Pierścienie tłokowe syrena

(silnik, skrzynia)
Marcin105lux
Posty: 21
Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
Lokalizacja: Leszno

Pierścienie tłokowe syrena

Post autor: Marcin105lux »

Witam Forumowiczów, mam kilka pytań odnośnie remontu silnika w syrenie.
1. Mam możliwość zakupu pierścieni chromowych(10szt.), Czy mógłbym założyć same chromowe bez czarnych?,
2. Który warsztat polecicie, chodzi o regenerację wału korbowego i zrobienie szlifu cylindrów na drugi szlif, mam możliwość zrobienia w Poznaniu i Głogowie?
3. Kwestia sworzni, czy mogę zastosować sworznie z nominału do drugiego szlifu, moim zdaniem nie bardzo, ale słyszałem opinie znajomego mechanika że nic się nie "powinno stać".
4. Udało mi się nabyć nowe łożyska z epoki ładnie zapakowane w papier naoliwione do wału korbowego tylko że posiadają oznaczenie 6307 i nic więcej. Czy takie nadają się do wału, bo zgodnie z glinką powinny mieć oznaczenie z c.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Załoźysz same chromowe to prędzej Ci zjedzą gładź cylindra bo twarde. A łoźyska to nie miały chyba oznaczeń c tak jak teraz niektóre.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

3. A czy tłoki na drugi szlif mają inną średnicę otworu na sworzeń? Raczej nie. Zobacz w Glince jaki jest dopuszczalny luz osiowy sworznia, ale myślę, że te kilka dyszek na długości nie ma większego znaczenia.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Marcin105lux pisze:mam możliwość zrobienia w Poznaniu
Firma Dor-mar? Olachowski z Poznania zna sie na robocie.
Marcin105lux pisze:sworznie z nominału do drugiego szlifu, moim zdaniem nie bardzo
Pasowanie sworzni i szlif cylindra to zupełnie osobne sprawy. Jedno nie ma nic do drugiego. Sworznie/otwory są w trzech grupach selekcyjnych. Przynajmniej tłoki nominały tak mają - nie jestem pewny czy nadwymiarowe też.
Marcin105lux pisze:posiadają oznaczenie 6307 i nic więcej.
Przyjrzyj sie im bardzo mocno. 6307 widać zawsze wyraźnie ale oznaczenie c3 bardzo słabo (jak jest). Te oznaczenia c robili dodatkowo ręcznym pisakiem a nie maszyną i dlatego ledwo co je było widać. Trzeba stosować tylko te z oznaczeniem c, chociaż jest wiele opinii znajomych mechaników że nic się nie "powinno stać" :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Marcin105lux
Posty: 21
Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Marcin105lux »

Czyli w kwestii pierścieni to 1 chromowy plus dwa czarne. A łożyska to faktycznie sprawdzę dokładnie, a gdyby nie miały to zakładać?
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

mogą być 3 chromy, tylko ten najniższy będzie dłużej się docierał. ale za to tarcie mniejsze.
lożyska MUSZĄ być z luzem C4 ale są dostępne też lepsze- C46 są cichobieżne dodatkowo. Stare łozyska miały oznaczenie luzu i klasy na zewnętrznej powierzchni walcowej bieżni zewn. pisakiem elektroiskrowym, czasem słabo widoczne, nowe mają te oznaczenia przy tam gdzie marka i typ łozyska.

[ Dodano: 2018-06-29, 23:55 ]
sworznie muszą wchodzić ręką, z oporem, ale nie młotkiem. wszystkie tłoki mają te same sworznie, jedynie selekcja musi się zgadzać
Mon coeur- deux temp moteur!
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tak wygląda oznaczenie łożyska C3 na fabrycznym wale.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Marcin105lux
Posty: 21
Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Marcin105lux »

Ja mam jakieś oznaczenia 6307. FŁT-1. X. Poland.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Marcin105lux pisze:X. Poland
To chyba oznaczenie, że Polska dostanie w dupe na mundialu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
majeniu1810
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 359
Rejestracja: 2010-11-25, 23:43
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: majeniu1810 »

teraz robiłem silnik w Bielsku u inż.Maruszka mój" guru".
nie miałem pierścieni czarnych tylko same chromowane . więc pytam inż o co chodzi - w PRL pierścienie chromowane jeśli dobrze pamiętam to zgarniające i w tamtych czasach były cholernie drogie , wiec dawano jeden chromowany i reszta czarne ...
Myślę sobie czy zaufać ????
Wyciągamy mój wał z bloku i co się okazuje- że mam założone 9 sztuk chromowanych - blok idealny ...
Więc mam poskładany silnik na chromowanych i jest si

teraz sie zacznie że nie , że źle itd
ale ja mam na chromowanych i jest bez problemu ....

pozdrawam
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ja się przyznam, że też mam złożone na chromowanych. Jak kupowałem pierścienie nie mieli czrnych i tak już zostało...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Marcin105lux
Posty: 21
Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Marcin105lux »

Panowie, kto regenerował wał w najbliższym czasie i jaką kwotę mniej więcej zapłacił 😉, ponieważ zadzwoniłem do "dormar" Poznań i regeneracje wycenili mi na 950zl, moim zdaniem trochę dużo, nie wspominając o szlifie cylindrów. Macie może jakieś sprawdzone miejsce za rozsądne pieniądze (około500zl) 😉😊 najlepiej dolnośląskie, wielkopolska, lubuskie.
Ostatnio zmieniony 2018-08-14, 17:54 przez Marcin105lux, łącznie zmieniany 1 raz.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Bielsko. 500ZŁ
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Mariusz pisze:Bielsko. 500ZŁ
Również polecam.
Sam jeszcze planuję w najbliższej przyszłości oddać dwa.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Marcin105lux
Posty: 21
Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Marcin105lux »

Podacie jakieś namiary.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
ODPOWIEDZ