Pierścienie tłokowe syrena
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
- Lokalizacja: Leszno
Pierścienie tłokowe syrena
Witam Forumowiczów, mam kilka pytań odnośnie remontu silnika w syrenie.
1. Mam możliwość zakupu pierścieni chromowych(10szt.), Czy mógłbym założyć same chromowe bez czarnych?,
2. Który warsztat polecicie, chodzi o regenerację wału korbowego i zrobienie szlifu cylindrów na drugi szlif, mam możliwość zrobienia w Poznaniu i Głogowie?
3. Kwestia sworzni, czy mogę zastosować sworznie z nominału do drugiego szlifu, moim zdaniem nie bardzo, ale słyszałem opinie znajomego mechanika że nic się nie "powinno stać".
4. Udało mi się nabyć nowe łożyska z epoki ładnie zapakowane w papier naoliwione do wału korbowego tylko że posiadają oznaczenie 6307 i nic więcej. Czy takie nadają się do wału, bo zgodnie z glinką powinny mieć oznaczenie z c.
1. Mam możliwość zakupu pierścieni chromowych(10szt.), Czy mógłbym założyć same chromowe bez czarnych?,
2. Który warsztat polecicie, chodzi o regenerację wału korbowego i zrobienie szlifu cylindrów na drugi szlif, mam możliwość zrobienia w Poznaniu i Głogowie?
3. Kwestia sworzni, czy mogę zastosować sworznie z nominału do drugiego szlifu, moim zdaniem nie bardzo, ale słyszałem opinie znajomego mechanika że nic się nie "powinno stać".
4. Udało mi się nabyć nowe łożyska z epoki ładnie zapakowane w papier naoliwione do wału korbowego tylko że posiadają oznaczenie 6307 i nic więcej. Czy takie nadają się do wału, bo zgodnie z glinką powinny mieć oznaczenie z c.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 473
- Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
- Lokalizacja: wielkopolska
3. A czy tłoki na drugi szlif mają inną średnicę otworu na sworzeń? Raczej nie. Zobacz w Glince jaki jest dopuszczalny luz osiowy sworznia, ale myślę, że te kilka dyszek na długości nie ma większego znaczenia.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Firma Dor-mar? Olachowski z Poznania zna sie na robocie.Marcin105lux pisze:mam możliwość zrobienia w Poznaniu
Pasowanie sworzni i szlif cylindra to zupełnie osobne sprawy. Jedno nie ma nic do drugiego. Sworznie/otwory są w trzech grupach selekcyjnych. Przynajmniej tłoki nominały tak mają - nie jestem pewny czy nadwymiarowe też.Marcin105lux pisze:sworznie z nominału do drugiego szlifu, moim zdaniem nie bardzo
Przyjrzyj sie im bardzo mocno. 6307 widać zawsze wyraźnie ale oznaczenie c3 bardzo słabo (jak jest). Te oznaczenia c robili dodatkowo ręcznym pisakiem a nie maszyną i dlatego ledwo co je było widać. Trzeba stosować tylko te z oznaczeniem c, chociaż jest wiele opinii znajomych mechaników że nic się nie "powinno stać"Marcin105lux pisze:posiadają oznaczenie 6307 i nic więcej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
- Lokalizacja: Leszno
mogą być 3 chromy, tylko ten najniższy będzie dłużej się docierał. ale za to tarcie mniejsze.
lożyska MUSZĄ być z luzem C4 ale są dostępne też lepsze- C46 są cichobieżne dodatkowo. Stare łozyska miały oznaczenie luzu i klasy na zewnętrznej powierzchni walcowej bieżni zewn. pisakiem elektroiskrowym, czasem słabo widoczne, nowe mają te oznaczenia przy tam gdzie marka i typ łozyska.
[ Dodano: 2018-06-29, 23:55 ]
sworznie muszą wchodzić ręką, z oporem, ale nie młotkiem. wszystkie tłoki mają te same sworznie, jedynie selekcja musi się zgadzać
lożyska MUSZĄ być z luzem C4 ale są dostępne też lepsze- C46 są cichobieżne dodatkowo. Stare łozyska miały oznaczenie luzu i klasy na zewnętrznej powierzchni walcowej bieżni zewn. pisakiem elektroiskrowym, czasem słabo widoczne, nowe mają te oznaczenia przy tam gdzie marka i typ łozyska.
[ Dodano: 2018-06-29, 23:55 ]
sworznie muszą wchodzić ręką, z oporem, ale nie młotkiem. wszystkie tłoki mają te same sworznie, jedynie selekcja musi się zgadzać
Mon coeur- deux temp moteur!
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
- Lokalizacja: Leszno
-
- -#Youngtimer
- Posty: 359
- Rejestracja: 2010-11-25, 23:43
- Lokalizacja: RYBNIK
teraz robiłem silnik w Bielsku u inż.Maruszka mój" guru".
nie miałem pierścieni czarnych tylko same chromowane . więc pytam inż o co chodzi - w PRL pierścienie chromowane jeśli dobrze pamiętam to zgarniające i w tamtych czasach były cholernie drogie , wiec dawano jeden chromowany i reszta czarne ...
Myślę sobie czy zaufać ????
Wyciągamy mój wał z bloku i co się okazuje- że mam założone 9 sztuk chromowanych - blok idealny ...
Więc mam poskładany silnik na chromowanych i jest si
teraz sie zacznie że nie , że źle itd
ale ja mam na chromowanych i jest bez problemu ....
pozdrawam
nie miałem pierścieni czarnych tylko same chromowane . więc pytam inż o co chodzi - w PRL pierścienie chromowane jeśli dobrze pamiętam to zgarniające i w tamtych czasach były cholernie drogie , wiec dawano jeden chromowany i reszta czarne ...
Myślę sobie czy zaufać ????
Wyciągamy mój wał z bloku i co się okazuje- że mam założone 9 sztuk chromowanych - blok idealny ...
Więc mam poskładany silnik na chromowanych i jest si
teraz sie zacznie że nie , że źle itd
ale ja mam na chromowanych i jest bez problemu ....
pozdrawam
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
- Lokalizacja: Leszno
Panowie, kto regenerował wał w najbliższym czasie i jaką kwotę mniej więcej zapłacił , ponieważ zadzwoniłem do "dormar" Poznań i regeneracje wycenili mi na 950zl, moim zdaniem trochę dużo, nie wspominając o szlifie cylindrów. Macie może jakieś sprawdzone miejsce za rozsądne pieniądze (około500zl) najlepiej dolnośląskie, wielkopolska, lubuskie.
Ostatnio zmieniony 2018-08-14, 17:54 przez Marcin105lux, łącznie zmieniany 1 raz.
FSM Syrena 105lux '79,
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Jawa 23p mustang '80,
Romet kadet m-780 '87,
Komar 2320 '70.
Bielsko. 500ZŁ
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Również polecam.Mariusz pisze:Bielsko. 500ZŁ
Sam jeszcze planuję w najbliższej przyszłości oddać dwa.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-10-08, 18:49
- Lokalizacja: Leszno