Syrena story (105), spisana przez Widelca
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Jeżeli rocznik 1974 to zdaje się od kwietnia są montowane układy dwuobwodowe, więc bym powiedział, że układ dwuobwodowy to nie profanacja. Z tym, że nie wiem czy jest to jakaś specjalna poprawa bezpieczeństwa, bo różne są opinie na forum, a roboty by trochę było, bo mocowanie na ramie trzeba przerabiać i zamontować zbiorniczki na ścianie grodziowej. Najtaniej byłoby zdobyć chyba inną ramę oraz fragment budy, bo robota z grubej blachy mocowania na ramie to jest dość poważna praca jak na warunki domowe.
Te pompy hamulcowe produkuje firma Kowa z Warszawy, ale nie wiem czy można kupić bezpośrednio od nich w detalu.
[ Dodano: 2015-11-30, 19:58 ]
http://allegro.pl/syrena-nowa-pompa-cha ... 93160.html
Tu jest dwuobwodowa za 95 złotych.
Te pompy hamulcowe produkuje firma Kowa z Warszawy, ale nie wiem czy można kupić bezpośrednio od nich w detalu.
[ Dodano: 2015-11-30, 19:58 ]
http://allegro.pl/syrena-nowa-pompa-cha ... 93160.html
Tu jest dwuobwodowa za 95 złotych.
Syrena 104, Syrena Bosto
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.
[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]
nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.Marek.K. pisze:ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa
a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Hamulce to najważniejszy układ nr1 w pojeździe mechanicznym.Widelec pisze:Pewnie też tak zrobię.
Tylko jeden obwód, czy dwa? Czy jeśli powinien być układ jednoobwodowy, to czy według Was przeróbka na podwójny byłaby dużym odstępstwem i profanacją? Mam na myśli tutaj zwiększenie bezpieczeństwa.
Dla swojego bezpieczeństwa rób dwuobwodowy.
Po pewnym czasie auto będzie wyremontowane, zacznie się jeździć, i się zapomni, że się ma układ jedno obwodowy. A niestety w syrenie często się zdarza, że jak nie użytkujesz na co dzień samochodu , to występują usterki w układzie hamulców , zapieczenie, to wycieki itp.
W dwuobwodowym masz zbiorniczki płynu pod kontrolą na wierzchu, widzisz co się dzieje, możesz szybko uzupełnić,
natomiast jednoobwodowa pompa jest pod podłogą i jest do niej dostęp utrudniony.
Dwu obwodowy jest bezpieczniejszy bez dwóch zdań, i nie jest to profanacja.
Możesz też troszkę przerobić układ hamulcowy, na żukowski, patrz temat kolegi Mikrusiarz lub jak dobrze pamiętam kolega michalalex.
I ważne zalewaj współczesnym płynem dot4 , a nie tymi syfami z epoki da1.
Płynowi DA1 mówimy stanowcze NIE.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
syreniarz1992 pisze:duużo kilometrów przejeździłem na jednoobwodówkach w trabancie i żyję, tylko takie hamulce trzeba często kontrolować. Pompę wolę robić sam zawsze, bo jakoś tym nówkom z epoki nie ufam. Jest w garażu dyżurna honownica do pomp i słoik z gliceryną gdzie się moczą reparaturki przed montażem i reklamacji nigdy nie było.
[ Dodano: 2015-12-07, 07:29 ]nu, jak wyżej napisałem. Warto zainwestować 50zł w honownice, przydaje się potem.Marek.K. pisze:ja swoją pompe regenerowalem..... nigdy wiecej regeneracji, poskładane wszystko, ładnie, czysciutko, a ta urwa dalej ciekła jak szalona, kupiona od mariusza nowa dwustopnióka i można zapomnieć o czymś takim, że jest cos takiego jak pompa
Ja parę lat temu kupiłem nową z epoki była zalana płynem hamulcowym i wszystko było ok, praktycznie zero wycieków. Ja na jednootworowym jeszcze nie jeździłem, ale będę, zmienić nie mogę, bo ma być wszystko oryg.
[ Dodano: 2015-12-11, 01:44 ]
A co do modyfikacji układu hamulcowego, to był temat o zaadoptowaniu od lublinka z samoregulatorem, nie trzeba regulować na mimośrodach.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
dokładnie taka sama, daje radęmotonita pisze:a pokaż tą honownice, może i ja bym zakupił ?
http://www.narzedziak.pl/jonnesway-hono ... 20001.html
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Mam podobna tylko z trzema elementami trącymi. Teoretycznie była do zacisków hamulcowych. Bardzo dobry sprzęt i do tego tani.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
hmm... a jak to działa ? cena nie przekonuje do zakupu
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Urządzenie zakładasz do wiertarki/wkrętarki. Łapki (te czarne elementy) ściskasz i wkładasz w otwór pompy/tłoczka/cylinderka z racji że jest to na połączeniu sprężynowym zawsze ułoży się osiowo do otworu. Sprężyna zadba o prawidłowy docisk do ścianek. Obrót wiertarki zapewni ruch honownicy. A przesuwanie w osi otworu trzeba zapewnić ręką.
Do zacisków hamulcowych rewelacja. Pompę hamulcową dopiero będę robił.
Do zacisków hamulcowych rewelacja. Pompę hamulcową dopiero będę robił.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
A ja bym układ hamulcowy zostawił po staremu jednoobwodowy. Ja tak mam (1973) i skuteczność hamowania jest duża, nic nie cieknie. A przy dwuobwodowym może dojść do nieszczelności na połączeniu zbiorniczek - wężyk i po zawodach... Dlatego być może nawet jednoobwodowy jest bezpieczniejszy (mniej połączeń). Pompa jest mocna i wystarcza, ma taką np. UAZ. Ja z nim problemów nie miałem. I sporo ludzi też go chwali. Hamulce na przód z samoregulacją - bardzo dobra rzecz, też chcę tak zrobić. Płyn mam DOT3 i jest ok.
Ogólnie - ja tam polecam jednoobwodowy
Ogólnie - ja tam polecam jednoobwodowy
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Tak jest regulowana naciagiem sprężyny. Jednak jest dostępne kilka zakresów rozmiarów.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r