POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: arturo
2011-03-02, 19:57
regeneracja wału korbowego w Warszawie i okolicach
Autor Wiadomość
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-25, 15:49   

człowiek napisał tu o LUZIE OSIOWYM między stopą a tarczą wału, a ty mówisz o luzie na kulkach łożysk ( o ile ja to dobrze skapowałem).

Swoją drogą--nie znałem tego problemu z luzem osiowym.......jakoś dotychczas składali jak leci......
A propos--a na ulicy Targowej 5 jest jeszcze ten zakład co robił wały w Syrenach i motocyklach ? Wie ktoś ?
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1609
Skąd: W-wa
Wysłany: 2008-01-25, 17:02   

taeda – tu się rozchodzi o luz promieniowy łożysk – C4 oznacza zwiększony luz.
Normalnie przy wciskaniu łożyska na wał czy w obudowę luz wewnętrzny łożyska zmniejsza się prawie o tyle ile jest wcisku. Tak więc przy normalnym luzie i dużym wcisku montażowym można całkowicie skasować luz wewnętrzny albo jeszcze gorzej można wylądować z łożyskiem tak ściśniętym że długo ono nie pożyje.
Widocznie w silniku są spore wciski montażowe i żeby tego uniknąć trzeba wziąć łożysko z powiększonym luzem wewnętrznym.
Druga sprawa to jak wszystkie otwory albo wał nie są idealnie w osi to większy luz pozwala na montaż bez naprężeń co na to samo wychodzi.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Jędrulo 
Markiz de HY


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 194
Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2008-01-25, 21:41   

na targowej robia waly-ale juz nie do samochodow-skutery ziemne i wodne,itp.oprzyrzadowanie do syreny,wartka i traba wyprzedali...dzwonilem do nich 1,5 roku temu.a luz promieniowy lozysk ma tez zwiazek z rozszerzalnoscia cieplna-w lozyskach silnika spalinowego jest calkiem spora temp-wynika z obciazen,obrotow,no i ciepla od spalania mieszanki.np pralki wirujace powyzej 1000obr maja montowane lozyska bebna z luzem C3- a one nie sa az tak obciazone jak te w silniku. jesli zalozysz bez luzu-najpewniej sypna sie koszyki,w bardzo krotkim czasie.Sikor wie cos o tem...natomiast lozyska o mniejszym niz normalny luzie stosuje sie w piastach kol(symbol C2)
_________________
Mon coeur- deux temp moteur!
 
 
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2008-01-25, 23:02   

Fakt. W dwóch silnikach w których były wały złozone na C3 porozpadały się koszyki od kulek. Jednego nie zdążyłem rozebrać na czas :D
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-26, 10:14   

NO tak, ale tam jest informacja o LUZIE OSIOWYM ( a promieniowy to co innego) i ona mnie zaskoczyła bo nie znałem tego problemu.
Co do luzu łożysk "na kulkach" to dawnymi czasy nikt przy składaniu wałów syrenowskich na to nie zważał---człek sie cieszył że wogóle dostał jakieś łożyska. I składało się jak leci, nie zwracając na to uwagi. Rowek na tylnym łożysku wycinał pan Kazio na swojej tokarce.
No i syreny wcale sie nie zacierały----pod watunkiem jednak że przez rok przynajmniej jeździłeś na LUX-10 a nie na mixolu. To tyle z praktyki.
Bo nie ma to jak lux 10, o czym dawno pisałem, tym bardziej że obecnie jest to jedyny olej dający taki "mistyczny" dym z rury, co podnosi "wizualne" walory tego epokowego pojazdu.
 
Jędrulo 
Markiz de HY


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 194
Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2008-01-30, 22:12   

to prawda...kazdy sie cieszyl ze ma w ogole lozyska-ale jak sa mozliwosci-trzeba z nich korzystac:))
no i to wycinanie rowkow-dobry pomysl,zwlaszcza ze i dzis trudno o lozyska z nimi i jednoczesnie klasy C46
a syreny sie nie zacieraly-bo sie lagodniej nimi jezdzilo,i wogole inaczej sie kiedys jezdzilo
co do luxa mam mieszane uczucia-moze mialem chalowy-straszny syf byl po tym w silniku i wydechu,chociaz auto w trasie ganiane bylo-ale sie nie zatarlo
_________________
Mon coeur- deux temp moteur!
 
 
Maniekk 
Wielbiciel Syrenek

Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-04-23, 10:10   

Temat był poruszany dawno ale ja akurat jestem na tym etapie. Też nie mogłem znaleźć łożysk ale na szczęście udało mi się tutaj łożysko 6307C46 http://www.wszystkoitanio...sk6307,c,46.htm a łożysko 6307NC46 tutaj http://www.wszystkoitanio...bowy,syrena.htm
Mają dużo różnych rzeczy których nigdzie nie mogłem kupić a u nich tak. Taka skarbnica unikalnych rzeczy do wszystkiego. Nie wszystko znalazłem na stronie www ale spytałem i okazało się, że są
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY