schemat skrzyni biegów 105L
schemat skrzyni biegów 105L
witam.
poszukuję schematu skrzyni biegów do syreny 105 L
najlepiej szczegółowy opis poszczególnych części
ogólnie skrzynia chodzi bez zarzutu biegi wchodzą dosłownie palcem
jedyny mankament podczas jazdy wyskakuje trójka, żeby jechać na tym biegu muszę
cały czas trzymać drążek bo inaczej wyskoczy.
regulacja nic nie daje regulowałem już w pełnym zakresie.
szukam przyczyny
potrzebuję schemat
pozdrawiam
poszukuję schematu skrzyni biegów do syreny 105 L
najlepiej szczegółowy opis poszczególnych części
ogólnie skrzynia chodzi bez zarzutu biegi wchodzą dosłownie palcem
jedyny mankament podczas jazdy wyskakuje trójka, żeby jechać na tym biegu muszę
cały czas trzymać drążek bo inaczej wyskoczy.
regulacja nic nie daje regulowałem już w pełnym zakresie.
szukam przyczyny
potrzebuję schemat
pozdrawiam
wszystkie biegi łącznie z trójką wchodzą idealnie tyle że tak jak wspomniałem wcześniej wyskakuje podczas jazdy.
obecnie syrenka jest u lakiernika a ja mam wszystkie podzespoły u siebie zdjąłem dekiel z wodzikami i na pierwszy rzut oka wszytko ok
czy w deklu gdzie są wodziki wybierak który wchodzi z zewnątrz powinien mieć luz???
bo mój ma i może to jest przyczyna że do końca nie wbija biegu i dlatego wyskakuje.
nie wiem co robić
niedługo syrenka wróci od lakiernika będę ją uzbrajał, a nie chciałbym włożyć skrzynie i silnik i za chwilę to wyjmować...
proszę o radę
pozdrawiam
obecnie syrenka jest u lakiernika a ja mam wszystkie podzespoły u siebie zdjąłem dekiel z wodzikami i na pierwszy rzut oka wszytko ok
czy w deklu gdzie są wodziki wybierak który wchodzi z zewnątrz powinien mieć luz???
bo mój ma i może to jest przyczyna że do końca nie wbija biegu i dlatego wyskakuje.
nie wiem co robić
niedługo syrenka wróci od lakiernika będę ją uzbrajał, a nie chciałbym włożyć skrzynie i silnik i za chwilę to wyjmować...
proszę o radę
pozdrawiam
No to bardzo typowo. Kończy się trzeci bieg i wypada. Ten konkretnie bo na tym najczęściej jeździ się po mieście. Także skrzynia do naprawy lub wymiany. Taka sama skrzynia (inny tylko wybierak) jest też w 104, 105, R20, Bosto.
Schemat masz w katalogu części, link do niego ma pietrekder (wyszukaj go na forum) w opisie.
Schemat masz w katalogu części, link do niego ma pietrekder (wyszukaj go na forum) w opisie.
A czym/jak to regulowałeś? W 105L nie ma regulacji.Michał79 pisze:regulowałem już w pełnym zakresie
Czy 1 też wyskakuje?
Musi mieć luz bo inaczej nie obracałby się i nie chodził góra/dół.Michał79 pisze:czy w deklu gdzie są wodziki wybierak który wchodzi z zewnątrz powinien mieć luz???
Rysunek skrzyni jest w Glince i są też rysunki w katalogu części do pobrania ze strony Nekli.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
"Michał79" na 99% skończyły się kamienie synchronizatora. Są trzy na biegach 3 i 4. Tak samo 3 sztuki są między 1 a 2. Kamienie są bez problemu dostępne jeszcze w sklepie są takie same jak w warszawie a tym samym jak w pierwszych żukach. Niestety ale do tej operacji trzeba rozkopać w strzępy skrzynię biegów. Od razu przy wymianie zmień sobie pierścienie zabezpieczające. Przyglądnij się też synchronizatorom. Nie są drogie a można je od razu wymienić.
Jeśli był by padnięty synchronizator to bieg wchodził by i nie wyskakiwał ale wchodził by ze zgrzytem.
Jeśli był by padnięty synchronizator to bieg wchodził by i nie wyskakiwał ale wchodził by ze zgrzytem.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Masz pewnie Glinkę skoro masz syrenę. Może spr sam zrobić rozkręcając rób zdjęcia żeby wszystko złożyć tak jak było w skrzyni syreny nie ma nic bardzo skomplikowanego.
[ Dodano: 2015-12-30, 01:06 ]
Gieroy jest regulacja. Przy mocowaniu lewarka zmiany biegów na czterech śrubach, było w którymś temacie.
[ Dodano: 2015-12-30, 01:06 ]
Gieroy jest regulacja. Przy mocowaniu lewarka zmiany biegów na czterech śrubach, było w którymś temacie.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Dzieli nas niecałe 200km ale jeśli chciałbyś to zapraszam. Chętnie pomogę.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Nie będę zakładał nowego tematu, bo miałem ten sam problem - 3 wyskakiwała.
PRZYCZYNA??
Podtarty wodzik!!!!!!
Po napawaniu i oszlifiwaniu wodzika problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Warto też sprawdzić wymiary kanału prowadzącego widzik w sprzęgle synchronizatora (on też może być już podtarty przez co zbyt szeroki).
Oczywiście wymiana kamieni i samego synchronizatora to podstawa gdy mamy wszystko "na wierzchu".
PRZYCZYNA??
Podtarty wodzik!!!!!!
Po napawaniu i oszlifiwaniu wodzika problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Warto też sprawdzić wymiary kanału prowadzącego widzik w sprzęgle synchronizatora (on też może być już podtarty przez co zbyt szeroki).
Oczywiście wymiana kamieni i samego synchronizatora to podstawa gdy mamy wszystko "na wierzchu".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0