Syrena R20 - charakterystyczne detale
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
W chromie do czasu ponieważ zwykła L-ka też pod koniec produkcji zatraciła wszystkie świecidełka i od zwykłej stopiątki różniła się już właściwie tylko biegami, ręcznym i szerokością foteli.Kozak90 pisze:Czarne dodatki ok ale były też r20LUX....Znaczek luz pod emblematem na desce,dodatki jak ramki lamp i atrapa w chromie...
Mniej więcej od 79 roku 105 i 105L miały plastikowe doniczki [105L już bez chromowanych dekli i słoneczek jak dotąd], czarną popielniczkę od malucha, czarne usta z aluminiową kratką grilla, plastikowe ramki migaczy i emblematy.
To samo dotyczyło także R20L.
Były listwy nadwozia, chromowane ramki reflektorów, dwa daszki przeciwsłoneczne, plastikowy znaczek LUX w środku szoferki.
Reszta jak w cywilnych Syrenkach z tego okresu.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- Maciej HYsa
- -#Youngtimer
- Posty: 678
- Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
- Lokalizacja: Biłgoraj
Glinka w żadnym miejscu nie wspomina o R20 z biegami w podłodze. Skrzynia przelożona ze 105L.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Witam
Kolega się rozpędził z tą wymianą skrzyni
Aby mieć biegi w podłodze, nie wymieniamy całej skrzyni,
tylko jeden element na deklu z mechanizmem zmiany biegów (w skrzyni)
Do tego "pręt" pod podłogą + ślizg mocujący koniec pręta
biegi przy kierownicy
biegi przy kierownicy - słabo widoczny element do podłączenia mechanizmu
biegi w podłodze
2) Chyba w "małym Glince" jest specyfikacja / różnice Syren
Tylko 105L miała biegi w podłodze
pozdrawiam
Arturek
Kolega się rozpędził z tą wymianą skrzyni
Aby mieć biegi w podłodze, nie wymieniamy całej skrzyni,
tylko jeden element na deklu z mechanizmem zmiany biegów (w skrzyni)
Do tego "pręt" pod podłogą + ślizg mocujący koniec pręta
biegi przy kierownicy
biegi przy kierownicy - słabo widoczny element do podłączenia mechanizmu
biegi w podłodze
2) Chyba w "małym Glince" jest specyfikacja / różnice Syren
Tylko 105L miała biegi w podłodze
pozdrawiam
Arturek
Ostatnio zmieniony 2016-02-23, 17:36 przez Arturek, łącznie zmieniany 5 razy.
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Niby tak ===ale to jedna z najbardziej prawdopodobnych wersji. Klient wymieniał skrzynię [prawdopodobnie na używkę z jakiejś złomowej 105L] i po prostu nikomu nie chciało się regulować skomplikowanego mechanizmu przy kierownicy. Szybciej było walnąć przekładkę całego mechanizmu ze 105L. Nie wykluczone też, że kogoś zwyczajnie wqrwiało drżenie wajchy przy kierownicy albo wypadanie biegów to przerobił sam drążek na podłogowy co wg. Glinki "eliminowało uciążliwe w eksploatacji pojazdu drżenie dźwigni zmiany biegów"Arturek pisze:Kolega się rozpędził z tą wymianą skrzyni
Na tej samej zasadzie można się zapytać dlaczego biegi w podłodze ma większość zachowanych do dzisiaj Warszaw, często w połączeniu z poharataną dziurą w kolumnie. Po prostu w latach 90 najbardziej dostępne i stosunkowo młode były skrzynie Żukowskie na drążek w podłodze. Poza tym chęć zrobienia czegoś z niczego, poprawiania fabryki ====ja zrobię po swojemu i też będzie dobrze. Da się jeździć.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Moim skromnym zdaniem to właśnie biegi w kierownicy u syreny są lepszym rozwiązaniem i bardziej precyzyjnym o ile można w ogóle o jakiejkolwiek precyzyjności w syrenie mówić..
A u Warszawy.. cóż..
Ogólnie czy to skrzynia 3 lub 4 biegowa - przełożenie główne jest to samo i silnik spokojnie z 3biegową skrzynią daje sobie radę. A jeśli ktoś myśli, że 4 bieg to jakby "nadbieg" to jest w błędzie.
Czy poprawienie fabryki..? No nie wiem. Bardziej profanacja kultowego urządzenia.
W przypadku 4biegowej moc jest nieco bardziej podzielona na poszczególne biegi w przypadku zastosowania w dostawczaku przez dodatkowe obciążenie.
A u Warszawy.. cóż..
Ogólnie czy to skrzynia 3 lub 4 biegowa - przełożenie główne jest to samo i silnik spokojnie z 3biegową skrzynią daje sobie radę. A jeśli ktoś myśli, że 4 bieg to jakby "nadbieg" to jest w błędzie.
Czy poprawienie fabryki..? No nie wiem. Bardziej profanacja kultowego urządzenia.
W przypadku 4biegowej moc jest nieco bardziej podzielona na poszczególne biegi w przypadku zastosowania w dostawczaku przez dodatkowe obciążenie.