Wysłany: 2015-06-13, 12:48 Wawka nierowno pracuje poz zmianie gaznika...
Witam.Postanowilem zamienic gaznik Ikova na Webera.Zamienilem ale cos mi nieregularnie pracuje...Nie wiem jakie tam powinny byc dysze ale po wykreceniu sprawdzilem i na pierwszej gardzieli jest 117 a na drugiej 150...
Dodatkowo nie odbija mi do konca pedal gazu i czasami Wawa wchodzi na wyzsze obroty.
Faktycznie zbiera sie dobrze..lepiej niz na starym ale bywa ze podczas dojazdu i redukcji biegow potrafi zgasnac.
Moze jest to spowodowane regulacja gaznika lub dopasowania ciegien tak aby wszystko chodzilo jak nalezy.
Jednak chcialbym sie dowiedziec jakie powinny byc dysze w owym gazniku bo moze cos trzeba by pozmieniac.
pozdrawiam.
Pozostaje kwestia w jakim stanie technicznym jest gaźnik. Jeśli gaśnie po zdjęciu nogi z gazu to poziom paliwa w komorze pływakowej może być nieprawidłowy.
Kolektor wymienilem.Mialem caly zestaw łacznie z filtrem powietrza ktory to latał w Nysie.Gaznik byl czyszczony bo okazalo sie ze druga dysza byla zapchana i nie dawała gruga gardziel paliwa.
Ogolnie gaznik pracuje ładnie...
Jest tez tam taki krociec na kolektorze ktory to zaslepilem znajdujacy sie za gaznikiem.Do drugiego podlaczylem wezyk czyli tzw przyspieszacz
Czyscilem tez swiece bo wszystkie byly strasznie okopcone...byc moze trzeba wyregulowac dawke powietrza.
piszesz że wymieniłeś kolektor.
mozliwa przyczyna- lewe powietrze przez nieszczelności w kolektorze spowodowane pękniętym kolektorem ulub słabysz uszczelnieniem
hmmmm...sprawdzalem...nic tam takowego nie widac ani nie slychac...
dalem nowa uszczelka pod kolektor...wiec mysle ze to nie to...
ale sprawdze jeszcze wszystko dokladnie...byc moze cos przeoczyłem...
Pomógł: 34 razy Dołączył: 02 Maj 2005 Posty: 2001 Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-17, 19:50
Pryśnij zmywaczem albo plakiem na połączenie kolektora z blokiem i połączenie gaźnika z kolektorem. Jak obroty wzrosną to jest nieszczelność, jak nie to szukaj innej przyczyny.
_________________ ...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Kwi 2006 Posty: 201 Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2015-06-22, 23:27
a jakiego masz webera-nysa miała 3 typy, róznia się dyszami i gardzielami. typ wybity jest na dole korpusu. moze być 34s2a1-2x 25mm, druga gardziel otwierana pneumatycznie, 34 s2b1 2x25mm druga gardziel otwierana mechanicznie, 28/35 S2B1 gardziele 21 i 26mm, druga mechaniczna oraz elektrozawór dyszy biegu jałowego.
Gdzie wpiąłes podcisnienie? powinno być w pierwszą gardziel na wysokosci przepustnicy króciec fi4, regulator na aparacie powinien działać dopiero po dodaniu gazu, na wolnych nie powinien zasysac powietrza.
a generalnie po rozmiarach dysz i zachowaniu masz prawdopodobnie gaznik 34 s2c z poloneza o gardzielach 24 i 26mm elektrozaworem, oraz zaworem hamowania silnikiem-on uszkodzony lub rozregulowany odpowiada za przygasanie przy redukcjach i falowanie obr. na wolnych.
oooooo....
dzieki za podpowiedzi...Zerkne i napisze jaki to gaznik...albo lepiej zrobie zdjecia i wrzuce to moze cos doradzisz wzgledem tego gaznika...
Podpowiem jeszcze, że kombinacja kolektora ssącego od Ikowa z wydechowym z kompletu do webera może skutkować nieszczelnościami w ssącym. Znam to z autopsji.
34 s2c z poloneza o gardzielach 24 i 26mm elektrozaworem, oraz zaworem hamowania silnikiem-on uszkodzony lub rozregulowany odpowiada za przygasanie przy redukcjach i falowanie obr. na wolnych.
u mnie poldek nie miał albo wolnych i gasł albo falowały, po poządnym przedmuchaniu go na żużlu odetkał się i zaczął chopdzić poprawnie kolejne 7,7 tys aż sprzedałem
_________________ Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Kwi 2006 Posty: 201 Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2015-06-25, 21:46
bywa. ja pogoniłem fiata z tym gaznikiem 250km autostradą i tez przeszło, z tym że wcześniej przez rok robiłem trasy 2x5km dziennie po miescie. Ale tu jest inna sprawa, gażnik dopiero zamontowany na aucie, trzeba go najpierw zgrać z silnikiem
Panowie odgrzeję kotleta by nie tworzyć nowego tematu, jaki model gaźnika webera z jakimi dyszami wychodził oryginalnie przy silnikach górnozaworowych w warszawkach? jakie macie zamontowane w swoich autkach?
_________________ Jeżdżę KLASYKIEM a gardzę plastikiem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum