potrzebna pomoc

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Indy
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 48
Rejestracja: 2010-11-01, 21:45
Lokalizacja: Szczebrzeszyn

potrzebna pomoc

Post autor: Indy »

witam
ostatnio zrobiłem moją syrenką 80 km i mam takie spostrzeżenia/problemy:
- zapala od razu, pali na 3 cylindry, rozpędza się bez problemu do licznikowych 70km/h na 3 biegu i dalej by się rozpędzała ale zmieniam bieg na 4 i się zaczyna:
- nie ma siły się dalej rozpędzać a nawet zaczyna zwalniać ( sądzę że nie pali na 3 cylindrze)
- zrzucam na 3 bieg i rozpędza się ładnie znowu do 70 i dalej by szła ale znowu zmieniam bieg i sytuacja się znów powtarza i tak w kółko
- jak sprawdzałem swiece to po jeździe na 3 biegu wszystkie ładnie wypalone suche, po jeździe na 4 biegu jak tak słabnie to się zatrzymałem i sprawdzałem świeca 3 cylindra mokra
- raczej wykluczam awarię świecy bo zamiana świec miejscami nie przynosi rezultatu

w syrence mam:
silnik po remoncie kapitalnym( cylindry drugi szlif, nowy wał bez luzów, aparat zapłonowy "nowy z epoki" jeszcze z metką przyszedł, kondensatory "nowe z epoki" bo maluchowskie współczesne to szkoda gadać... no chyba że mi sie jakieś kiepskie trafiają, gaźnik skłądak z 3 gaźników, cewki zapłonowe fiatowskie ( sprawne) przewody zapłonowe fiatowskie, pompa paliwa miała zakładaną membrane z malucha zgodnie z opisem z forum
zapłon ustawiony prawidłowo i przerwy na stykach przerywaczy też książkowo przy pomocy szczelinomierza
Był moment że chodziła na 3 cyl na 4 biegu to ponad licznikowe 90km/h jechała i jeszc ze miała siłe ale to był krótki moment ... może odcinek 2 km tak przejechała...
aha no i spalanie na poziomie 15/100 no ale co się dziwić jak na 4 nie pali na wszystkie gary
proszę o podpowiedzi co z nią że tak kaprysi
pozdrawiam
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Przerywacz 3 cylindra.
Ten przerywacz przemyć ekstrakcyjną, przeczyścić długo =papierem ściernym oraz pilnikiem, znowu przemyć benz. ekstrak. trzymając go otwartego śrubokrętem a druga ręka==mały śrubokręcik owinięty papierem toaletowym umoczonym w benzynie ekstrakcyjnej.
I potem----nastawić mu przerwę 0,8 mm (prawie milimetr).
No i wypróbować.
Chyba że spieprzony masz silnik po remoncie---wtedy sprawa pomiaru ciśnienia wchodzi w grę.Ale watpię.......
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

A sprawdzał Kolega opory toczenia, czy hamulcenie blokują? Moźe tu jest przyczyna i słabnie?
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

jak jest silnik sicher to hamulce będą fest nagrzane, a i tak będzie jechać


problem w Twoje syrenie jest taki, że masz wszystko ruszone i może być wiele przyczyn


silnik kto składał ?? może pierścien się złamał
jak pierścienie dławicy na wale ??

zmierz ciśnenie sprężania !!!!! pomiar 5 sek, a dużo wnosi co do przyczyny
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

przejrzyj jeszcze gaźnik, może za mało paliwa dostaje ? Spróbuj dac jej wiecej paliwa
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
GrzesiekTorun
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 96
Rejestracja: 2006-12-05, 19:06
Lokalizacja: Torun

Post autor: GrzesiekTorun »

Teraz coś JA powiem.
1.Poziom paliwa w komorze pływakowej.
2.Cisnienie na kazdym cylindrze sprawdz.
3.Hamulce napewno nie
4.PALI NA tzw.2,5 cylindra co masz zrobic:
a)zobacz czy kazda iskra jest niebieska ,gdy na ktoryms cylindrze jest czerwona wymien cewke.
b)kondensatory sprawdz (iskrzenie na przerywaczu - kondensator uszkodzony)
c)brak dobrego przejscia na przewodach niskiego napiecia

To tyle i Ja sądze i wiem ze powinnobyc to
inż.G.Karczewski.
ODPOWIEDZ