Tylna oś za bardzo przesunięta (lewo-prawo)

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Tylna oś za bardzo przesunięta (lewo-prawo)

Post autor: pietrekder »

Witam
Nałożyłem budę na ramę, założyłem tylne błotniki i klops. Okazało się że z jednej strony koła są bliżej błotnika z drugie są dalej, głębiej.
Obrazek
Zastanawiam się co może być przyczyną. Resor ma przecież na środku bolec który wchodzi w otwór w ramie, więc raczej resor jest zamontowany poprawnie. Sam resor też jest chyba ok, no wcześniej był na aucie i wyglądało dobrze. Ktoś może wie co to może być?

Z góry dziękuję :-)
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

A klepałeś resor?
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Nie, resor był jedynie wyczyszczony, dałem nowe przekładki, smar i skręciłem.
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Masz albo źle wsadzony resor. Tzn źle wszedł na tą półkę na której liży. Albo wyskoczył ze ślizgu....
Przerabialiśmy to z kolegami w klubie w sobotę. Wymiana ramy. I kłopot.
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Niech Kolega sprawdzi czy resor osadzony jest w łoźu za siedzeniem przez wziernik, potem ślizg i jak jest wszystko ok to załadować trochę kilo do bagaźnika i sprawdzić czy się wyrówna. Ja jak wsadzałem resor to wstępnie przykręciłem trodynki na resorze i dopiero po opuszczeniu budy dokręcałem. Jak dokręcisz w powietrzu to przez siłę musi się ułoźyć. Jak usiądzie będzie git :ok3
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ok, to spróbuję podziałać. Może faktycznie jak popuszczę te śruby to się ułoży. Ale centralnie na bolcu na pewno siedzi. Zobaczę też, bo drobson zasugerował, czy może nadkole nie wypycha błotnika, bo też nadkola spawałem :-|
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Przyłóź coś długiego do progu i pomierz względem lini progu. A resur poluzuj, opuść wuz na koła i dokręć. Jak dociąźysz ją to się ułoźy ten resor na przekładkach. Jak był smarowany to lekko da radę. Bez nerf :piwo:
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Mam ten sam problem, ale remontuje cala ramę wiec na wstępnym etapie mogę to usunąć. Planuje poprostu wywiercic otwór 1cm w druga stronę. U mnie powinno przejść przy 2 centymetrowej różnicy :)
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Możliwe że resor jest źle wsadzony. Możliwe że wyskoczył ze swojego miejsca po stronie ślizgu.
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
szymoniec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 428
Rejestracja: 2007-02-27, 19:28
Lokalizacja: Łękołody

Post autor: szymoniec »

Tak się zdarza, łapie luz na drążkach reakcyjnych tylnego mostu
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Drążki redakcyjne działają tu tylko osiowo wiec nie mają na to wpływu. Przypomina mi się, ze przed remontem raz tez mi się rzuciło, ze jedno kolo jest głębiej. Jednak auto było puste. Gdy auto się dociazy ekstremalnie to resor się wyplaszczy czyli belka tylnia przesunie się w lewo. Jakbyśmy wyprostowane ręce to większy zasięg mamy przy 90 stopniach niż przy 70 jak to jest w resorze. Tak powinno być wg mnie. Po to jest zresztą slizg. A co do ślizgu to mam na tym kawałku stali przykreconym 2 śrubami, wyrobiony początek, nie jest równo pośrodku. Może to oznacza że mam większą krzywizne resort niż wy. Myślę że otwór na śrubę jest źle wywiercony w resorze. Prościej będzie wywiercic nowy otwór w ramię. A Wy macie równo? Łatwo sprawdzić mierząc długość amortyzatorów.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

ja mam krzywo, ale nawet nie wnikam :-)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

Ja we warszawie mam krzywo, i też nie wnikam. :-)
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

syrena nie ma osi po środku bo jak pracuje zawieszenie góra dół to oś przesuwa się prawo lewo
ODPOWIEDZ