POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
łożyska wału korbowego
Autor Wiadomość
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2016-04-11, 10:06   

Gieroy a w czym według Ciebie może tkwić problem? Jeśli temperatura w skrzyni korbowej nie przekracza 110 stopni (a nie przekracza na pewno, bo po coś w końcu jest płaszcz wodny i chłodnica) to zastosowanie łożysk typu 2RS może mieć same plusy. Po pierwsze lepsze i zawsze stałe smarowanie. Po 2 minimalne (ale jednak) zwiększenie sprężania mieszanki (o objętość pustych miejsc w łożyska) w drugiej fazie cyklu czyli suwie: pracy-wstępnego sprężania-wydechu-sprężania.
Oczywiście to teoria, ale mam 4 motocykle dwusuwowe i w każdym z nich na wale mam założone łożyska KOYO 2RS C3. Silniki działają bez zarzutu juz ładnych kilka tysięcy km. Wiec dlaczego w Syrenie miałyby się takie łożyska nie sprawdzić?
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-04-12, 17:03   

czeresss napisał/a:
Gieroy a w czym według Ciebie może tkwić problem?

Ja nie mówie, że bedzie na 100% problem ale wydaje mi sie że żadna fabryka tego wcześniej nie praktykowała i może były ku temu jakieś powody.
Jedno jest pewne, że takie łożyska 2RS bedą miały dużo gorsze chłodzenie niż normalne otwarte. Cały wał jest chłodzony głównie powietrzem i podobnie łożyska na nim - bo normalnie powietrze przelatuje wokół kulek. Tam może byc około 100C. To trudno wyczuc bo w silniku w różnych miejscach jest różna temp, najgorecej w głowicy i przy wydechu jest grubo ponad 100C.
Druga sprawa to to, że te uszczelki są gwarantowane dla normalnego ciśnienia. W komorze jest inaczej - pompowanie i ciśnienie szybko skacze z + na -. One bedą działały troche tak jak membrany. Jakby ten smar po pewnym czasie jakoś wyszedł z łożysk to na pewno bedzie tam dużo gorsze smarowanie niż w normalnych otwartych.
Typowo to w 2T najwiekszy problem jest z niedosmarowanymi łożyskami w stopie. No ale Ty masz już swój prototyp i piszesz że działa to w Syrence może też? HGW :grinser
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2016-04-12, 18:27   

W sumie to jest sporo racji w tym co napisałeś. Chyba jednak przemyśle to jeszcze raz. Jednak ewentualne korzyści są sporo mniej warte niż konieczność robienia ponownej regeneracji wału. Forum to świetny wynalazek, bo sporo można przedyskutować. Ps. W motocyklu co jeden cylinder to nie trzy- inna temperatura.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2555
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-30, 22:37   

Gieroy napisał/a:
czeresss napisał/a:
Zastanawiam się nad założeniem łożysk RS

Nikt jeszcze czegoś takiego nie wymyślił - jak to zrobisz to będziesz pierwszym na świecie z tego typu wynalazkiem.


Przeczytałem i zapamiętałem. Zastanawiałem się nad tym zagadnieniem. A teraz leżę w łóżku i czytam, że w DKW Junior są łożyska zamknięte. Czyżby 2rs?
_________________
PIASKOWANIE swoje usługi poleca FAWORMET
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-09-30, 22:58   

To ciekawe. A co czytasz?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2555
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-01, 18:50   

Andrzej Cichocki, Naprawa samochodów osobowych, WKiŁ 1971
_________________
PIASKOWANIE swoje usługi poleca FAWORMET
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-10-04, 17:29   

syreniarz zacytuj dokładnie co Cichowski tam napisał albo wrzuć skan.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
wojtas007net 

Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Niemodlin
Wysłany: 2016-11-17, 21:42   

witam mam pytanko, ale nie do tematu choć związane z wałem mianowicie chodzi o pierścienie uszczelniające wał wykorbiony czy one się zużywają ? i jaki wymiar podać firmie która ewentualnie będzie dorabiać mi wyszło jakieś 79,8 mm Pozdrawiam
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-23, 23:17   

były one w sklepach kiedyś jako część zamienna bardzo tanio i nikt ich nie brał, bo była zasada,że wytrzymują swobodnie dwa szlify (dwie roboty wału).
 
Jędrulo 
Markiz de HY


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 194
Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2018-05-25, 21:02   

na Węgrzech śmiga taki silnik 353 z zamkniętymi łozyskami. I to jak!:
http://ninausz.hu/index.php?id=tuningtrabi
_________________
Mon coeur- deux temp moteur!
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1171
Skąd: Wiśniowa

Wysłany: 2018-05-25, 22:42   

Jędrulo napisał/a:
na Węgrzech śmiga taki silnik 353 z zamkniętymi łozyskami. I to jak!:
http://ninausz.hu/index.php?id=tuningtrabi


Czyli jednak moje kombinowanie wcale głupie nie jest :grinser
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
młody94_105l 
Maciek.L



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 542
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-25, 23:04   

Grube mody, z napełnianiem bezpośrednim do komory korbowej. A co do łożysk to nie wiadomo, może tylko zewnętrzny jeden uszczelniacz zostal żeby lepiej uszczelnić.
_________________
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1593
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-05-26, 01:08   

Trzeba by napisać do gostka i wprost o to zapytać.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Jędrulo 
Markiz de HY


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 194
Skąd: Strucelserwis Reguły
Wysłany: 2018-05-26, 22:34   

pisałem z nim parę lat temu. to są łozyska japońskie, bodaj NTN LLU czyli z uszczelnieniem stykowym. Ciężko u niego z angielskim, ale jakośtam wymienilismy doświadczenia. ale czy uszczelnienie jest z 1 czy 2 stron nie ustaliłem. Na pewno chodzilo o redukcję tarcia w silniku, dławice jednak cośtam zabieraja. Na pewno sam projektuje tłoki, pierscienie tłokowe ma wysokosci 1-1,2mm i pochodzą ze skutera wodnego, podobnie jak gaźniki i membrany. był zainteresowany głowicą od syreny, one fajnie sie spisują w silnikach 353-stopień spreżania 9,3 i zero spalania stukowego, dodatkowo przy zabudowie w trabancie nie powstają korki parowe w płaszczu wodnym. w trampku ma kolektor 3-2-1, ciekawa sprawa,bo w zasadzie działa wyłącznie dynamicznie- zaletą jest ciąg od dość niskich obrotów. przełożenie głowne skrzyni też robił dłuższe.

[ Dodano: 2018-05-26, 22:38 ]
https://www.youtube.com/watch?v=_p-WIfivf14
tak brzmi
https://www.youtube.com/watch?v=_6VPNEKJ6Tc
a tu w akcji

[ Dodano: 2018-05-26, 22:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=GTG4Fzx7JGo
_________________
Mon coeur- deux temp moteur!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY