Rama - czym i jak zabezpieczać

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Żuczek pisze:ale mysle ze olej si epoosadzal na sciankach wszedzie..
Właśnie w tym przypadku benzyna pomaga rozprowadzić Ci wszędzie olej nawet tam gdzie nie wejdziesz strzykawką.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no ok rozu8miem. ale to byl awersja bardzo nisko budżetowa.. a oleju mialem pod dostatkiem.. starego i ram asi ew nim mżna rzec zanużyla.. wiec mysle ze bedzie ok. a przynajmniej lepiej niz wcale..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

marcin459 pisze:Benzyna parując rozprowadza olej.
Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olej :)
Jeśli chodzi o olej, to ja raczej nie podchodzę tak optymistycznie jak Wy. Może do ramy jest ok (rama nie jest [chyba] malowana w srodku) ale jeśli chodzi o profile zamkniete to olej zmyje istniejące powłoki (lakier, fluidol itp). Wystarczy obejrzeć jak wygląda rama pod silnikiem i skrzynią (umyta do gołej stali).
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Yanosik pisze:Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olej :)
Ale właśnie o to chodzi benzyna od razu nie odparuje. A jeśli już paruje to właśnie z tym olejem, Ciągnie ze sobą olej w górę benzyna odparuje a olej zostaje.
Marcin105l
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2008-07-31, 21:16
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin105l »

jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Ja myślę wiercić co ok 40cm - taki zasięg jest wężyka, później planuje zaspawać...
U mnie rama czeka na piaskowanie i w gotowości jest już podkład epoksydowy.
Kupiłem również baranek jako warstwę odporną na kamienie. Znajomy lakiernik i człowiek w sklepie mówili że będzie ok jak położę sam baranek... Ja jednak chyba będę chciał położyć na to jeszcze czarną farbę... Mam jednak pytanie czy można jakoś rozcieńczyć baranek żeby nakładać go jak lakier? Chodzi o to czy można utworzyć powłokę o tych samych właściwościach ale bez baranka - gładką.
Marcin105l
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2008-07-31, 21:16
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin105l »

ja p wypisakowaniu pomalowałem podkładem epoksydowym, potem baranek i na to lakier.
a czemu zależy ci na rozcieńczeniu?
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

chodzi mi o uzyskanie powłoki GŁADKIEJ a wiadomo jeśli będę kład pistoletem do baranka takowa nie powstanie ;-)/
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

hmm... generalnie nie robiłbym z tego takich cudów, co jak co ale rama i podwozie mają być przede wszystkim dobrze zabezpieczone, a wyglądać pięknie nie muszą, ile ludzi będzie ci oglądać samochód pod kątem jak rama blyszczy... :P a jak już tak bardzo chcesz eksperymentować, to bierz słoik, baranka i rozpuszczalnik i sobie trochę wymieszaj i gdzieś maznij i sam sobie zobaczysz co z tego będzie...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

Marcin105l pisze:jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
od gry 1 na lelemnt i lane oleju az si eniebedzi emiescił.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Marcin105l pisze:jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
Ja się skusiłem na Hammerite Waxoyl. Testowany przez niemiecki Oldtimer Markt.
(raport z testu na pierwszej stronie) Kupiłem nie wychodzi drogo...
Na wierzch chce położyć w kolejćności:
- piaskowanie
- zdarcie powłoki kwarcu (podobno się powinno tak robić)
- podkład epoksydowy 2 - 3 warstwy
- baranek (kwestia gęstości do ustalenie ale rozmawiałem z lakiernikiem że nie ma problemu z rozcieńczeniem)
- czarny lakier (zastanawiam się nad chlorokauczukiem)

Padło pytanie o ramę, dlaczego chce mieć ją w super stanie...
Rama o której mowa nie jest przeznaczona do Syreny, jest to inny projekt - Jaguar Mark V


Pozdrawiam
Stang68
Posty: 1
Rejestracja: 2011-07-21, 03:27
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Stang68 »

Witam

Wszystkich zainteresowanych zakupem środka nr. 1 z listy - czyli Mike Sanders Korosionschutzfett - zapraszam - jest dostępny w Polsce ....

Wszelkie oleje , tymbardziej stare lub rozpuszczone -- można -- ale jeśli olej spływa z gładzi cylindrów to ze ścianki wewnątrz ramy czy podłużnic również szybko spłynie .... rozpuszczenie tylko utworzy pory i pęknięcia, przez które wilgoć nadal będzie powiększać rdzę


.... baranek --- niestety z czasem pęka otwierając drogę dla wody i wilgoci - sprawdza się to jako tanie zabezpieczenie na góra 3 lata ... chyba, że nie jeździmy zimą i bardzo mało to może na więcej lat. Dużo lepsze jako zabezpieczenie nadkoli oraz podwozia są elastyczne środki na bazie gumy , które później można lakierować. Baranek z czasem i reagowaniem z solą i wodą twardnie -> pęka ...



Co do smarowania czegokolwiek blaszanego żywicą - większej krzywdy się chyba nie da zrobić ... pod to wszystko wchodzi wilgoć i koroduje 5x szybciej ...... jeśli jest zainteresowanie to wrzuciłbym jakieś fotki mojego "pontona" w którym ktoś łatał nadkola , podwozie i inne miejsca żywicą , żeby raz na zawsze wybić takie głupie pomysły z głowy ....


Farby okrętowe są wspaniałe - na okręty. Gruba blacha która nie pracuje, nie drga , nie wibruje --- zupełnie przeciwnie niż karoseria przeciętnego auta .... dlatego nie do końca się sprawdzają , pękają i całe malowanie na nic..

Przerabiałem już wiele środków antykorozyjnych -- najlepsze są podkłady reaktywne po wypiaskowaniu blach, chwilowe zabezpieczenie rdzy bez szczególnego czyszczenia - Cortanin (Brunox- nie polecam) , na podwozie - gumowe masy w tubkach nakładane pistoletem ..... do profili ? :P


Jeżeli ktoś kasiasty miałby zastosować Bitgum albo jakąś inną smołę to ja chyba jestem multimilionerem :-P Nawet za dziesiątki tysięcy dopłaty od producenta bym tego nie zastosował u siebie na podwozie PONOWNIE .... To jest dobre na auto robione wyłącznie na sprzedaż - miesiąc ma ładnie wyglądać a później już nie nasz problem.


A co do ocynku to wcale nie jest niestety taki wspaniały jak zwykło się uważać - większość aut fabrycznie ocynkowanych już dawno umarło z powodów korozji , różne Audi 80, Fiaty Tipo - wcale nie gniły mniej ... To z kolei jest spowodowane procesami galwanicznymi , tylko częściowemu wypłukiwaniu z odpływów itd. Drugą metodą stosowaną w zabezpieczaniu karoserii jest zanurzeniowe nakładanie powłoki przy wysokim napięciu -- Kataforeza .... Jednak przygotowanie starego nadwozia do takiego procesu jest bardzo pracochłonne i wymaga trawienia w kwasie a później jego neutralizacji -- dla chętnych taka usługa również jest dostępna w Anglii , mniejsze rzeczy jak wahacze , belki itp da się wykonać również w Polsce. Niestety do całej ramy nie przypuszczam aby ktoś miał odpowiednio dużą wannę i chciał się podjąć wykonania takiego procesu.
Pipi.28
Posty: 4
Rejestracja: 2017-02-26, 19:58
Lokalizacja: Janów Podlaski

Post autor: Pipi.28 »

co sądzicie o środku POLRUST?
https://sklep.mizar.com.pl/polrust-grun ... 23095.html

myslalem o
1. wypiaskowaniu ramy
2. pomalowac pedzlem srodkiem polrust
3. Prysnac epoxydem
4. baranek APP U200 + APP do profili zamknietych
5. Czarny akryl

Dobrze mysle?

Moze ktorys z Was podeslac zdjecia ze spawania ramy Syreny? nigdy ram nie spawalem a na forum zdjec z renowacji nie moge znalesc
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

bo słabo szukasz, nie spamuj (ostrzeżenie)

(wąch wąch czuje Laczka)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ