Witam.Po konsultacji powiedziano mi ze moja wypadajaca dwojka w skrzyni moze byc spowodowana zle wyregulkowanymi ciegnami skrzyni biegów.Mam zamiar to sprawdzic, jednka chcialbym sie dowiedziec czy sa jakies wytyczne odnosnie regulacji tych ciegien..?Moze reguluje sie je wedlug jakiegos schematu..jest jakas ilosc obrotow na danym ciegnie...?Czy moze trzeba to ustawiac na oko...na wyczucie..Nie wiem co mowily na ten temat madre ksiazki Biegi w kierownicy...luz na sierzanatach skasowany.Teraz pozostaje mi jedynie wyregulowac ciegna.
Jesli okaze sie ze mimo wszystko problemlezy w skrzyni to i tak mialbym juz wyregulowane i po ewentualnym remoncie skrzyni mialbym juz z głowy jakakolwiek regulacje.
Jak wyregulowac ciegna skrzyni biegów..?
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Jeżeli chodzi o książki to znajdź sobie skany Glinki w internecie, tam jest dobry opis.
Ja to ustawiałem na wyczucie, wszystkie biegi mają wchodzić delikatnie i precyzyjnie. Były kiedyś głosy na forum, że czasami linka fabrycznie nowa potrafi być za krótka lub za długa i wtedy nie da się ustawić.
Ja to ustawiałem na wyczucie, wszystkie biegi mają wchodzić delikatnie i precyzyjnie. Były kiedyś głosy na forum, że czasami linka fabrycznie nowa potrafi być za krótka lub za długa i wtedy nie da się ustawić.
Syrena 104, Syrena Bosto
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Gdy mi wypadała dwójka, też próbowałem najpierw ustawić na cięgnach, skracając je lub wydłużając. Nic nie pomagało. Czekało mnie powtórne ściąganie skrzyni, co nie jest zresztą niczym strasznych, kilka godzin pracy na podnośniku łącznie z samą naprawą skrzyni. ( jeśli masz przy sobie odpowiednie części )