Przegrzewanie się, układ wydechowy - 105B

(silnik, skrzynia)
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Najpierw dmuchałem kompresorem.
Potem po poskładaniu ocet. I jazda.
Teraz jest woda destylowana. A potem dostanie dynagela.
Świece tylko ngk
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Post autor: Juriusz_105B »

Szkoła, szkołą ważne żeby syrena jeździła jak należy. Zamówiłem współczesne iskry m60. Zobaczymy co z tego będzię.

Co do nieszczęsnego łącznika przewodów i poprzednich postów to przewody są nowe. Zawiodła tylko pamięć gdzie w trójniku była węższa średnica a gdzie szersza. Najwyżej odwrócę go i sprawdze zachowanie układu chłodzenia. Zastąpienie termostatu rurą, tutaj muszę coś pomyśleć i zmontować bo na termostacie jest na boku wąska rurka. Do wymiany została jeszcze wąska rurka przy pompie wody i harmonijka.

Czytałem również o ilości oleju w benzynie. Podobno od tego też zależy temperatura chłodzenia. Na jedno tankowanie zwiększe ilość oleju w benzynie.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Sprawdź czy poprawnie zamontowane są przewody na pompie wodnej. Pompa ma tłoczyć z góry na dół, odwrotne połączenie ppowoduje przegrzewanie.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 680
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Trójnik ma na wszystkich końcach ten sam wymiar około 11-11,5 mm, Odkamienić można jeszcze kwaskiem cytrynowym który kupisz w sklepie. Podstawowe powody wzrostu temperatury to zazwyczaj termostat , za słabo naciągnięty pasek klinowy, zamienione przewody na pompie, zakamieniony lub zapchany układ chłodzenia

[ Dodano: 2019-08-16, 00:16 ]
Średnicę otworów mierzyłem na trójniku przy mojej 104-ce 72 rok , zakładając że tu masz wersję późniejszą może być zmiana średnic. według mnie jeśli tak jest to większy otwór powinien być od strony kranu i chłodnicy a mniejszy na powrocie z nagrzewnicy
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Juriusz_105B
Posty: 9
Rejestracja: 2018-09-19, 08:28
Lokalizacja: Serock

Post autor: Juriusz_105B »

Dzięki śliczne za pomoc. Jestem po urlopie więc jutro zaczynam walkę z przegrzewaniem się silnika.

Podpowiedzcie mi jeszcze w kwestii termostatu.

W razie gdyby należało go wymienić to lepiej nabyć nowy z epoki czy współczesny zamiennik (widziałem takowy tutaj - https://www.polmozbytbielsko.pl/?2001,p ... lor-czarny )
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Juriusz rozwierć stary termostat.
Będzie na stałe otwarty.
Nowy zawsze zdążysz kupić. :ok3
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
ODPOWIEDZ