POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
wnętrze do garbatej
Autor Wiadomość
elektryk85rp 

Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: STRZELIN
Wysłany: 2015-10-31, 22:44   wnętrze do garbatej

Panowie, wie ktoś czy wnętrze do garbatej pasuje od 224?
I jeszcze jedno pytanie. Jakie są różnice między Warszawą a pobiedą? ( jestem początkujący t tej dziedzinie)
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2015-11-01, 17:40   Re: wnętrze do garbatej

elektryk85rp napisał/a:
Panowie, wie ktoś czy wnętrze do garbatej pasuje od 224?
I jeszcze jedno pytanie. Jakie są różnice między Warszawą a pobiedą? ( jestem początkujący t tej dziedzinie)


Wnetrze od 224 generalnie nie pasuje do garbatej - dokładniej to tak 20 procent bedzie pasowało, 20 procent bedzie pasowało z biedą a pozostałe 60 procent nie da się pożenić.
Co do różnic pabiedy i warszawy -to najstarsze egzemplarze samochodów w dużym stopniu są takie same i to zdanie dotyczy lat 50 - 52. Pobieda była produkowana od 1948 roku i te pobiedy były wzorcem licencyjnym. A późniejsza produkcja w Polsce w zakładach FSO Warszawa coraz bardziej odbiegała od licencyjnego wzorca. Natomiast samochody produkowane w zakładach GAZ w Gorki miały wprowadzane swoje modyfikacje . Tak więc im później - tym więcej różnic ...
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2462
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2015-11-01, 20:57   

nie jestem specem od wawy ale garbata od sedana rozni sie tylem, wiec wszystko co do tylnych drzwi, boczki itp, powinno pasowac, no sufit inny ale to i tak przewaznie robi sie nowe

inna kwestia jak ktos podchodzi do org
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2015-11-01, 21:57   

[quote="sereniarz(atom1)"]nie jestem specem od wawy ale garbata od sedana rozni sie tylem, wiec wszystko co do tylnych drzwi, boczki itp, powinno pasowac, no sufit inny ale to i tak przewaznie robi sie nowe

różne uchwyty do otwierania w garbatej w tylnych drzwiach pręty w osłonie plastykowego lub gumowego węża / dach w garbatej bardziej wypukły więc podsufitka inna /tylne słupki zupełnie innego kształtu/ inna tylna półka/ inna tylna szyba/ blaszana ramka tylnej szyby w garbatej brak ramki w sedanie / kanapa tylna ma niższe oparcie/ w oparciu przedniej kanapy występuje uchwyt w postaci linki i popielniczka, w sedanie tego nie ma/ deska rozdzielcza zupełnie inna / inny osprzęt przełączniki więcej plastiku w sedanie więcej metalu w garbatej / szyba przednia zupełnie inna / atrapka radia nakładki na wskaźniki zegar i licznik całkowicie inne / obudowa blaszana kolumny kierowniczej w sedanie w garbatej goła rura/ ramka przedniej szyby blaszana w garbatej, a plastikowa w sedanie/ osłony przeciwsłoneczne zupełnie inne, półprzezroczyste płaty w okuciu i metalowe uchwyty w garbatej, a plastikowe mocowania plus dermatoidowe poszycie w sedanie / lusterko wsteczne całkowicie różnych kształtów/ kierownica w garbatej trzyramienna w sedanie zawsze dwuramienna/ To tak na gorąco różnice najważniejsze.

inna kwestia jak ktos podchodzi do org

sporo warszaw jest mieszanką M20 i 223 czyli co do czystości typu to można określić takie działanie słowami RASOWY KUNDEL
 
adameo2 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 1127
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2015-11-01, 22:12   

Najprostsze porównanie to dwa zdjęcia.


Czy się da? owszem, da się...


Jak to będzie pasowało? Zależy na jaki efekt kto liczy.... ale fatygując się z remontem M20 głupio było by na takim etapie skundlić auto ( o ile robione jest na oryginał...) bo jak tapicerka będzie szyta na nowo to zbędne pytanie, będzie się różnić wtedy tylko deską i detalami.
_________________
Mercedes 200 W110 - 1965r.
 
 
hrumek 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 149
Skąd: Wołów
Wysłany: 2015-11-02, 12:59   

Nawet boczki dżwi były w innych wzorach, ale to nie problem, bo płytę dajesz nową i wzór obszycia według swojego uznania.
Ogólnie raczej nie wiele pasuje, może jedynie kanapy.
_________________

 
endriu125 
młody syreniarz
Endriu125


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 223
Skąd: Grójec
Wysłany: 2015-11-02, 13:12   

kanapy analogicznie jak boczki
 
Maciekb 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 643
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 2015-11-04, 18:49   

adameo2 dziwne trochę to wnętrze tej sedanki, taki mix czerwonego z szarym ? to twoje auto ?
_________________
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
 
eMO 1966 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 603
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2015-11-04, 22:57   

Oparcie tylnej kanapy w garbusce a w sedance różni się wysokoscią.
Profile kanap w M20 a w 224 sa inne...
Pozakładać, w sensie "klocków" da się bardzo dużo - tylko że wyjdzie z tego niestrawny mix :devil3

Przy autach zabytkowych podejście "przekładek" jak we współczesnych powypadkowych, nie za bardzo trybi 8)

Różnice między Warszawą a Pobiedą - mozesz doprecyzowac pytanie, określić kontekst? :)
Bo jeśli chodzi o to, czy warto "przerabiać" Pobiede na Warszawę, to odpowiedź brzmi - w żadnym wypadku. lepiej uczciwie zrobić Pobiedę - Pobiedę. Dla laika różnic prawie nie ma (no, zalezy jaki rocznik itp - bo były np 3 rodzaje atrap, trochę zmieniały się detale), ot, znaczki,napisy... Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać. Drobnych różnic są dziesiątki, a kształt przetłoczeń na scianie grodziowej silnika czy lokalizacja numeru nadwozia to ledwo początek. Natomiast różnice w wyglądzie możesz pooglądac wpisujac odpowiednie nazwy w wyszukiwarkę :)
_________________
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
 
 
mewaszame 

Dołączył: 05 Lis 2015
Posty: 10
Skąd: 58-200 Dzierżoniów
Wysłany: 2015-11-05, 13:18   

Najlepsze jest wnętrze retro.
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2015-11-05, 18:58   

Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać.

Oczywiście- ludzi w temacie jest 1 procent , a 99.procent publiczności nie odróżni pobiedy od warszawy.
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4531
Skąd: PRL
Wysłany: 2015-11-05, 20:38   

condorpapa napisał/a:
Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać.

Oczywiście- ludzi w temacie jest 1 procent , a 99.procent publiczności nie odróżni pobiedy od warszawy.

Dla większości ludzi nie interesujących się samochodami Syrenka to Trabant a każda taryfa to Mercedes...

Swoją drogą to zawsze dziwiło mnie, że przy okazji przeprowadzania modernizacji sedana musieli przecież zmienić wytłoczkę deski ===jest "inna".
I tutaj dochodzimy do sedna sprawy: co stało na przeszkodzie wprowadzeniu normalnej dechy ze wspólną budką zegarów która pod koniec lat 50 właśnie wchodziła?
Zamiast tego sztywno trzymano się designu z połowy lat 40.
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2015-11-06, 21:07   

co stało na przeszkodzie wprowadzeniu normalnej dechy ze wspólną budką zegarów która pod koniec lat 50 właśnie wchodziła?

Moim zdaniem powody takiego działąnia mogły być dwa, a może nawet trzy- Albo modyfikacje auta czyli lifting miał swój zakreślony budżet i czasokres , przez co wyczerpała się kasa i minął czas na usprawnienia i zmiany technologiczne - i deska z zegarami została pozostawiona w starej wersji. A wbrew pozorom zmiana wystroju deski , inne przełączniki wskaźniki cięgła atrapki itp to mnóstwo tłoczników form wykrojników , koordynacja z podwykonawcami , rewolucja w dziale montażu itp
Albo też konstruktorzy i racjonalizatorzy z FSO zostawili sobie >na potem> możliwość dalszych modyfikacji , mając na względzie kolejne liftingi wnętrza - aby w późniejszym okresie zasłużyć sobie na kolejne premie i ordery....
Albo trzeci powód mógł być taki - że przejście z garbatej na sedana to rok 1964 - a już wtedy wiadomo było że nieunikniony jest zakup licencji na coś bardziej współczesnego - tj fiata 125, czyli że warszawa stała się już absolutnym przeżytkiem odstającym od światowej motoryzacji i nie miała już możliwości rozwojowych - więc nie opłacało się inwestować w ten produkt.
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4531
Skąd: PRL
Wysłany: 2015-11-08, 10:37   

Hmm, no właśnie i tutaj pojawia się problem ponieważ w 60 roku wyszła Syrena Sport służąca testowaniu w FSO nowych rozwiązań.
Tam deska miała już charakterystyczny kształt z wystającym daszkiem jaki znamy z nowoczesnych samochodów. Jednocześnie zastosowano wszystkie zegary i przełączniki warszawowskie.

W wawie sedanie natomiast deska jest INNA niż w garbatej, bardziej kanciasta i na górze pokryta tą czarną skórą. Inna jest też krateczka radia.
Zmienili deskę w dalszym ciągu zachowując design lat 40. A wystarczyło umieścić licznik i zegar obok siebie we wspólnej budce i byłby Merc 110 :)

Pozdrawiam
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
condorpapa 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 90
Skąd: mielec
Wysłany: 2015-11-14, 08:57   

Zmienili deskę w dalszym ciągu zachowując design lat 40

I Bogu dzięki że tak zrobili - dzięki temu możemy mieć osiemdziesięcioletni zabytek wyprodukowany 40 lat temu...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY