Zalewa na ciepłym
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Zalewa na ciepłym
Sprawa taka - Syrenka jezdzi super, zużycie paliwa dobre - na miejscu 10l/100 na trasie 8. Zimna na ssaniu odpala bardzo dobrze. Problem pojawia się gdy zgaszę na gorącym silniku na dłuższą chwilę - np tankowanie - muszę długo kręcić z gazem w podłodze nim nieśmiało odpali. Ewidentnie zalany silnik.
W sumie to się przyzwyczaiłem, ale chciałbym to wyeliminować. Mam zamontowany elektrozawór przed gaźnikiem, więc nieszczelność zaworka iglicowego mogę chyba wyeliminować
W sumie to się przyzwyczaiłem, ale chciałbym to wyeliminować. Mam zamontowany elektrozawór przed gaźnikiem, więc nieszczelność zaworka iglicowego mogę chyba wyeliminować
Zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej - bankowo.
Miałem dokładnie to samo.
Na zimno paliła na dotyk. Gdy ciepła po chwili postoju trzeba było kręcić około 5-10 sekund z gazem w podłodze i powoli zaczynała łapać.
W moim temacie jest nawet fotka z przyrządem jaki sobie zrobiłem do sprawdzania poziomu.
Miałem dokładnie to samo.
Na zimno paliła na dotyk. Gdy ciepła po chwili postoju trzeba było kręcić około 5-10 sekund z gazem w podłodze i powoli zaczynała łapać.
W moim temacie jest nawet fotka z przyrządem jaki sobie zrobiłem do sprawdzania poziomu.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
na bank to nie cewki i zmiana bo mam altka i nic nie zmienialem a problemu nie mam )
tez obstawiam problemy z paliwem, choc po elekrozaworze bym odpuscil ;/
tez obstawiam problemy z paliwem, choc po elekrozaworze bym odpuscil ;/
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Co do cewek ja również po przejściu na alternator nie miałem żadnych problemów, a dopiero po pewnym czasie zmieniłem kable na cewkach (po obejrzeniu filmiku "instruktażowego" sira).
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Ta metoda zanurzenia pływaka palcem jest niemiarodajna i o kant d..y rozbić.
Męczyłem się z ustawieniem poziomu (w tan właśnie sposób) 2 tygodnie. Za każdym razem wydawało się, że poziom jest ok.
Efekt - na ciepłym ciągły problem z odpaleniem.
Dopiero gdy zrobiłem sobie ten miernik poziomu ustawiłem idealnie w 5 minut i problemy z odpaleniem poszły w niepamięć.
Męczyłem się z ustawieniem poziomu (w tan właśnie sposób) 2 tygodnie. Za każdym razem wydawało się, że poziom jest ok.
Efekt - na ciepłym ciągły problem z odpaleniem.
Dopiero gdy zrobiłem sobie ten miernik poziomu ustawiłem idealnie w 5 minut i problemy z odpaleniem poszły w niepamięć.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Nie o to chodziło. Sir zrobił filmik na którym pokazał dlaczego po zmianie biegunowości trzeba przepiąć kable na cewkach.
A zdjęcie przyrządu znajdziesz u mnie w temacie na stronie 72 http://syrena.gminanekla.pl/forum/download.php?id=31420
A zdjęcie przyrządu znajdziesz u mnie w temacie na stronie 72 http://syrena.gminanekla.pl/forum/download.php?id=31420
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Re: Zalewa na ciepłym
Kozichwost pisze:Sprawa taka - Syrenka jezdzi super, zużycie paliwa dobre - na miejscu 10l/100 na trasie 8. Zimna na ssaniu odpala bardzo dobrze. Problem pojawia się gdy zgaszę na gorącym silniku na dłuższą chwilę - np tankowanie - muszę długo kręcić z gazem w podłodze nim nieśmiało odpali. Ewidentnie zalany silnik.
W sumie to się przyzwyczaiłem, ale chciałbym to wyeliminować. Mam zamontowany elektrozawór przed gaźnikiem, więc nieszczelność zaworka iglicowego mogę chyba wyeliminować
Dnia 2019-07-29, 15:47 Pyjterson napisał:
1.Może tak być , ale nie musi!
Pierwsze objawy uszkodzenia membrany w pompie paliwa.
Ponieważ masz zamontowany elektrozawór benzyny, to nie masz typowych objawów jak dla Syreny,... czyli wycieku paliwa z przodu pod kołem pasowym.
Dziękuję że podzieliłeś się z nami , rozwiązanym problememKozichwost pisze:
[ Dodano: 2019-09-05, 21:22 ]
Testy pokazały, że to nie wina gaźnika. Zdjąłem i rozebrałem pompkę paliwa, żeby sprawdzić stan membrany. Wzrokowo membrana bez uszkodzeń, a silnik upluty spod koła pasowego. Założyłem na próbę pompkę z.jakiegoś zapasowego silnika i problem usunięty.
Tak więc koledzy jeśli będziecie mieli podobny problem, proponuję profilaktycznie wymienić pompę, nawet jeśli nie widać jej uszkodzeń
Ostatnio zmieniony 2019-09-06, 22:35 przez PYJTERSON, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Styki mogę wykluczyć - 1,5 roku temu były piłowane i czyszczone po tym jak permanentnie rzuciła palenie. Cały czas ciężko pali na ciepłym
Membranę w pompie tez wtedy wymieniałem - Nie zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km
Poziom paliwa w komorze obniżyłem tak, że pływak wystaje z niej ponad 2mm - bez zmian, choć lrzez chwilę wydawało mi sie, że jest dużo lepiej
Na zimnym pali na widok kluczyka
Membranę w pompie tez wtedy wymieniałem - Nie zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km
Poziom paliwa w komorze obniżyłem tak, że pływak wystaje z niej ponad 2mm - bez zmian, choć lrzez chwilę wydawało mi sie, że jest dużo lepiej
Na zimnym pali na widok kluczyka
Jak już wspomniałem - ustawianie poziomu paliwa "na oko" jest g..o warte.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Z takim podejściem do diagnostyki, problemu się nie rozwiąże. A i mojego czasu szkoda.Kozichwost pisze:Styki mogę wykluczyć - 1,5 roku temu były piłowane i czyszczone po tym jak permanentnie rzuciła palenie. Cały czas ciężko pali na ciepłym
Membranę w pompie tez wtedy wymieniałem - Nie zrobiłem od tamtej pory 3 tyś km
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Powtarzam - ustaw poziom paliwa w komorze na tip top.
Jeśli potrzebujesz, mogę pożyczyć wskaźnik poziomu - pokryjesz tylko koszty przesyłki.
Jeśli potrzebujesz, mogę pożyczyć wskaźnik poziomu - pokryjesz tylko koszty przesyłki.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0