Przegrzewanie się, układ wydechowy - 105B

(silnik, skrzynia)
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Przegrzewanie się, układ wydechowy - 105B

Post autor: Juriusz_105B »

Witam szanowne grono,

Potrzebuję Waszej pomocy. Wczoraj jechałem bostonem do Warszawy na spocik Youngtimer Warsaw i niestety płyn chłodniczy (nie woda) osiągnął ponad 100 stopni. W drodze powrotnej zatrzymałem się po 15 kilometrach na schłodzenie silnika, który zaczynał łapać wyższą temperaturę i następnie znowu to samo po ok. 10 kilometrach.

Długo wertowałem forum i na pierwszy ogień chciałbym wyczyścić układ z kamienia. Tutaj mam pytanie - jakiego sprawdzonego środka użyć (poza octem - nie wytrzymam tego smrodu). Jaki odkamieniacz się dobrze sprawdza i nie uszkadza przewodów gumowych?

Jeśli to nie pomoże to w planach jest wymiana termostatu a na końcu pompa wody - czy to słusza droga czy lepiej zająć się jeszcze jakimś elementem bądź zmienić kolejność działania.

Ponadto, niedawno wymieniałem węże gumowe i trochę spaprałem sprawę bo na dole od strony lewej (stojąc przed autem) jest połączenie węży gumowych w kształcie litery T odwróconej do góry nogami. Łącznik ten ma dwie średnice, mniejszą i większą. Niestety miałem za krótki przewód, który później dokupiłem ale po tygodniu zapomniałem gdzie była mniejsza a gdzie większa średnica, czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć jak powinno być to założone?

Dla wyjaśnienia o który element dokładnie mi chodzi dołączam fotkę, na której zaznaczyłem go na czerwono.

Wrzucam też zdjęcia Bostonki, żeby się pochwalić ;)

Dodatkowo pojawił się nowy problem, a mianowicie silnik ciężko odpala. Trzeba zakręcić czasem kilka razy a dzisiaj nie chciał wcale odpalić, dopiero po pchnięciu się udało. Na pierwszy ogień plan na świece, cewki sprawdzone, iskra jest. Brać iskrę czy ngk? Jeśli to jaki element jest następny do sprawdzenia? Nadmienię, że wymieniałem cały układ wydechowy, czy może to mieć jakiś związek z tą sprawą?

Kupiłem ten układ - https://www.olx.pl/oferta/tlumiki-tlumi ... ztfhv.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Nie wiem jak u Ciebie.
Napiszę jak było u mnie. Od roku 100stopni na wskaźniku cały czas. Zimno ciepło. 100st.
Silnik coraz gorzej odpala.
Wreszcie pękła gruszka.

Okazało się że silnik był tak zakamieniony że nie wylewał się płyn nawet po wykręceniu kranu z bloku.
Poszła uszczelka pod głowicą.....
Teraz po wymianie uszczelki i po wymyciu kamienia i błota i rdzy z bloku temp 80 jak ta lala.....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Najpierw radzę sprawdzić poprawność wskazań wskaźnika, bo 100 stopni na wskaźniku nie oznacza 100 w głowicy.
Świece tylko iskra - ngk mi padły bardzo szybko.
To że iskra jest na Wykręconych świecach nie daje pewności, że jest w cylindrach. Płytka z przerywaczami do wyjęcia, wymycia w benzynie, styki do wypiłowania, nawet jeśli na oko są czyste. Powtórne mycie w benzynie montaż i ustawienie zapłonu. To przeważnie pomaga na nagłe problemy z paleniem
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Post autor: Juriusz_105B »

Mariusz pisze: Teraz po wymianie uszczelki i po wymyciu kamienia i błota i rdzy z bloku temp 80 jak ta lala.....
Czym płukałeś układ? Wszelkiego rodzaju STP/ Liqui Moly bądź inne ustrojstwa przeznaczone do motoryzacji są skuteczne czy lepiej użyć czegoś do odkamieniania czajników itp?

Ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy, kranik działa i płyn przez niego wyciekał. Więc wygląda na to, że działa, co nie oznacza, że w silniku nie ma syfu.


Kozichwost pisze:Najpierw radzę sprawdzić poprawność wskazań wskaźnika, bo 100 stopni na wskaźniku nie oznacza 100 w głowicy.
Co do wskazań 100 stopni to też myślałem, że wskaźnik podaje błędne wskazania. Niestety się myliłem i po wejściu na czerwone pole poczułem zapach płynu, który zaczął wylatywać wężykiem przy korku chłodnicy.

Dzięki za informację co do kroków jakie podjąć aby usunąć problemy z nagłym odpalaniem.

Czy może to mieć też związek z wymianą całego układu wydechowego?

Kolejna, ostatnia sprawa to złącze przewodów gumowych w kształcie litery T odwróconej do góry nogami. Czy ktoś kojarzy w która stronę jest większa średnica a w która mniejsza?
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ja blok podczas remontu odkamieniłem octem. Wiem wiem ze zapachu nie zniesiesz, ale są różnego rodzaju tabletki do odkamieniania czujników. U mnie blok czysty chłodnica czysta - warto wymyć nawet z zewnątrz - a i tak jak dostała w zeszłym roku na bielskim na przegibku zegar pokazywał 100. Zrobiłem przerwę, choć się nie gotowała. Na takie upały jak były ostatnio polecam otwartą maskę. Na prawdę dużo pomaga. Będę jeszcze testował zdjęcie przedniej kratki. W ostateczności założę dodatkowy wentylator
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Post autor: Juriusz_105B »

Iskry brać współczesne czy z epoki? Na portalach znalazłem kilka ogłoszeń z nowymi z epoki. Są również nowe współczesne.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ja jeżdżę na nowych współczesnych. W sumie nie pamiętam kiedy ostatnio którykolwiek wykręcałem
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Juriusz_105B pisze:Czy ktoś kojarzy w która stronę jest większa średnica a w która mniejsza?
Wg. mnie te trzy węże są jednakowej średnicy więc trójnik też powinien mieć wszystkie 3 średnice takie same. Jak masz wątpliwości to zmierz średnice tych króćców na drugich końcach węży (jeden na chłodnicy drugi na kaloryferze) i tak obróć trójnik żeby sią zgadzały. A węże masz o różnych średnicach?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Wg mnie również te węże mają taką samą średnicę. Jestem pewien że u mnie tak właśnie jest.
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Post autor: Juriusz_105B »

Stare węże miały taką samą średnice. Nowe mają identyczną jak stare. Natomiast z tego co pamiętam element metalowy łączący je ma średnicę mniejszą i większą. Nie mogę przypomnieć sobie, która gdzie była.
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

Jeśli chodzi o trójnik na węże gumowe pofatygoj się do gazownia. Oni mają różne średnice więc coś dobierzesz.
Jeśli chodzi i siwece to tylko ISKRA z czarnym gwintem.
Jeśli płyn do płukania kamienia kotłowego to użyj co chcesz tylko nie A mocnego. A najlepszym sposobem będzie jeśli będziesz spuszczać płyn wykręć cały kranik z bloku i spuszczając płyn pomóż mu cienkim drutem. Nie wszytki brud wypłynie przez kranik. Jak go odkrecisz wyleci o wiele więcej nieczystości z kanału grzewczego. Jak tak robiłem w swojej to same błoto zeszło i grudy które przez kranik nie wyjdą
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Zacznij od wywalenia termostatu i wstawienia rury w jego miejsce. Zwłaszcza jak zaczęła się gotować znienacka.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Arek Elblag pisze:tylko ISKRA z czarnym gwintem
Tylko Iskra z białym gwintem.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak zwykle ze świecami są dwie szkoły. Falenicka wyznająca świeczki z PRL, i Otwocka jeżdżąca na współczesnych iskrach
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Między Falenicą a Otwockiem jest jeszcze Józefów i tam wszyscy jeżdżą na NGK.
Mnie śmieszy jak ktoś napisze „tylko czarne Iskry” tak jakby absolutnie wszystko wiedział. Ja jeżdżę od lat na białych Iskrach i jest dobrze a wcześniej jeździłem na NGK i też było dobrze.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ