Witam po wielu próbach odnalezienia czegokolwiek w Internecie postanowiłem zapytać fachowców na forum. Otóż podczas regulacji zapłonu według instrukcji z forum oraz książek o syrenkach natrafiłem na "coś" nie wiem o co chodzi i zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu . Mianowicie chodzi o to, że kontrolka podłączona do cewki (1) i głowicy silnika, po przekręceniu stacyjki cały czas świeci i tak na każdym cylindrze. Syrenka paliła przed zimą tylko na pierwszy cylinder(taka informacja), teraz zbytnio nie ma czasu, żeby wyciągnąć ją z garażu.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam:D
Problem z ustawieniem zapłonu
Problem z ustawieniem zapłonu
Pozdrawiam Serdecznie Sahar
Fosol...rdzy nie przepuści
Fosol...rdzy nie przepuści
coś zle podpinasz:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Gratulacje - właśnie tak powinno być jeśli zacisk (1) masz podłączony do stacyjki.sahar pisze:chodzi o to, że kontrolka podłączona do cewki (1) i głowicy silnika, po przekręceniu stacyjki cały czas świeci
Tu masz link pod którym w kilku zaledwie postach wszystko jest pięknie wytłumaczone. Włącznie z różnymi kombinacjami prawidłowego i nieprawidłowego podłączania cewek i kontrolki.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#188596
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Rób tak jak napisał Magister z tamtego linku:
"Zapłon lepiej ustawiać z wyłączonymi cewkami, cewki nie lubią długiego podłączenia do napięcia bez pracy. Ja zawsze przy ustawianiu zapłonu odłączam cewki od napięcia, włączam stacyjkę podłączam sobie kontrolkę pod przewód zasilający cewki a drugi przewód od kontrolki pod któryś przerywacz i w ten sposób spokojnie można ustawiać sobie zapłon nie uszkadzając cewek. Przy takim podłączeniu żarówka przy osiągnięciu 4mm ZZ gaśnie."
Przewód zasilający cewki to wg. schematu (15) albo (21) a nie (1). Ale nie patrz na numery bo może są pozamieniane. Podłączaj się pod zasilanie - gdziekolwiek.
"Zapłon lepiej ustawiać z wyłączonymi cewkami, cewki nie lubią długiego podłączenia do napięcia bez pracy. Ja zawsze przy ustawianiu zapłonu odłączam cewki od napięcia, włączam stacyjkę podłączam sobie kontrolkę pod przewód zasilający cewki a drugi przewód od kontrolki pod któryś przerywacz i w ten sposób spokojnie można ustawiać sobie zapłon nie uszkadzając cewek. Przy takim podłączeniu żarówka przy osiągnięciu 4mm ZZ gaśnie."
Przewód zasilający cewki to wg. schematu (15) albo (21) a nie (1). Ale nie patrz na numery bo może są pozamieniane. Podłączaj się pod zasilanie - gdziekolwiek.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Można również kontrolkę włączać między "-" akumulatora, a przerywacz.
Wtedy nie trzeba włączać stacyjki, tylko odłączyć przewody na cewkach idące do przerywaczy.
W tym układzie również kontrolka gaśnie w momencie w którym następuje zapłon (rozwarcie styków)
Wtedy nie trzeba włączać stacyjki, tylko odłączyć przewody na cewkach idące do przerywaczy.
W tym układzie również kontrolka gaśnie w momencie w którym następuje zapłon (rozwarcie styków)
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.