Fotele Syreny a bezpieczeństwo
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 2006-12-04, 23:43
- Lokalizacja: Białogard - Gościnko
- Kontakt:
Fotele Syreny a bezpieczeństwo
Nie mogłem nigdzie wykopać tego tematu na forum.
Nigdy tak się nad tym nie zastanawiałem, i biorąc pod uwagę swój wzrost własne zdrowie i świadomość co się stanie podczas nawet małego stuknięcia nie mówię tu o jakimś poważnym wypadku górne kręgi kręgosłupa złamane i dead.
Jestem w trakcie remontu myślę dużo jeździć syreną i zastanawiam się nad zamontowaniem zagłówków. Problem w tym że nie chcę wpłynąć zamocno na oryginalność syreny, ale bezpieczeństwo najważniejsze.
Co wy o tym myślicie ? Jak sobie z tym radzicie ?
Jednak dziś jest duży ruch na drodze coraz szybsze auta i pełno szalonych driverów.
Nigdy tak się nad tym nie zastanawiałem, i biorąc pod uwagę swój wzrost własne zdrowie i świadomość co się stanie podczas nawet małego stuknięcia nie mówię tu o jakimś poważnym wypadku górne kręgi kręgosłupa złamane i dead.
Jestem w trakcie remontu myślę dużo jeździć syreną i zastanawiam się nad zamontowaniem zagłówków. Problem w tym że nie chcę wpłynąć zamocno na oryginalność syreny, ale bezpieczeństwo najważniejsze.
Co wy o tym myślicie ? Jak sobie z tym radzicie ?
Jednak dziś jest duży ruch na drodze coraz szybsze auta i pełno szalonych driverów.
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Ten samochód nigdy nie będzie bezpieczny
Dlatego, gdy się w życiu nie ma szczęścia i opatrzności, to lepiej kupić stare Volvo
A ja sobie radzę w ten sposób, że nie leczę mojej choroby tzw zajoba i jeżdżę normalnie.(wywaliłem nawet pasy niebezpieczeństwa, bo one są niebezpieczne i w razie kontroli mówię, że nie było ich fabrycznie)
Dlatego, gdy się w życiu nie ma szczęścia i opatrzności, to lepiej kupić stare Volvo
A ja sobie radzę w ten sposób, że nie leczę mojej choroby tzw zajoba i jeżdżę normalnie.(wywaliłem nawet pasy niebezpieczeństwa, bo one są niebezpieczne i w razie kontroli mówię, że nie było ich fabrycznie)
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Dokładnie, ludzie gdy projektowali to auto nie myśleli za bardzo o bezpieczeństwie, były poprostu inne czasy. To miał być samochód dla ludu nikogo nie obchodziły pasy, czy tam bezpieczeństwo kręgosłupa odcinka szyjnego:) miliony Polaków jeździło syrenkami i żyją dalej:)
Zakładasz, że będziesz jeździł dużo? Jak Syrenka Ci pozwoli to będziesz
A jeśli chcesz jakieś zagłówki do syrenki to wysyłam foto. Stylowe PRL
Mam nadzieje, ze pomogłem
[ Dodano: 2015-10-26, 23:59 ]
A odnośnie pasów , to kiedyś kumpel powiedzieł, ze On nie zapina, bo przy wypadku pewnie zatrzymały by go przed maską przediednią owinięte wkoło szyi
Zakładasz, że będziesz jeździł dużo? Jak Syrenka Ci pozwoli to będziesz
A jeśli chcesz jakieś zagłówki do syrenki to wysyłam foto. Stylowe PRL
Mam nadzieje, ze pomogłem
[ Dodano: 2015-10-26, 23:59 ]
A odnośnie pasów , to kiedyś kumpel powiedzieł, ze On nie zapina, bo przy wypadku pewnie zatrzymały by go przed maską przediednią owinięte wkoło szyi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Witamzibi pisze:Nie mogłem nigdzie wykopać tego tematu na forum.
[...].
1) temat już był => dyskusja o bezpieczeństwie
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
2) W czasach PRL dokładano zagłówki na oparcia
3) Nie popadajmy w paranoję
Syrena nie ma zagłówków i trzeba z tym żyć
Przypomnę, że po wprowadzeniu przepisów o zagłówkach montowano zagłówki w PF126p => czy naprawdę one poprawiają bezpieczeństwo w razie wypadku PF126p =>wątpię
pozdrawiam
Arturek
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 12:34 przez Arturek, łącznie zmieniany 1 raz.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Na to jest tylko jedna rada.
Nie jeździć tymi autami
Nie jeździć tymi autami
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Zagłówki mają pewne znaczenie jeśli akurat wjedzie Ci ktoś w kufer. I to nie zawsze.
Mają też swoje wady. Nie można np. położyć ręki na oparciu za dziewczyną na siedzeniu pasażera.
Mają też swoje wady. Nie można np. położyć ręki na oparciu za dziewczyną na siedzeniu pasażera.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
KIEROWCA, w takim wypadku sobie montujesz zagłówek, dziewczynie nie
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Witam
Przy okazji dyskusji o bezpieczeństwie, może warto przypomnieć kilka spraw
a) w czasach PRL, rolnicy mieli skrzyniowe Żuki
Na pace, za kabiną kierowcy kładło się deskę i tak ludzie jeździli
b) Żuki skrzyniowe, przerabiano na dowóz pracowników w ten sposób,
że od wewnętrznej strony plandeki, montowano płyty z dykty
Do tego dokładano drewniane ławeczki wzdłuż pojazdu i drewniane drzwi z tyłu do wsiadania
c) pojazdy typu Osinobus (przedział "autobusowy" na podwoziu chyba Stara) - też nie miały pasów
Ludzie jeździli bez pasów i jakoś nie ginęli masowo
Jakby ktoś nie wiedział jak to wyglądało, to polecam np. "Podróż za jeden uśmiech"
Oczywiście, że trzeba być roztropnym i przewidującym ale nie popadajmy w drugą skrajność, bo skończy się na fobii i leku przed jazdą
pozdrawiam
Arturek
P.S. A tu jadą samobójcy
Przy okazji dyskusji o bezpieczeństwie, może warto przypomnieć kilka spraw
a) w czasach PRL, rolnicy mieli skrzyniowe Żuki
Na pace, za kabiną kierowcy kładło się deskę i tak ludzie jeździli
b) Żuki skrzyniowe, przerabiano na dowóz pracowników w ten sposób,
że od wewnętrznej strony plandeki, montowano płyty z dykty
Do tego dokładano drewniane ławeczki wzdłuż pojazdu i drewniane drzwi z tyłu do wsiadania
c) pojazdy typu Osinobus (przedział "autobusowy" na podwoziu chyba Stara) - też nie miały pasów
Ludzie jeździli bez pasów i jakoś nie ginęli masowo
Jakby ktoś nie wiedział jak to wyglądało, to polecam np. "Podróż za jeden uśmiech"
Oczywiście, że trzeba być roztropnym i przewidującym ale nie popadajmy w drugą skrajność, bo skończy się na fobii i leku przed jazdą
pozdrawiam
Arturek
P.S. A tu jadą samobójcy
Ostatnio zmieniony 2015-10-28, 12:02 przez Arturek, łącznie zmieniany 1 raz.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Przyczepy autobusowej nie można, ale za traktorami takie przyczepy śmigały jeszcze z 10 lat temu. Woziły dzieci do szkoły na zadupiu.
W wojsku do dzisiaj jeżdżą na pace Stara podobnie jak "Mietki" rozwieszające flagi czy zbierające liście. Pasów, poduszek i zagłówków brak
Zresztą maluch przynajmniej do momentu wprowadzenia elmera zagłówków też nie posiadał a nikogo nie trzeba przekonywać że jest to wóz o znacznie słabszej konstrukcji od skarpety. Takie maluchy jeździły masowo przynajmniej do 2008-10 roku.
Pozdro
W wojsku do dzisiaj jeżdżą na pace Stara podobnie jak "Mietki" rozwieszające flagi czy zbierające liście. Pasów, poduszek i zagłówków brak
Zresztą maluch przynajmniej do momentu wprowadzenia elmera zagłówków też nie posiadał a nikogo nie trzeba przekonywać że jest to wóz o znacznie słabszej konstrukcji od skarpety. Takie maluchy jeździły masowo przynajmniej do 2008-10 roku.
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 2006-12-04, 23:43
- Lokalizacja: Białogard - Gościnko
- Kontakt:
Mam juz pomysł na wykonanie takowego zagłówka, fakt Drobson trochę to szpeci ale zawsze jest możliwość wypięcia go po podróży i zrobienia to tak że cały mechanizm będzię wewnątrz fotela a zawsze bezpieczniej dla kręgosłupa. Nie chce żeby ktoś mnie źle zrozumiał. To normalne nie oczekuje od syreny bezpieczeństwa bo i możesz zginąć w wozie z 12 poduchami i nic to nie pomoże że je miałeś.
Drobson ciekawie wyglądają te zagłowki
Drobson ciekawie wyglądają te zagłowki
-
- -#Youngtimer
- Posty: 473
- Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
- Lokalizacja: wielkopolska