1) Pierwsze pytanie dotyczy cen oleju co jakis czas kupowalem olej miksol S orlenu za 10 zl (sklep) 12zl (stacja) (1l) Okazalo sie ze syto przeplacalem otoz pieknego deszczowego dnia znalazlem w Kielcach hurtownie oleji i 1l miksolu kosztuje 7,40 a zqa 5l zaplacilem 32zl za 5l luxa 29zl Jakie ceny sa u was??
2) Czy da sie dopasowac pierwszy tlumik (wlasciwie komora rozprezna) z innego pojazdu czy raczej trzeba szukac orginalu bo u mnie juz sie przepalil
3) Chodzi o sygnaly dzwiekowe gdyz w mojej syrenie od czasu kupienia nie dzilaja tzn mam jedynie klakson przy kierownicy i 1 sygnal po lewej stronie do ktorego wpiete sa na stale dwa przewody ( jeden masowy z klaksona (zolty) i drugi minusowy (czerwony) wychodzacy ze skrzynki bezpieczniokow) Czy tyle wystarczy do uruchomienia sygnalu dzwiekowego ?? Bo wedlug schematu elektrycznego (z ksiazki Glinki) wszystkie syreny (od 104) mialy dwa sygnaly + jeden przekaznik czego u mnie nie ma a na jednym zdjeciu z internetu widzialem tylko 1 sygnal tak jak u mnie wiec jak to jest i czy sygnaly dzwiekowe sa takie jak w zuku (bo posiadam jeszcze ten jeden okragly z dwoma wejsciami na koncowki konektorowe a z tego co gdzies widzialem to wejsc powinno byc jedno bo mase lapie na mocowaniu )
Kilka pytan
Ad.2 - szukaj oryginału, komora rozprężna jest przeliczona dla konkretnego silnika.
Ad.3 - nie dam sobie niczego uciąć, ale dla jednego sygnału może być bez przekaźnika, dla dwóch przekaźnik powinien już być. Kwestia prądu, jaki płynie przez obwód - jeśli wiesz ile mocy pobiera sygnał, możesz sobie wyliczyć prąd. Co do samych schematów nie wypowiadam się, bo ich nie widziałem.
Ad.3 - nie dam sobie niczego uciąć, ale dla jednego sygnału może być bez przekaźnika, dla dwóch przekaźnik powinien już być. Kwestia prądu, jaki płynie przez obwód - jeśli wiesz ile mocy pobiera sygnał, możesz sobie wyliczyć prąd. Co do samych schematów nie wypowiadam się, bo ich nie widziałem.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Błądzisz "młodzieńcze" )))))
Ilosć tych "trąbek" sygnałowych zależy od modelu !!!!!!
Popatrz na Glinkę !!!!!!!!!!!!!!!!
Dwa sygnały były w starych 105- tkach (+ przekaźnik) a jeden był w 105Lux.
Jeśli masz 105 L to ma być jeden.
Jesli nie trąbi (stara [bip] !) to styki konektorków oraz wsuwki oczyścić naftą lub WD 40.
Także przesledzić przepływ prądu ---bo ze ślimacznicy kierownicy tam na dole wychodzi ten drut i ma konektor zasyfiały zwykle po latach wielu. Oczysć i jego.
Dopiero na końcu rozbieraj przycisk na kierownicy---ostrożnie.
A takze---oczyść gniazdo bezpiecznika 16 A---to ten z brzega.
Trąbienie w Skarpecie notorycznie nawala nieststy.
Przedni tłumik---SODOMA.
Są ludzie którzy go wywalają i wtykają prostą rurę idącą do 2-giego tłumika.
Silnikowi to nie szkodzi podobno.
Ja uwazam, że trzeba dorobić gitarę z blachy 2 mm i pospawać (z takich trapezów i będzie kanciasta niestety,,,,,,,rury do niej --obydwie zostawić stare). Przy dorabianiu tolerancja błedu jest 1 cm ....bo gdy zrobi się za duzą to opiera się o belkę podłogową.
Uwaga----fabryczne gitary były nieco większe niż prywaciarskie.
Ilosć tych "trąbek" sygnałowych zależy od modelu !!!!!!
Popatrz na Glinkę !!!!!!!!!!!!!!!!
Dwa sygnały były w starych 105- tkach (+ przekaźnik) a jeden był w 105Lux.
Jeśli masz 105 L to ma być jeden.
Jesli nie trąbi (stara [bip] !) to styki konektorków oraz wsuwki oczyścić naftą lub WD 40.
Także przesledzić przepływ prądu ---bo ze ślimacznicy kierownicy tam na dole wychodzi ten drut i ma konektor zasyfiały zwykle po latach wielu. Oczysć i jego.
Dopiero na końcu rozbieraj przycisk na kierownicy---ostrożnie.
A takze---oczyść gniazdo bezpiecznika 16 A---to ten z brzega.
Trąbienie w Skarpecie notorycznie nawala nieststy.
Przedni tłumik---SODOMA.
Są ludzie którzy go wywalają i wtykają prostą rurę idącą do 2-giego tłumika.
Silnikowi to nie szkodzi podobno.
Ja uwazam, że trzeba dorobić gitarę z blachy 2 mm i pospawać (z takich trapezów i będzie kanciasta niestety,,,,,,,rury do niej --obydwie zostawić stare). Przy dorabianiu tolerancja błedu jest 1 cm ....bo gdy zrobi się za duzą to opiera się o belkę podłogową.
Uwaga----fabryczne gitary były nieco większe niż prywaciarskie.
taeda pisze:Błądzisz "młodzieńcze" )))))
Ilosć tych "trąbek" sygnałowych zależy od modelu !!!!!!
Nie wątpię, że ilość "trąbek" zależy od modelu, ale od ilości klaksonów zależy, czy jest przekaźnik czy go nie ma. A o to mi się rozchodziło. Dlatego pisałem o wyliczeniu natężenia - wzór jest prosty - P=IxU.
To byłem ja - Cinek....
Tzn w modelu 105l rowniez byly dwa tylko juz takie jak w bandziorze (125p)plaskie z trabka starsze syreny bez luksusowego wyposazenia (takje jak moja ) mialy tez dwa tylko duze okragle wszystkie z przekaznikami Jednakze przypadkowo zerknalem do instalacji R20 i tam byly wlasnie taki jak ja posiadam czyli jeden bez przekaznika ale i tak nie dziala napiecie dochodzi bo sprawdzalem wiec moze sie poprostu zastal bo sam sygnal rowniez napiecie przewodzi tylko nie wydaje dzwieku
A co do przedniego tlumika z odpowiedzi taedy to wywnioskowalem ze jest on calkowicie pusty i niczego w srodku nie ma Wyczytalem ze starego katalogu polskich produktow dla motoryzacji ze obydwa 1 i 2 sa rezonansowe Drugiego (z powodu przepalenia) po wymianie na nowy (przelotowy tylko do okola owiniety jakas welna mineralna) rozcilem i okazalo sie ze w srodku jest pierscien w ktory wcisnieta jest rura sama rura jest w polowie zgnieciona tak aby po obu stronach pierscienia zgniecenie bylo na przeciwleglej polowie
Co do wymiarow samego tlumika mam ksero z tego katalogu wiec problemow nie powinno byc Jak ktos chce moge zeskanowac i przeslac
A co do przedniego tlumika z odpowiedzi taedy to wywnioskowalem ze jest on calkowicie pusty i niczego w srodku nie ma Wyczytalem ze starego katalogu polskich produktow dla motoryzacji ze obydwa 1 i 2 sa rezonansowe Drugiego (z powodu przepalenia) po wymianie na nowy (przelotowy tylko do okola owiniety jakas welna mineralna) rozcilem i okazalo sie ze w srodku jest pierscien w ktory wcisnieta jest rura sama rura jest w polowie zgnieciona tak aby po obu stronach pierscienia zgniecenie bylo na przeciwleglej polowie
Co do wymiarow samego tlumika mam ksero z tego katalogu wiec problemow nie powinno byc Jak ktos chce moge zeskanowac i przeslac