Blachy, pasowanie, dokładność wykonania
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Blachy, pasowanie, dokładność wykonania
Witam
To taki temat w sumie zarzucam, do luźnego pogadania, o tym jak to jest w przypadku nowych, innych blach zakładanych do naszej syreny. Ja np założyłem jakiś nowy przedni lewy błotnik i zonk po założeniu drzwi i regulacji na maksa, drzwi i tak wchodziły 5mm pod błotnik przy próbie zamknięcia. Założyłem stary błotnik (który muszę wyspawać) i jest ok, nawet szpara błotnik-drzwi była za duża i musiałem jeszcze przesunąć zawiasy drzwi.
Tak samo po założeniu oryginalnego prawego przedniego fartucha i prawego przedniego błotnika, otwory z przodu (które też mają mocować pas przedni) za bardzo się nie chciały zgrać :-/ trzeba było trochę zaciągać przy skręcaniu i trochę powiększyć otwory pilnikiem.
A jakie Wy macie doświadczenia z pasowaniem nowych elementów blacharskich? Czy wszystko powinno się dać skręcić bez piłowania otworów, czy czasami to wszystko jest tak krzywe że trzeba?
To taki temat w sumie zarzucam, do luźnego pogadania, o tym jak to jest w przypadku nowych, innych blach zakładanych do naszej syreny. Ja np założyłem jakiś nowy przedni lewy błotnik i zonk po założeniu drzwi i regulacji na maksa, drzwi i tak wchodziły 5mm pod błotnik przy próbie zamknięcia. Założyłem stary błotnik (który muszę wyspawać) i jest ok, nawet szpara błotnik-drzwi była za duża i musiałem jeszcze przesunąć zawiasy drzwi.
Tak samo po założeniu oryginalnego prawego przedniego fartucha i prawego przedniego błotnika, otwory z przodu (które też mają mocować pas przedni) za bardzo się nie chciały zgrać :-/ trzeba było trochę zaciągać przy skręcaniu i trochę powiększyć otwory pilnikiem.
A jakie Wy macie doświadczenia z pasowaniem nowych elementów blacharskich? Czy wszystko powinno się dać skręcić bez piłowania otworów, czy czasami to wszystko jest tak krzywe że trzeba?
Ostatnio zmieniony 2016-04-20, 09:51 przez pietrekder, łącznie zmieniany 1 raz.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Zależy co masz na myśli mówiąc "nowe".
Nowe fabryczne części (zdarzają się takowe jeszcze? ) z końca produkcji na pewno nie trzymają wymiarów, kształtów w sumie też mogą do końca nie trzymać - ze względu na skrajne wyeksploatowanie "matryc" do ich produkcji.
To samo "nowe" rzemieślnicze produkty - tu bywa jeszcze gorzej. I mówię tu w odniesieniu do kilku różnych pojazdów (różnych marek).
Jeśli nowe-używane z demontażu, to tak samo zależy czy dany element jest oryginalny, czy auto nie było bite itp...
Dzisiaj z blacharką do starych samochodów to loteria, zwłaszcza jak trafia się stare części rzemieślnicze (ze starych zapasów).
Chyba że tylko ja mam takie "szczęście" i trafiam na takie elementy, ale jak po powyższym poście widzę - nie jestem jedyny
Nowe fabryczne części (zdarzają się takowe jeszcze? ) z końca produkcji na pewno nie trzymają wymiarów, kształtów w sumie też mogą do końca nie trzymać - ze względu na skrajne wyeksploatowanie "matryc" do ich produkcji.
To samo "nowe" rzemieślnicze produkty - tu bywa jeszcze gorzej. I mówię tu w odniesieniu do kilku różnych pojazdów (różnych marek).
Jeśli nowe-używane z demontażu, to tak samo zależy czy dany element jest oryginalny, czy auto nie było bite itp...
Dzisiaj z blacharką do starych samochodów to loteria, zwłaszcza jak trafia się stare części rzemieślnicze (ze starych zapasów).
Chyba że tylko ja mam takie "szczęście" i trafiam na takie elementy, ale jak po powyższym poście widzę - nie jestem jedyny
tak było zawsze.
Nowe fabryczne blachy do syreny nie pasowały za cholerę.
Zakładało się w 2 osoby--jedna zakłada a druga ciągnie za elementy pozostające w samochodzie żeby choć dziury na śruby pasowały. Ściągało się nawet skarpetę skręcaną liną żeby się zeszła ku sobie (błotniki przednie nie pasują) ....no zębami i ręcami.
Drzwi nie chcą sie ustawić do nowej blachy ? CZŁOWIEKU , to drobiazg jest.
Nowe fabryczne blachy do syreny nie pasowały za cholerę.
Zakładało się w 2 osoby--jedna zakłada a druga ciągnie za elementy pozostające w samochodzie żeby choć dziury na śruby pasowały. Ściągało się nawet skarpetę skręcaną liną żeby się zeszła ku sobie (błotniki przednie nie pasują) ....no zębami i ręcami.
Drzwi nie chcą sie ustawić do nowej blachy ? CZŁOWIEKU , to drobiazg jest.
Taki sam problem miałem ze swoją. Najlepsze były te drzwi Max regulacji wykorzystałem i dalej ociera...
Musiałem robić korektę błotnika.
Oj jak sobie przypomnę te chwile spędzone przy pasowaniu blach
Bezcenne. Syreniarz który, nie pasował blach w swojej syrenie to nie Syreniarz.
Musiałem robić korektę błotnika.
Oj jak sobie przypomnę te chwile spędzone przy pasowaniu blach
Bezcenne. Syreniarz który, nie pasował blach w swojej syrenie to nie Syreniarz.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Aha, to widzę że u mnie nie jest jeszcze tak źle
Chociaż też bez naciągania i rozpiłowywania otworów się nie obchodzi, mimo iż wykorzystuję fartuchy oraz pas przedni te co były. Czyli... powinno być spasowane... powinno
Chociaż też bez naciągania i rozpiłowywania otworów się nie obchodzi, mimo iż wykorzystuję fartuchy oraz pas przedni te co były. Czyli... powinno być spasowane... powinno
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Łojezu, Mateusz, widzę że tutaj zgranie "idealne", nie ma co... Ehh
A pod tylne błotniki ja też musiałem rozpiłowywać otwory w budzie...
Niektórzy polecali by te nakrętki przyspawać do błotników, a nie jak normalnie że w koszyczkach są. Powiem że mam mieszane odczucia co do tego, bo może i o lepiej się trzyma, ale też żeby wkręcić śrubę w nakrętkę, której nijak nie da się obrócić, przechylić itd jest znacznie gorzej...
A pod tylne błotniki ja też musiałem rozpiłowywać otwory w budzie...
Niektórzy polecali by te nakrętki przyspawać do błotników, a nie jak normalnie że w koszyczkach są. Powiem że mam mieszane odczucia co do tego, bo może i o lepiej się trzyma, ale też żeby wkręcić śrubę w nakrętkę, której nijak nie da się obrócić, przechylić itd jest znacznie gorzej...
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Właśnie przed chwilą wróciłem z garażu i korzystając dziś z wolnej chwili pasowałem tylny lewy błotnik. Kilka koszyczków wywaliłem by od wewnętrznej strony przykręcić na nakrętkę z podkładką (koszyczki a w nich nakrętki nie były centrycznie w otworze wąsa błotnika) , natomiast w 3 miejscach gdzie trudno miałbym dosięgnąć ręką by podłożyć nakrętkę z podkładką,a w dodatku jeszcze klucz by zablokować.. przyspawałem od wewnętrznej strony nakrętkę z podkładką.pietrekder pisze:nakrętki przyspawać do błotników
???pietrekder pisze:mam mieszane odczucia
pietrekder przy syrenie nie wolno się za bardzo rozczulać. Nie popsujesz już jej bardziej napewno. Najwyżej co poprawisz
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Tak tak, może tragedii nie ma, tylko trochę gorzej się blotnik przykręca, bo jak nakrętka jest pod zbyt dużym kątem, to śruba zacznie zahaczać o otwór w budzie, więc trzeba błotnik znów zdjąć i cały ten rant na którym jest nakrętka dogiąć lub odgiąć.
PS, ja też wspawałem małe nakrętki (M4 chyba) do przykręcenia lamp tylnych. To za to jest dobry pomysł.
PS, ja też wspawałem małe nakrętki (M4 chyba) do przykręcenia lamp tylnych. To za to jest dobry pomysł.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0