po 2 cylinderki na koło, szczęki współbieżne). Średnica wszystkich cylinderków jednakowa.
Pompa dwustopniowa bez serwa - to marny pomysł. Z kolei montaż tego wsyztskiego z serwem - trochę dłubaniny, moim zdaniem nieszczególnie wartej efektu.
Sprawne, dobre cylinderki, dobra pompa, szczeki, bębny, porządna regulacja- i do Wawki jej oryginalne hamulce spokojnie wystarczają.
Na marginesie tylko dorbna uwaga - nowe pompy jednostopniowe (z bieżacej produkcji) często zdarzają sie z wiórami od obrobki w srodku - tzreba rozebrać i wyczyścić nowa pompe przed zamontowaniem w autku.
W 1960 - Warszawa model 201 - modyfikacja m.in. układu hamulcowego - z przodu system duplex (po 2 cylinderki na koło, szczęki współbieżne). Średnica wszystkich cylinderków jednakowa.
Pompa dwustopniowa bez serwa - to marny pomysł. Z kolei montaż tego wsyztskiego z serwem - trochę dłubaniny, moim zdaniem nieszczególnie wartej efektu.
Sprawne, dobre cylinderki, dobra pompa, szczeki, bębny, porządna regulacja- i do Wawki jej oryginalne hamulce spokojnie wystarczają.
Na marginesie tylko dorbna uwaga - nowe pompy jednostopniowe (z bieżacej produkcji) często zdarzają sie z wiórami od obrobki w srodku - tzreba rozebrać i wyczyścić nowa pompe przed zamontowaniem w autku.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4295
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
montuj duplex, i te częasci do których masz dostęp wspólcześnie, po co potem się mordować z zakupieniem czegokolwiek ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Przed remontem długo zastanawiałem się czy montowac oryginał czy od Żuka, było wiele głosów że oryginalne ciężko wyregulować.
Założyłem oryginał, wyregulowałem według książki, wczoraj byłem na kontroli w stacji diagnostycznej i okazuje się że wszystkie koła hamują równo i bardzo skutecznie.
Okazuje się że nie jest to wcale trudne, a i skutecznośc przy prędkości do 80km/h jest wystarczająca.
Z przodu oczywiście duplex, cały zestaw cylinderków i pompy od Kawy, lekko taniej, choć miałem problemy przepuszczającymi odpowietrznikami, to producent bez problemu przesłał zamiennik.
Założyłem oryginał, wyregulowałem według książki, wczoraj byłem na kontroli w stacji diagnostycznej i okazuje się że wszystkie koła hamują równo i bardzo skutecznie.
Okazuje się że nie jest to wcale trudne, a i skutecznośc przy prędkości do 80km/h jest wystarczająca.
Z przodu oczywiście duplex, cały zestaw cylinderków i pompy od Kawy, lekko taniej, choć miałem problemy przepuszczającymi odpowietrznikami, to producent bez problemu przesłał zamiennik.