Problem z ustawieniem zaplonu

schematy
Awatar użytkownika
Mroziu88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-11-12, 19:53
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Problem z ustawieniem zaplonu

Post autor: Mroziu88 »

Witam
Mam problem z ustawieniem zapłonu w swojej syrenie. Mianowicie bez problemu ustawie go na 1i 2 cylindrze. A na 3 nie mogę . Nie pomaga żadna regulacja . Wygląda tak jakby krzywka nie działa na przerywacz na 3 cylindrze. Ktos jakies pomysly?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Może być wszystko.
Łącznie z przestawionym wałem na trzecim cylindrze.
Widziałem taki przypadek.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Mroziu88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-11-12, 19:53
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: Mroziu88 »

Jeżeli chodzi o przestawiony wal to mogło powstac podczas eksploatacji czy podczas złego montażu?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Podczas eksploatacji. Ale to tylko moje przypuszczenia.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
elektryk85
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 569
Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
Lokalizacja: Katowice

Post autor: elektryk85 »

Sprawdz przerywacz czy nie jest wytarty(to co dociska do krzywki)
Syrena 105 1975
Syrena Bosto 1979 w remoncie
Komar MR 232
WSK 125 M06 1961
Fiat 126p 1983
Wartburg 1000 1965
Awatar użytkownika
Mroziu88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-11-12, 19:53
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: Mroziu88 »

Problem Napewno z silnikiem bo włożyłem już 2 silnik I tam udało mi się bez problemu ustawić zaplon. A mam pytanie co może być powodem częsty padających świec? Np po przekladce silnika I próbie uruchomienia silnika padły 2 świece.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Na świecach trzeba jeździć a nie odpalać i gasić. Świeca musi się oczyścić
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Zacznij od ustawiania wyprzedzenia od 2 gara całym aparatem. Płytka od ustawiania wyprzedzenia wewnątrz aparatu dla 2go niech będzie w środkowym ustawieniu. Po ustawieniu 2go w ten sposób przykręć mocno śruby po bokach na m6 i powinieneś już mieć zakres regulacji dla 1 i 3go gara płytkami wewnątrz aparatu zapłonowego.
Oczywiście przed ustawianiem dopracuj przerywacze.Najlepiej cały zapłon. Styki, przerwy itd itp...
Ostatnio zmieniony 2020-03-03, 20:02 przez Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mroziu88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-11-12, 19:53
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: Mroziu88 »

Kolego Kozichwost świece przestały działać w momencie odpali silnika po włożeniu innego. Co do tej metody ustawiania zaplonu spróbuje tego przy pierwszej okazji. Tamten silnik leży już wyciągnięty, a na obecnym zaplon reguluje się bez problemu jest zakres regulacyjny na 3 cylindra. Aparat przed włożeniem został rozebrany I przejrzan pod kątem ewentualnych uszkodzeń . Rozdzielacz na 3 cylindrze został wymieniony bo był tak jakby spilowany o połowę.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Kolego przerywacz - nie rozdzielacz. Przeglądanie aparatu na niewiele się zdaje. Trzeba piłować styki pilniczkiem, myć benzyną ekstrakcyjną i dmuchać sprężonym powietrzem. Nawet wzrokowo sprawny aparat lubi robić niezłe jaja.
Co do świec - to Syrena, może świece nie miały ochoty na pracę w innym silniku. A tak na poważnie to u mnie ze świecami tez jaja się działy i same dziać się przestały
Awatar użytkownika
Mroziu88
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-11-12, 19:53
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: Mroziu88 »

Kolego jeżeli chodzi o styki przerywacza to były szlifowane pilnikiem diamentowy ,a po tym zabiegu sprawdzanie działanie na zasilaczu laboratoryjnym bo tak jak mówisz na oko było ok,a w rzeczywistości nie. Co nie zmienia faktu ,że nie pomogło przy tamtym silniku. Teraz mam problem z sprzęgłem. Ale cały czas do przodu.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

mysle ze to choroby wieku dziecinnego ;-)) sprzegło regulujesz jak w glince i ma działać, zaplon ciezki temat ale moze od zlej mański sie zabierasz, najpierw przerwe trzeba ogarnąć

swiece?? jakie?? stare prl, nowe iskry? czy moze od sierry? duzo pytan malo odpowiedzi
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Ma ktoś jakiś sposób jak na silniku zweryfikować czy wał jest dobrze złożony tzn. co 120 st.? Metoda powinnja być dokładna co do 1 st. bo jak nie to raczej nie ma sensu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Gieroy taki znaFca z Ciebie a czasami mam wrażenie, że ty w garażu to nawet na minutę nie wchodzisz. Nie mówiąc o znaniu zasady mechaniki syreny.

Być może jest jakaś fachowa metoda ale ja bym zrobił to za pomocą markera i przyrządu zegarowego do ustawiania zapłonu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

A ja bym to zrobił za pomocą tarczy z podziałką kątową
ODPOWIEDZ