Stanowisko testowe chłodnicy.

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Stanowisko testowe chłodnicy.

Post autor: Gieroy »

Zima to czas napraw i obsługi żeby na nowy sezon wyskoczyć w pełni sprawnym bolidem więc i ja nie marnuję czasu. Całe poprzednie lato ciekła mi chłodnica, zanosiłem ją 3 razy do lutowania i cały czas ciekła. :/ Majster za każdym razem mówił że lutował i testował i że już jest w porządku. Więc musiałem sam sprawdzić i teraz pokażę frajerowi że albo jest partaczem albo mnie oszukiwał. Polecam domowej roboty stanowisko testowe :D , potrzebny jest tylko zlew, parę korków i pompka. Bąble lecą w dwóch miejscach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

A to feler westchnął seler :/
Również chciałem wykorzystać zimę, aby definitywnie wyeliminować problem wyskakującej 3. Niestety narazie czasu brak, ale i do końca zimy jeszcze daleko.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jaki podajesz maksymalne ciśnienie na chłodnice? A dysponujesz wiedzą przy jakim ciśnieniu powinien upuścić ciśnienie sprawny korek?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

Glinka zaleca sprawdzanie chłodnicy ciśnieniem 0.1 MPa. Przypuszczam, że korek wytrzymuje właśnie tyle i zaczyna opuszczać ciśnienie z układu. Jedna atmosfera to wystarczające ciśnienie.
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SUPER.DAWID pisze:Jaki podajesz maksymalne ciśnienie na chłodnice? A dysponujesz wiedzą przy jakim ciśnieniu powinien upuścić ciśnienie sprawny korek?

Mi chodziło o ustalenie gdzie dokładnie jest dziura bo to, że cieknie to już wiedziałem. To nie był test ciśnieniowy szczelnej chłodnicy więc ciśnienia max nie podawałem.
Czy dysponuję wiedzą? Moja wiedza którą dysponuję :lol: jest taka, że zaworek w korku teoretycznie ma trzymać 1,2-1,5 atmosfery. Ten mój jest oczywiście niefabryczny i diabli wiedzą przy jakim ciśnieniu puszcza. Na moje oko ta sprężyna jest zbyt mocna i tworzyłaby za duże nadciśnienie więc i tak jeżdżę na "rozbrojonym" korku na ciśnieniu atmosferycznym.
To co podaje Glinka to nadciśnienie 1 atm do testowania sprawnej chłodnicy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ